Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat místních co používáte/nebo které nástroje by jste mi doporučili na vyndání ložiska a zandání nového ložiska zpátky. Ložiska u automobilu (kola) . Na internetu je toho habaděj a už se v tom začínám ztrácet...
Hmm na 23 let stém autě beu 12t lisu a na autě,druhá strana pak vyjmutý celý set (těhlice je nedělitelný díl s tlumičem) a opět bez lisu !Jinak většinou zůstane vnitřní část ložiska na náboji kola a z toho nejde až tak vylisovat.Ale nezmá kdejaké auto,je možné že u někerých to jde...
Magdone z poloosy-homokloubu nemusí stahovat,to je uloženo v náboji a z toho se musí stáhnout!
Vymontovávat poškozené ložisko je zbytečné.Ložisko se podchladí dusíkem a rozsekne.Nové namontovat je záležitost použití jednoduchého přípravku.Dá se také postupovat pomocí tepla a chlazení obou částí.
JB
No ale má pravdu předsedo Podobně se dusíkem lámou zámky volantu, podchlazená ocel je křehká.. "Jednoduchý přípravek" = lis a ten je opravdu primitivná záležitost kterou vyrobíš ze spousty věcí
Lis (klasika je rámeček ze 100 účka a panenka, příp. panenka a sklepní okénko, futra atd.), někdy stahovák, flexa, lednička na ochlazen/ trouba na ohřátí.. někdy nutný spec. přípravek nebo jeho náhrada... Momentový klíč nebo jeho náhrada (váha - Mk = síla na rameni; např. 200 Nm je síla 20 kg na metrovém rameni, sílu 20 kg ošéfuješ váhou nebo 20L kýblem vody). Při utahování matky náboje se musí kolem otáčet, potřebuješ znát utahovací momenty...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.