Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nákup ojetiny, kapaliny apod

Od: jendabenda odpovědí: 18 změna:

Před 2 lety jsme zakoupili vůz Peugeot 307 r.v.2005, HDI. najeto něco kolem 300tis km. Jak se obvykle má postupupovat, když nemám žádnou informaci o výměnách filtrů a provozních kapalin, atd... Každá položka se mění v závislosti na různém nájezdu kilometrů. Něco jiného je mít nové auto, kde je na tachometru 5km, všechny komponenty jsou nové. Je lepší preventivně všechno vyměnit, ikdyž nezaznamenávám žádné protíže a začít tak všechno znova "od nuly", nebo třeba čekat až se "něco stane", ale není to někdy už pozdě? Není na druhou stranu tato prevence přehnaná. Kde je tedy ten pomyslný "zlatý střed"? Jak hlídat životnost dílu, když je to třeba 50 000km? Asi nejjednodušší je hlídání oleje, prostě po roce vyměním i s filtrem a je klid. Doplňuji, že za loňský rok jsem najel méně 5000km. V zimě nejezdím vůbec.

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Po 2 letech od koupě je na tento dotaz docela pozdě ...

Pokud není známá historie vozu, pak po koupi vyměnit všechny náplně (snad kromě převodovky a serva) a udělat rozvody. Vůz nechat zkontrolovat znalým mechanikem, který případně doporučí další údržbářské úkony a tím to vadne.

 

hodnocení

0x
avatar martincakl

Kolik by proboha ta výměna "všech kapalin" stála..

Ano, vyměnit hned (pokud "nevím co a jak předchozí majitel měnil") a začít si psát své intervaly.

jendabenda
hodnocení

Ptal jsem se v dílně, kde mi posledně opravovali klimatizaci, jenom za výměnu oleje + výměnu všech filtrů jsem se dostal na cifru 4 609,- (vč DPH). A to ještě když si dovezu olej vlastní. Je normální částka?

Cena to normální je...pokud v tom bude i ten olej.

asd1

V servisu ano. Pokud si to uděláš sám, tak tě to z kvalitních dílů včetně oleje vyjde na 2k a ca dvě hoďky práce. Nic složitého, stačí základní technické znalosti... Aneb skutečná cena práce v tom servisu je ca 2000 Kč/h (materiál bez oleje vyjde na 1500,- a to je vše od Mann , kabinový filtr s aktivním uhlím = nejdražší verze za pětikilo, levný Denso např. 130,-)

jendabenda
hodnocení

ok, děkuji.

asd1

Jinak pokud nevíš co a kdy se měnilo tak ber že nikdy. = 1. rozvody 2. všechny náplně hlavně brzdovku, olej, ... A po 14 letech bude i v převodovce bláto, v servu taky ("doživotní nápln" - tím výrobce myslí 5 let nebo 200kkm). Olej je dobré měnit 10 kkm/ 1 rok. Do nafty dop. VIF, zatim se i osvědčil u všech aut, nemusíš se tolik bát o čerpadlo + vstřiky...

PS: ne 2k/h, ale 1,5

break
Jestli ma 1.6 HDI, tak si zjisti cenu palivace, ta cifra tomu odpovida. Za 2000 to neudelas
jendabenda
Ce je to pojem palivace, diky. Je to 2.0 hdi

Na HDi 90 v(xantia 2,0 RHY) olej cca400kč (stačí díky nájezdu 10W40, dávám Total Quartz 7000) a filtr ( dávám nejraději purflux ,tento je v prvovýrobě) za necelé 200 kč.Olej si měním sám.Jinak ještě vyměnit chladící kapalinu (dávám G12) cca 400kč.Rozvody pod možno ihned.

asd1

No právěže na cenu koukám... Pro 2,0 HDI Mann vložka 223,-, 1,6 HDi Mann celej za 525,-... To ti přijde raketa? Asi to holt nesmíš nakupovat u Elitu nebo Kellyny ;) Pokud vezměš všechno od Mann v nejlepší verzi, tak jsi na 1500,- + olej = celkem za 2k v pohodě. Pokud budeš dávat levnější (Purflux, Champion, Bosch atd.) tak ještě o dost míň..

autodily-cardo.cz/...

break
Psal jen HDI, to muze byt i ta 1.6,tak si over ceny palivace na tenhle motor. Ano, dvoulitr ma vlozku. U Kelly mam luxusni ceny, tak nemam nutkani nakupovat z netu. Zakaznikum slevy na dily vetsinou nedavam, nevidim duvod. Jen at lidi skudli a breci jak je servis drahej, aspon je po nich co opravovat. Pak takovy samodomo vyjde draho...

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

před pár dny jsem moje HDI měl u doktora na výměně již černé kapaliny - olej Total quartz 5w40- 4 litry, 4x filtr (palivový, olejový, kabinový-pylový a vzduchový) - za vše jsem zaplatil 1900,-Kč. Servisák mi dává zásadně onen "zlatý poměr kvality a ceny". Měním po 15000km vždy vše.

U nájezdu do 5000 km bych se nebál měnit po dvou letech - tj. 10tis.

životnost dílu nezávisí jen na nájezdu - třeba spojku dokáže někdo odrovnat za 2000km - já mám spojku při 333000km originál.

jendabenda
hodnocení

Se spojkou a dvouhmoťákem jsem si užil loni jezdilo se s tím opravdu špatně, takže ty ostatní věci neměli až takovou prioritu.

 

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Jendo 2,0HDi je vícero motorů- od 66kW přes 80 až po asi 110kW ,bez FAP nebo s FAP?

jendabenda

@Diesel: 100 kW, FAP

Tak u tohoto bych QUARTZ 7000 nedával ale jeden z těchto (od totalu!) Quartz Ineo MDC 5W-30 :Quartz Ineo First 0W-30 :Quartz Ineo ECS 5W-30

jendabenda

Díky, už jsem objednal to ineo.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]