Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Opravdu se musí nechat srovnat hlava?

Od: boban® odpovědí: 18 změna:

Opravdu se musí nechat srovnat hlava po každém sundání hlavy válců? Jak je možné, že se ta hlava válců sundáním deformuje, je někde nějaký odkaz, kde je to dobře vysvětleno?

dík

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

1x

Pouze pokud má rovinnost mimo toleranci = kontroluje se a rovná se jen pokud je křivá...

 

hodnocení

0x

Ne, nemusí. Ovšem záleží na motoru a doporučení výrobce. A to je dobré respektovat. U moderních motorů je pak žádoucí vždy použít nové šrouby hlavy válců.

 

jenda2*
hodnocení

0x

Hlava se po demontáži kontroluje na průhyn vlasovým pravítkem. Pokud je mimo toleranci, buď se přebrousí nebo přefrézuje.

Šrouby hlavy válců se mění z důvodu silného namáhání tahem ři dotahování, které je těsně pod mez pevnosti pro tř. 12 G. Proto se mění i šrouby.

Tedy Jendo nevím,dělal jsem hlavu na motoru HDY (1,1ccm 40kW)utahoval předepsaným momentem ,bez momentového klíče bych to utáhnul o dost víc než na předepsaný moment!Jinak u PSA je pro ten který motor předepsaná povolená délka šroubů (pokud je starý delší než je v normě=vyřadit a nový).Já si je preventivně i když je bylo možné použít,raději jsem dal nové.

jenda2*

Hlavu jsem sundával z několika aut a postup při utahování je přímo u nového těsnění pod hlavu. Nejdříve na moment ve spirále a pak to bylo 2x po 90°. A to byl docela masakr. U zažil jsem i přetržené šrouby. Ne v závitu ale ve dříku. Takový je tam tah. Každý šroub se musí namočit řádně do leje, protože by pak nešel povolit. I to je v návodu popsáno.

Však neodporuji jen říkámže bez momentového klíče bych to utáhl víc než na předepsaný moment

break
Mazani olejem neni u vsech motoru. Naopak, kdyz se podivas na doporuceni vyrobce, je mazani zakazano. Nejde o povoleni, tu hlavu nesundavas dvakrat do roka. A kazdej motor ma ruzny momenty. U nekterejch motoru je treba prvni postup 20Nm a pak povolit a dalsi jsou utahovani. Jinde se pretahujou treba po 1000km atd.. Plati, ze zavit v bloku musi byt cisty a suchy. Kdyz uz se maze, tak zlehka. Namaceni je hovadina, snizis svornost, tudiz utahnes vetsim momentem. To neni dobry pro srouby a ani hlavu. U nektetejch celohlinikovejch motoru bych neriskoval... Rozhodne bych se u tohodle ridil vyrobcem.
break
Diesel:ta hlava nemusi byt dorvana na krev. Jestli chces utahovat vetsi silou, tak zkus nakladaky...
jenda2*

Šrouby hlavy se MUSÍ namočit v leji. Je to rozdílnost materiálů a zvláště dnes - hliníkový blok - ocelové šrouby. Ocelový šroub velice snadno může potrhat závity v bloku motoru. Každý zodpovědný automechanik zásadně každý šroub namaže. Pokud ne, vícenáklady při demontáži jsou někdy likvidační. Kdo tvrdí, že se nesmí mazat šrouby, je naprostý diletant a nikdy nerozdělával jeté auto ! Už zase převládá diletantismus nad praxí? Máte potuchy, kolik stojí blok motoru? Jinak by jste něco takového nikdy nenapsal. Šroub se namočí, nechá okapat a našroubuje. Nic o tom nevíte a přesto píšete o svornosti. Skvělé..

Breaku neumíte číst?Několikrát si přečtěte moji odpověď abyste pochopil! Pisi že bez m.klice bych to utahl víc!ne že jsem to utahnul na větší než dp moment!trochu rozdíl nemyslíte?

break
Diesel:to byla jen nadsazka, v klidu:)
Jenda:naolelujeli Julie koleje... Kdo maze, zen jede. Hlavy uz jsou halt vyssi liga. To neni lambda sonda. Nekdy staci otevrit Haynes nebo poradne kouknout na papir od novyho tesneni.
007cz

Break, ale odbornik už demontoval několik hlav,měřil je vlasovym pravitkem a možná i nejakou namontoval...to musí znát.

break
Jo, ja to tomu blbovi neberu. Par jich mozna uz zmakl. Hlavni je nechat tejden srouby v kyblu s olejem, aby se do nich radne vsaknul a nedoslo k poskozeni bloku za statisice...
asd1

Jste asi ještě neviděli hliník zažranej do oceli když se nemázne ;) Držet se not výrobce ano, ale s rozumem. U převodovýho oleje taky výrobce píše "doživotní náplň" ale těžko tim myslel 15 let/ 500kkm ale spíš 5 let a 200kkm. Obecně pokud neni zásadní důvod montáže na sucho, tak platí namočit v oleji a nechat dokonale odkapat (aby díry v bloku nebyly u dna zalitý olejem, stejně tak příp. zbytky oleje z děr v bloku vyčistit). Šrouby vždy nové. Příp. jde přepočítat koef. tření suché/mázlé a upravit utahovací moment (to už by se po mechanikovi ale chtělo fakt hodně)

Mmch. znám celkem dost případů kdy noty výrobce "nesmí se", "musí se" jsou spíš kurvítka než dobrá rada... Podobně "nelze" a ono to jde v pohodě...

 

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Ne nemusí,jen kontrola rovinnosti a těsnosti. pokud je fouklé těsnění tak jen kontroly a u nafty pak se ještě doporučuje orovnání.

 

radajz*
hodnocení

0x

Tím, že sundáš hlavu, se nezdeformuje. Jen se v ní může uvolnit napětí, který vzniklo např. provozem. Samotná demontáž ji nijak nezdeformuje, pokud ti při tom nespadne z pátýho patra. Po demontáži se kontroluje rovinnost a jen v případě nutnosti se hlava přebrousí.

 

bery*
hodnocení

0x
Duvod k brouseni je taky vyzrani nerovnosti chladici kapalinou, nekdy jsou tam solidni kratery ...

 

hodnocení

0x

ne nemusí, ale pokud po 10 letech sundam hlavu, tak ani nad tim nepřemýšlím a dám to hlavařovi.. je to lepší než po roce dělat hlavu znovu..měl by se kontrolovat i blok..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]