Nejste přihlášen/a.
Jak kdy, jak s kterým vozidlem.
Ve většině případů bych odbočoval až za sloupem. Asi tak v 99%.
Pokud pojedu na motorce, nikdo nebude z vedlejší silnice ulice vyjíždět, tak to tam stříhnu. Pokud ale bude náklaďák stát na vedlejší, tak určitě musím s autem objet ten sloup. Jinak to ani nejde.
Pokud bude náklaďák stát na vedlejší a odbočovat vlevo, tak ten, který bude odbočovat vlevo z hlavní a bude ho objíždět musí být kaskadér.
Ale bez emocí: Obě větve vedlejší silnice jsou obousměrné. Tzn., že pravou větev budou využívat vozidla, odbočující z vedlejší vpravo a z hlavní vlevo. Naopak levou větev budou využívat vozidla, odbočující z vedlejší vlevo a z hlavní vpravo. I proto jsem tam dal tu fotku z vedlejší silnice, která jasně podporuje to, co zde uvádím, tedy obě ramena obousměrná a využívají se tak, jak zde uvádím.
Druhá teorie ("objíždění sloupu") bude správná pouze v případě lehce jiného stavebího uspořádání křižovatky, které umožní bezproblémová odbočení bez "zamotání rukou" na volantu. Zároveň se pak předpokládá, že ostrůvek bude opatřen z obou směrů (od hlavní i od vedlejší) DZ C4a - Přikázaný směr objíždění vpravo.
V dotazovaném uspořádání mi nezbývá, než abych trval na svém.
Pozn. Milane, zatím jsi vždy trval na striktním dodržování Pravidle provozu ma PK". Zeptám se tě tedy, co tě najednou vede k tomu, abys tady propagoval pravý opak, tj. nedodržování těchto Pravidel (viz příklad s motorkou) a jejich překrucování tak, jak si ty představuješ?
@olinl: Prosím tě, odkdy se Pravidla provozu na PK liší pro "rozměrnější" a méně rozměrná vozidla. Chtěl bych vidět, jak se podle tebe a Milana na této křižovatce za tím sloupem vytáčí přepravník dlouhého dříví, odbočující vlevo z hlavní na vedlejší, když mu zaroveň na vedlejší bude stát druhý takový přepravník, který bude odbočovat vlevo z vedlejší na hlavní.
@milancukrar: Ten sloup objet nemusím, stačí, když odbočím prvním ramenem a jelikož v pokračování v jízdě mi vadí dlouhý náklaďák, zastavím a počkám, než odjede. Zároveň podotýkám, že v tom případě se nejedná o "nedání přednosti v jízdě".
Pavle, každý máme svůj názor.
Ty tvrdíž, že obě ramena jsou obousměrná, avšak nejsou dostatečně široká. V pořádku, klidně. Já jen sděluji, že bych objel ten sloup a věřím že i komedianti s dlouhou soupravou to zvládnou taky.
To, že poruším občas předpisy, jasně, to dělá každý, i svatí porušují pravidla. Podle Tvého názoru, když to šmiknu vlevo, tak je ale neporušuji.
Když to šmiknu za sloupem, tak taky ne.
zde: si myslím, že ramena odbočky jsou obousměrné, ale v dotazu nikoliv.
Hneď vľavo,pokiaľ to značka neprikazuje inak. Prednosť dávate len autu oproti.Auta na vedľajších cestách vám musia dať prednosť a bezpečne zíjsť s hlavnej cesty čo si mnoho z ních neuvedomuje. Tu je príklad značenia na ceste s medzinárodnom prevádzkou a vedľajšou cestou druhej triedy.
Neni tam zadna sipka prikazaneho smeru jizdy, takze si muzes vybrat.
Pokud by melo byt rozliseni jednotlivych smeru, pak by tam sipka musela byt. Na sirce silnice pritom nezalezi.
V praxi normalne druhou, s tahacem ale spise prvni, at se lepe toci.
Hned prvním ramenem při dodržení pravidel pro odbočování vlevo.
@kikinka112: Jenže za tím sloupem vjedeš na této konkrétní křižovatce z dotazu přesně do protisměru vozidlu, které odbočuje z té vedlejší komunikace vlevo!
Pro lepší pochopení přidávám pohled z vedlejší komunikace. Všimněte si DZ 2x P6!
Pozn. Na hlavní komunikaci jsou pod P2 dodatkové tabulky s poměrně složitým tvarem křižovatky. O tvaru křižovatky se však řidič, přijíždějící z vedlejší komunikace kupodivu vůbec nic nedozví.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.