Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auto s automatickou převodovkou

Od: slavo® odpovědí: 15 změna:

Když popojíždím v koloně a motor by měl při sepnuté spojce - manuál - otáčky 400 - 500 tak bude cukat, tak rozepínám spojku.

Ale zajímá mě jak je to u automatu v tomto případě, jestli spojka trvale prokluzuje a nebo vypíná a zapíná


doplněno 25.08.19 21:12:

A jak je to při stání v křižovatce - u manuálu je sešlápnutá spojka při zařazeném rxchlostním stupni a u autonmatu pokud jen stojí na brzdě a pak jen pustí brzdu a přidá plyn?

A pokud by pllyn nepřidal tak co se stane?

A co by se stalo kdyby u automatu zapměl pustit brzdu a jen přidal plyn?

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

007cz
hodnocení

3x

Automat nemá klasickou spojku, má Hydrodynamický měnič.

Jak která, že? Některé je mají dokoce dvě...


007cz

Dobrá,,,DSG není klasická automatická převodovka, v podstatě je to manuál ovládaný mechatronikou.

vernon
No a právě u DSG je obrovský problém s opotřebováváním spojky, která řadí liché rychlostní stupně. Při popojíždění simuluje hydrodynamický měnič a neustále mírně prokluzuje. Jen když člověk zvolí "N" nebo "P" tak se rozepne úplně.
007cz

vernon..ano u DSG nesprávně ,,automatické převodovky,, to takhle je, ale u AUTOMATICKÉ převodovky to tahle samozřejmě není. Pokud tazatel píše automat, reaguji na automatickou převodovku a tím pádem hydroměnič. DSG NENÍ automatická převodovka.

Samozřejmě! Když řeknu že není, tak není. A není, není není... :)

cs.wikipedia.org/...

automatickeprevodovkyprah/...

volkswagen-newsroom.com/...

Troufám si odhadnout, že stojíme na prahu nové aféry srovnatelné s DieselGate, tentokrát zřejmě nazývané GearGate, protože ti šmejdi koncernoví to drze prodávají jako automatickou převodovku - viz :

cc.skoda-auto.com/...

007cz

Ano, pro laicka který sbírá informace na googlu a to jen čtením nadpisu, namátkou z jednoho odkazu... / převodovka nabízí mezi automatickými (i když sama je vlastně robotizovaná převodovka s dvěma spojkami) ,,,a nemá tušení jak daná věc funguje...je DSG automatická převodovka.

wingman

Pekne kecate, agente 007 , pokud to teda neni automat, tak proc to jako automat prodava sama Skodovka. Nebo je situace takova, ze vsichni ve Skode jsou magori, kterti nevedi, co prodavaji, jen jediny Vy jste je prokoukl? Tak to byste se tam mel uchazet o misto sefa prodeje !

Obdivuji Vás, Wingmane. Já už tu odbornou debatu dávno vzdal. Prostě 007 řekl že není- a tím je vymalováno.:)
007cz

"Automatická převodovka" je zjednodušený obchodní název. Tak jako např. krabí tyčinky, kolik je v nich krabů? Ale rád se dozvím něco nového. Jistě mi rádi popíšete princip a funkci DSG a princip a funkci automatu (neplést s automatem na kafe)

děkuji.

Googlit...ted´.

007cz

Trochu vám pomůžu v tom goolení.

Druhy automatických převodovek

Existují čtyři hlavní druhy automatických převodovek:

Hydrodynamická převodovka s hydrodynamickým měničem. Tento druh převodovek je považován za standardní, klasickou automatickou převodovku, ostatní druhy se mu snaží svým chováním přiblížit.

Dvojspojková převodovka. Volkswagen Group ji prodává pod obchodním názvem DSG.

Automatizovaná převodovka je z hlediska funkce normální manuální převodovka, ve které automatika zajišťuje ovládání spojky a přeřazování. Její základní nevýhodou je, že neumožňuje řazení za plného tahu motoru.

Variátor. Tento druh převodovek je zcela samostatnou kapitolou. Zatímco všechny předešlé druhy mají, stejně jako manuální převodovka, několik převodových stupňů, které převodovka samočinně řadí, variátor umožňuje plynulou změnu převodového poměru. Využití nachází zejména ve skútrech.

 

hodnocení

2x
avatar promon

Automatická převodovka je dost širký pojem, protože existovaly a existují různé principy, které se od sebe velmi liší - od variátoru až po třeba DSG.

Ale princip asi nejběžnějších automatů vidíte zde


007cz

Pěkné, ale mám pocit že dotaz zněl na funkci ,,spojky,, že?

 

hodnocení

0x
avatar promon

Pokud by se plyn nepřidal, tak se auto pomaličku rozjede. Aspoň ty, se kterými jsem jezdil. A přiznávám, že držet brzdu a dupnout na plyn jsem fakt nezkoušel - to mi přijde tak nějak na palici.

 

kami*
hodnocení

0x
Jako laik jsem si několik informací před řízením automatů přečetla. Dnes v koloně na třeba třísekundové zastavení sešlápnu brzdu, pak povolím a pomaličku auto rozjíždět nenechám. Na to není čas, takže hned plyn. Nesahám na řadící páku. Stejně jako před kruháčem.
Celá kolona stojí? Možná na pět a víc sekund vždy i u semaforu vyřadím na neutral. Spojku tím šetřím, podle rad.
Na brzdu i spojku najednou šlápnout nelze. Podle bezpečnostních pravidel jízdy s automatem, u automatu vždy používáte POUZE PRAVOU NOHU. Při přesednutí z manuálu totiž hrozí sešlápnutí omylem brzdy místo spojky levou nohou. Tu brzdu jsme teda cítili, i při plynu.
U automatu se smí řadit pouze když auto stojí a to při sešlápnutí brzdy.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]