Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vypnutí auta úplně

Od: huppi® odpovědí: 4 změna:

Dobrý den,

jak se vypne auto zcela... po vytažení klíče ze zapalování zůstane připravené, což nechci... kde se zmáčkne, aby se vypnulo zcela, a tedy se nebude vybíjet baterka. Děkuji

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar promon

A o jaké auto jde? Dříve byly některé auta (zažil jsem třeba na Zil 131, Tatra815) odpojovač baterie - sám jsem si jej dodělával na mé první auto W353. Jenže to byly auta zcela bez jakékoliv elektroniky a tak odpojení baterie a její opakované připojení byla jen rutina spočívající v otočení kličky.

Jenže dnes jsou auta doslova napěchována elektronikou, což přináší v případě odpojení baterie i možné problémy - přinejmenším zakódování rádia, některé umí i ,,zapomenout´´ spárování klíčů s imo, nebo dálkou. Takové drobnosti jako hodiny ani nezmiňuji.

Prostě řečeno - u novějších aut baterii neodpojuji, v případě potřeby dobíjím baterku v autě, při nutnosti výměny, nebo vyndání baterie z auta se mi osvědčilo připojit paralelně 12V baterku z motorky, která po dobu nepřítomnosti baterie auta ,,podrží´´ veškerou elektroniku v původním nastavení.

Jinak kapitolou sama pro sebe jsou ,,přechytralá´´ auta se start/stop systémy, kde elektronika hlídá baterku o to víc. Vidím to na svém Pažoutovi Partner - ten si hlídá i blbý světýlka v interiéru, jakmile nechátze dveře déle otevřený, tak to zhasne a na displej napíše Economy mode. Ale pointa je v tom, že novější auta jsou konstruovány na to, aby elektronika i po vytažení klíče byla pod napětím. To není problém, pokud třeba auto půl roku nestojí v garáži bez pohybu. Pokud ano, dá se požít třeba konzervační nabíječka, která dorovnává ztráty baterie a odběr elektroniky. Pokud ale auto pravidelně jezdí, pohlídá si aku zpravidla samo, pokud tedy jezdí i delší trasy. Pokud se jezdí 500m se zapnutým ohříváním oken, sedadel, světly a pod tak se ta baterka pochopitelně nestihne dobíjet - ale to souvisí se stylam používání auta, ne s tím, jestli je / není elektronika pod napětím.

 

hodnocení

1x
avatar magdon

"...kde se zmáčkne, aby se vypnulo zcela..."

Nikde. Takové auto dneska neexistuje a pokud máte něco ze 70 let minulého století (u některých aut byly odpojovače baterie), tak to zas není potřeba, protože tehdejší auta žádný odběr po vypnutí klíčku a zhasnutí světel neměla. Když u sučasného auta odpojíte natvrdo baterii, pravděpodobně si značně zkomplikujete život a nejen, že auto ani nezamknete, ale opětovné uvedení do plného provozu bude vyžadovat značné úsilí.

 

hodnocení

0x
avatar mikihans

Jak připravené? Vytáhnete klíček, zamknete auto a za chvíli se auto přepne do "klidu".

Úplně je odstavíte jedině odpojením baterky, ale proč by to někdo u běžně provozovaného auta dělal?

Mimochodem když už se ptáte na něco ohledně auta, hodí se napsat o jaké auto se jedná... Jinak to bude pro Škodu 100 a jinak pro Superb poslední generace.

Jinak dodám, pokud auto nemá mechanické zamykání, tak bez baterky nelze ani zamknout.

I starý žigulík z roku 1973 měl z baterky odběr, a byly to hodiny pokud nebyl klíček v zapalování

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]