Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

VW polo 1.2 2002 benzin - motor žere olej

Od: tenchytrej* odpovědí: 12 změna:

Zdravím,

asi před třemi měsíci jsem koupil tohle auto. Celkově se zdá, že je v dobrém stavu i ten motor je tichý a šlape a nevydává žádné podezřelé zvuky. Problém je, že to žere strašně moc oleje. Má nalítáno 185 000. Jeden automechanik mi řekl, že nejlevnější varianta je nalít nějaké aditivum do motoru s olejem, že to ten motor jaksi "zlepší". Řekl si za to asi 4000. Táta mi řekl, že to si můžeme udělat sami. No jenže druhý mechanik mi zase říkal, že ani to nemá cenu, že tyhle tříválce co se dávali vo VW i Fábek jsou hrozně nespolehlivý a že se mám smířit s nejhorším. Strejda říká, že se na všechny mám vysrat a prostě tam lít olej pravidelně a smířit se s tím. Tak jsem se chtěl zeptat jestli s tím nemá někdo zkušenost a případně co byste dělali? Díky.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mathew
hodnocení

1x

To je u šrotojdního motoru jako je tenhle naprosto normální a nemá cenu do toho vrážet jedinou korunu, protože ikdyž uděláte GO tak to bude za týden vypadat stejně*smich*

V dobrém stavu to být nemohlo, protože v takovém stavu to nebylo ani po sjetí z linky a až budete příště vybírat auto tak toho, kdo vám poradil tohle rozhodně neposlouchejte.

Já bych s tím jezdil dokud by to jezdilo a pak to odvezl na vrakoviště...

 

hodnocení

0x
avatar diesel

A kolik top žere oleje? To je dost podstatné pro příp.opravu nebo rovnou výměnu motoru (pokud zbytek (ne)stojí za to

tenchytrej*
hodnocení

No za asi 2000km to mohlo sežrat tak 2-3 litry. Ale zároveň mám pocit, že to žere trochu náhodně.

 

hodnocení

0x
Aditivum za 4 000 Kč = mechanik k nezaplacení, coż znamená kopnout jej do zadku zepředu a jít od něj co nejdál.
tenchytrej*
hodnocení

No takhle on říkal to samotné aditivum s praci 2000 ale že ještě olej filtr 2000 . Jenže já už filtr měnil v květnu

Docel slušná vata! asi bych nečekal až dovykládá co je třeba a šel-jel jinam!Já Vám to udělám za polovinu (a ještě vydělám!)

tenchytrej*
hodnocení

Problém je vážně v tom, jestli to u tohohle motoru má vůbec cenu. Možná jo možná ne. Odkud vůbec jste?

Neznám škodovky jdou mimo mně ale asi bych to nechal tak dolítal co jde,dal "hustější olej " (nevím jaký tuší že se tam má dávat 5w XX )dal bych 10W4O ten motor už se vic asi zkazit nedá!

 

hodnocení

0x
avatar martincakl

No...co tak čtu, tak u těchto motorů je to "normální".

Prostě jezdíte nikoliv na benzín, nýbrž na olej.

Já to za normální nepovažuji, tolik mi nežrala ani kdysi dávno leltitá Škoda 105.

Ani u jiných značek co jsem měl nic podobného neznám. Olej vydržel bez dolévání vždy od jednoho servisního intervalu k druhému.

asd1

Tenhle motor je taková perla že to normální je :D

Mechanika s aditivem nakopat do ..., dolívat olej, nejlevnější a nejhustější co snese motor (hydroštely) tj. 5W40 nebo 10W 40 a jezdit dokud nechcípne... Překroužkování atd. je ekonomicky nesmysl..

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Jakákoliv aditiva dávat do motoru co již žere olej sou jen nesmyslným vyhazováním peněz
Jediný co pomúže je celková GO motoru

 

tycoon*
hodnocení

0x

1) Podívat se, zda olej někde viditelně neuniká, např. vypouštěcí šroub olejové vany atd. Pokud ano, tak opravit.

2) Pokud ne, tak dolévat olej. Používat hustější olej, např. 10W40, to spotřebu sníží a takový olej je levný, pětilitrové balení stojí kolem 450 Kč. Až auto neprojde emisemi na STK, nebo až přijde větší závada, tak auto směr vrakoviště.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]