Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Mám užít aditivum do nafty při mrazech?

Od: miramira® odpovědí: 19 změna:
avatar miramira

Hoj, zdravím. Mám použít alesp. jednou za rok v "týhle zimě" aditivum do nafty (pro fabia tdi)? . . . teploty sou kolem -10st, když třeba ráno vyjíždím. Zrovna mám plnou nádrž :-D. Uvažuju, že by to nemuselo být od věci . . . ale fakt nevim jestli je to potřeba.

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ar*
hodnocení

2x
hodnocení

dobrej článek *palec*

 

1jara*
hodnocení

1x

Ahoj, nic nezkazíte a vyčistí se i vstřikovací trysky.

 

hop®
hodnocení

1x
avatar hop

Pouze zkušenost: po vůbec prvním použití aditiva kvůli letošním leplotám ve starším dieslu musel být vyčištěn palivový filtr, neboť aditivum uvolnilo letité nečistoty v systému...

doplněno 02.02.10 16:03:

Některé pumpy tvrdí, že aditiva už do paliva přidávají, nicméne jeden člověk "od fochu" má názor že většinou to jenom inzerují...

 

repak*
hodnocení

0x

Kde naftu kupujete?

hodnocení

no snažím se brát u nejmen benzínky s tzv. pečetí kvality ústavu paliv. Mám to celkem kousek. S...l-u a pod moc nevěřím. Fabka má zatím jen 15.000KM.

repak*

Tož "značkovým" pumpám nevěřte. Jezdím na naftu 15tou sezónu, v tuhé zimě jsem vždy bral buď jen u Aralu, kteří inzerovali naftu do -40 oC, nevím, zda s tím OMV pokračuje, teď jezdím 10 let výhradně k Shellu. Do roku 2002 jsem parkoval jen venku, teď většinou v garáži. Nikdy mi nafta ve filtru neztuhla. Kamarád jezdil v roce asi 1997 ke "skvělý pumpě za 14,50" do doby, než se při asi -10 oC musel nechat odtáhnout do teplé garáže.

Aditiva do nafty nevím, ale u benzinu jsem byl uopzorněn ještě i na staré Š120, že tahle aditiva proti zamrznutí uvolní z nádrže usazené nečistoty a ty ucpou palivový systém.

Některé diesely snesou až 15% benzinu v naftě, používalo se dříve proti ztuhnutí. Snesly to ještě některé 1,9 TDI u Ocatvií I, teď už je zapovězeno. Servis kam jezdím mi velmi ochotně poradil co můžu a co už ne.

stirecek*

S ohledem na motor bych uvažoval o aditivu stále, nejen při mrazech. Benzin, petrolej či jiné zlepšovadla zásadně nedoporučuju. To už jen obyč nafta je lepší.

 

stirecek*
hodnocení

0x

Nafta při téhle teplotě nic neudělá, ale aditivem nic nepokazíš, měla by se dát před natankováním. Já dávám preventivně pořád, letní zimní, ale jen kvůli lepší mazivosti. Nafta na našich benzinkách je do -20ti stupňů, teda měla by být. Dnes člověk nikdy neví.

 

tomason*
hodnocení

0x

Dobrý den,spíš jste to měl řešit když bylo těch -20.Pokud netankujete povýrobně aditivovanou naftu tzn.naftu z Tesca,Globusu,Makra a no name pump autodopravců apod,je doporučeno přidávat pro jistotu aditivum zimní třeba VIF i když i tato nafta má filtovatelnost do -20st.Aditivum,ale musí být teplé v mraze vám zhoustne a přidává se před tankováním.Bod tuhnutí lze posunout až o -8 stupňů,nikdy se to nedá říci zcela přesně.Druhá možnost je nákup nadstandardně aditivované nafty třeba Verva diesel má filtrovatelnost do-26, nebo jiné nějaké arktické nafty pokud ste z horské oblasti tam by měla být dostupná ve větších mrazech.Pokud máte nový vůz mohl byste mít vyhřívaný palivový filtr s ním dokážete nastartovat i víc jak-20st.V -10st. bych to moc neřešil pokud nenatankujete ještě někde přechodovou naftu ta je do -10st. aditivum je taková pojistka.

hodnocení

je fakt, že sem si vzpomněl trochu pozdě, ale tak zkusit se to může už jen kvůli "promazání" palivového systému, jakse píše výš. Na ten VIF se pozeptám. Šak zima ještě nekončí . . .Dˇik.

 

nespokojenyurednik
hodnocení

0x

doporučuji VIF super aditivum zimní, je to jediné skutečně funkční a účinné aditivum, motor se zklidní, cetanové číslo a mazací schoposti nafty jsou lepší, čístí to palivový systém, schopnost rozpouštět karbon nebyla testována, proto bych byl u staršího motoru opatrnějšía začal s dávkováním postupně, nikdy není pozdě, do téměř prádné nádrže nalejte před tankováním alespoň dvě odměrky která je na víčku a dotankujte doplna. Při oficiálních testech VIF jako jediný testovaný přípravek stoprocentně obstál

jirka35*

Naprosto souuhlasím z (nespokojenyurednik ) mám taky diesla a používám VIF super aditivum zimní a na jaře letní.Jsou to nejlepší aditiva do nafty.
doplněno 02.02.10 20:41:

Tady je odkaz...
www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf

 

pullmanek
hodnocení

0x

Mám nové Mitsubishi Lancer 2.0 Di-D a nikdy jsem o aditivech neslyšel, až jednoho krásného zimního dne, kdy bylo -24°C jsem poznal cukáním, že je něco špatně, naftu mi v servisu vypustili a nedoporučili mi tankovat u Shellu, kde prý naftu zrovna dvakrát neaditivují a že je úplně jedno, od které benzínky beru, že vše je z rafinerií z ČR, jediný Agip diesel arctic a Benzina Verva jsou z Polska a mají vyšší filtrovatelnost. Osobně jsem začal používat aditivum od Sheron a musím říct, že aditivuju o trochu víc a není problém, budu tak dělat až do konce března, navíc čistí vstřikování :)

stirecek*

No ono ta shell aditivuje, ale ne tolik, kolik slibuje a měli s tím velký problém, takže vychvalovaná nafta u shell je jen průměrná, ovšem pokud není koupená v zahraničí, tam již je rozdíl podstatný. Já osobně beru jen naftu z čsad, ta je aditivovaná na větší mrazy a ani při mínus třiceti jsem neměl problém s žádným autem a bez aditiv. Nyní mám taky nový comonnrail a aditiv dávám do každé nádrže hlavně kvůli mazivosti a jen VIF zimní/letní.

petrol.cz/...

 

tomason*

Verva není z Polska z Polska se dováží V Power diesel Shellu proto je taky tak drahý.Verva je Česká nafta jako jediná na trhu má Cč 60 je to poznat na hlučnosti a na chování motoru otáčkách.Pro kolegu s DPF správně Ford vůbec nedoporučuje aditivovat palivo dodatečně u vozidel s flitrem DPF.

stirecek*

Power diesel shell by měl obsahovat víc syntetické složky než aditivované, ale před rokem a půl měli velký problém, protože testy ukázaly, že ji prostě ředí a byla z toho průměrná hafta. Takže já osobně se shellu vyhýbám. Nemám důvěru. To benzina si alespoň snaží udržet zákazníky a jsem zvědavý na test vervy.

S aditivem u motoru s DPF měl problém jeden kolega z fóra, jenže měl čipnutý motor. Co jsem zjišťoval info, tak nikde jsem se nedočetl nic, že by to filtru neprospívalo a spíš mi u forda aditiv doporučili. Jenže bych to řekl tak, že oni sami pořádně neví...?

metaliza

u Schell bych vůbec nekupoval.Nedávno někde proběhlo v testech,že nás mají akorát za blbce a např.Diesel Power je obyčejná nafta bez žádných jiných přísad,protože pakáž spoléhala asi na to,že v u nás neprovádíme kontroly a obyčejný Diesel u nás Schell prodával jako Diesel Power.

 

2011volkswagentouareg
hodnocení

0x
TEC2000 (profesionální petrochemické produkty) zajišťují: dokonalé čištění, mazání a správné spalování současných pohonných hmot. Čistí moderní palivové vstřikovací vysokotlaké systémy. Použitím produktů TEC2000 zabráníte studeným startům, úniku nebo prosakování oleje, dále snížíte kouřivost a spotřebu pohonných hmot. Pravidelným čištěním zaručíte nejlepší provozní podmínky vašeho automobilu, prodloužíte mu garantovanou životnost a zajistíte si maximální jízdní komfort. Pro předcházení poruch a odstranění provozních závad v olejových, palivových a chladicích soustavách, doporučujeme provádět čištění produkty TEC2000 při každé výměně provozních kapalin ve vašem servisu!
TEC-2000 ENGINE FLUSH ( TEC2000EF)- přípravek pro vnitřní čištění motorů
TEC-2000 RADIATOR STOP LEAK (TEC2000RSL) - přípravek pro utěsnění chladícího systému
TEC-2000 FUEL INJECTOR CLEANER (TEC2000FIC) - multifunkční čistič celé benzinové palivové soustavy
TEC-2000 FIC SPRAY (TEC2000FICS) - servisní sprej pro čištění vstřikovacích systémů, karburátorů, sání a ventilů
TEC-2000 DIESEL INJECTOR CLEANER (TEC2000DIC) - multifunkční čistič celé dieselové palivové soustavy
TEC-2000 AIRCO FRESHENER SERVICE SPRAY (TEC2000AFSS) - přípravek pro multifunkční čištění klimatizačních a ventilačních systémů
TEC-2000 OIL BOOSTER (TEC2000OB) - přípravek pro zlepšení vnitřního tření oleje a dotěsnění průsaků
TEC-2000 FIC SET (TEC2000EF, TEC2000OB, TEC2000FIC) - kompletní čistící a regenerační sada - benzin
TEC-2000 RADIATOR FLUSH (TEC2000RF) - multifunkční čistič chladícího systému
TEC-2000 DIC SET (TEC2000EF, TEC2000OB, TEC2000DIC) - kompletní čistící a regenerační sada - diesel

kontakt převzat z maxportalu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]