Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Astra G - nespíná/nečerpá čerpadlo

Od: mk98 odpovědí: 7 změna:

Zdravím, na Astře g r.v.2000 1.6 16V z ničeho nic nešlo nastartovat. Nepomohly kabely, roztlačit, nic. Doma jsem se na to díval a zjistil že po otočení klíčku nečerpá čerpadlo. Když jsem přiložil měřák na kontakty přímo na čerpadlo, ukazoval 12V. Napadlo mě tedy relátko (pojistky jsem kontroloval všechny a všechny byly průchozí). Relátko jsem odpojil, vzal drátek a spojil díry na ty silnější kontakty z relátka (nenapadá mě, jak se tomu odborně říká) a čerpadlo po otočení klíčku normálně tlačilo. Když jsem ale chtěl nastartovat tak to chytlo a běželo tak 2 vteřiny a zase zdechlo. Samotné relé, když jsem na něj připojil napětí přímo z baterky, tak normálně cvakalo. Zkusil jsem jiné relé a nepomohlo. Když jsem zkusil znovu tu patici na relé spojit natvrdo, tak to chvíli čerpalo normálně a pak to začalo čerpat nějak hlasitě. Nenapadlo by někoho co s tím? Případně jestli by třeba šlo ten obvod napojit bez účasti ŘJ jen na klíček. děkuji...

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar dabel
Zapojený to je tak že do relé de na cívku plus po klíčku a mínus to dostane z řídící jednotky po té co začneš startovat
Takže je třeba to proměřit
Na zbylých dvou kontaktech je na jednom 12V a druhej je plusovej drát k čerpadlu
Čerpadlo je ještě ukostřeno ted nevim kde přesně ta kostra je
Projdi to proměř dráty
Většinou se stane že odejde něco v řj motoru a nejde z ní ten mínusovej signál na cívku relé čerpadla
Da se to vyřešit tak že ten drát najdeš a rovnou ho napojíš na kostru vozu
Tím pádem se ti relé čerpadla sepne pokaždé když otočíš klíčkem do kontrolek
Mèl sem takto přepojenou vectru B
a nebyl stim jedinej problém
Ještě jsem neviděl odejít port ŘJ který "územní" relé, samozřejmě stát se může všechno, ale viděl jsem cca 20 čerpadel vadných, to je zcela a obvyklá věc, zejména když tazatel tvrdí, že na svorkách čerpadla má 12V, předpokládám, že měří na obou svorkách...
Já už pár čerpadel za život kvúli tomu po klíčku přepojil

 

hodnocení

0x
Pochopil jsem z popisu, že na svorkách čerpadla jdi měl 12V a čerpadlo nejelo? Tak je asi tedy špatné čerpadlo, nic víc, nic míň... To tak bývá, občas se rozjede, občas ne... Prostě to tak je... Svorky jsou přímo motorek, tak co by s tím mělo společné relé, když je pod napětím a nejede...!
12V tam bejt múže čerpadlo bejt dobry taky múže a nepojede to
Ja bych místo voltmetru vzal 12V žárovku a pokud se v konektoru čerpadla při startu ta žáovka rozsvíti pak tam to nspětí skutečně je a bude problém s čerpadlem paliva
Dokážeš mi vysvětlit, že když mám 12V na svorkách čerpadla a ono nejede, že je v pořádku? Nějak mi to hlava nebere...
To napětí se tam okruhuje přez jiný spotřebiče v autě proč tomu tak je nedokážu vysvětlit
Proto na některý věci místo voltmetru používàm zkoušečku udělanou z 12V/5W žárovky
Dam na svorky zapnu a pokud se mi žárovka jasně rozsvítí vim že napětí co potřebuju tam je a že mam problém hledat ve spotřebiči

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]