Dobrý den. Nedávno mě chytila policie a a paní měla problém s pár věcmi na autě, se kterými do té doby žádný policista problém neměl, tak bych se chtěl zeptat, jestli o tom někdo něco náhodou neví. Všechno je to na Fabii 1 V první řadě jde o xenony, že na autě můžou být jen v případě že mají ostřikovače, které tam na světla jsou, po té co jsme ji je ukázali tak začala argumentovat s tím, že už tam Teda vlastně vůbec být nemůžou. Druhá věc jsou mírně zatmavene okna předních dveří, je k tomu taková malá knížečka, kde jsou napsány propustnosti (ve předu je tuším 85%) když jsme paní knizecku dali s domenim, že pokud ji mám, tak by mělo být vše v pořádku, se paní jen zasmála nad nějakým jménem v ní a vrátila ji s tím že je na okně dole naleoena malá nálepka s atestem a že ti tam nemůže být. A ve třetí řadě měla problém s asi cca 15cm zeleným pruhem na vršku čelního skla proti slunci, ale ten vypadá jako by byl přímo na skle, že to není žádná fólie, dolů přidám dvě fotky. Auto už se se všemi tímhle vecma kupovalo a nikdo s tím neměl problém, jak na evidencce, kde jsme se technika zrovna ptali co je všechno špatně, tak auto prošlo pod náma dvakrát technickou. Policistka se tedy jen ohrazovala tím, že když tam člověk pošle mechanika, proleze všechno. Děkuji za jakékoliv rady
Xenony pokud vím musí mít automatické naklápění světel, aby neoslňovaly. A samozřejmě musí být schválené pro daný vůz. Propustnost 85% je ok, ale samozřejmě to musí mít atest. Zelený pruh opravdu vypadá, že by mohl být originální... Felicie ho měly, nevím jak Fabie. Ale je divné, že ho někdo řešil.
Jenže k 85% připočti ještě zatmavení samotných skel.
f1
Přímo na tom okně je atest nalepeny
f1
@libor007 co tam chcete přičítat? O to tam jde, že se zatmavenim je propustnost skel u řidiče a spolujezdce 85%, tím to hasne, tuším se to na STK i měří a kdyby tam propustnost byla menší, pak je to závažný problém za kterou plnou STK nedají
a) Pokud má Fabie originální xenonová světla, tak musí být s ostřikovačema. Problém samozřejmě může být v případě, že tam nejsou originální xenony, ale že nějaký pseudotuner namontuje do obyčejných žárovkových světel xenonovou výbojku . To je samozřejmě zakázáno.
b) Vyhláška stanovuje, že přední boční okna musí mít propustnost vyšší než 70 %. Zatmavovací folie na nich obecně být může, ale musí zůstat zachována ta předepsaná propustnost. Nechte si propustnost změřit, měli by to umět v servisech specializovaných na výměny autoskel. Atest sám o sobě nic neznamená.
c) Ten pruh na čelním skle je proti oslnění. Mívaly to Fabie v nejvyšší výbavě Elegance, ale šlo to samozřjmě dodatečně namontovat i na kteroukoliv Fabii.
f1
Auto už jsme tak kupovali a světla jsou tuším originální, takže pokud chápu dobře, xenon bude muset ven. K těm oknům. Měřeno to bylo a propustnost je 85%, paní se tam nelíbila nálepka atest dole v pravo, jinak proti tomu snad nic neměla, jinak by si ani. Nestěžoval protože snad nejde ani poznat že by nějak zatmavene byly. A za info k pruhu moc děkuji.
jedine co je na te fabii ok je ten zeleny pruh na okne, bud byly zelene nebo hnede
jinak ty xenony v normalnich svetlech urcite ne ( kdyz vidim idioty co si do jednickove fabie namontujou cinske xenonove mrdky tak bych na miste bral technicaky, u fabie neni cocka ani clonitko takze to sviti protijedoucim vzdycky do xichtu )
folie na prednich oknech urcite taky ne, i kdyby mela deset karticek a atestu tak tam proste nesmi byt, jedina folie ktera by tam byt mohla je uplne cira kterou se tam dava v pripade rozbiti skla, at se nerozsype
pokud tohle proslo technickou za posledni 2 roky tak to bude asi tak trochu jinej gang
S tou folii jste na omylu. Muze tam byt jakakoliv atestovana folie, pokud VYSLEDNA propustnost je 70÷ a vic. Original okna z tovarny maji 70, ale pri vymene tam muze klidne dat sklo s 90÷ a zatmavit si ho.
Ty světla nevím. Ale zatmavené okna jsou celkem závažný prohřešek. U čelního skla bych řekl to samé, navíc ta zelená mění barvy (semafory). Až budeš mít nehodu, pojišťovna tu výbavu náležitě ocení.
f1
Nevím, jestli jsme se úplně pochopili, ale čelní sklo nijak zatmavene není, to ani nijak zatmavene nemůže, zatmavene jsou jen BOČNÍ skla a u zeleného pruhu právě vím, že to některé auta měly, jen nevím, jestli i zrovna Fabie I
olinl
Na Felicie i Favority se vyrábí s tím zeleným (i fialovomodrým) horním pruhem s atestací. Co se týká semaforů, tak v Čechách a na Slovensku je červená vždy nahoře..
Xenony pokud nejsou originál tak na autě nema j co dělat. Pokud by je někdo dodělával musí tam bejt komplet xenonový světlo automatický naklápění světel a odstřik světlometú Pokud jen někdo narval výbojky do obyčejných světel tak to bejt nesmí To zatmavení skel předních dveří bejt taky nesmí neb z výroby sou ty skla dělaný tak že splnujou tu minimální propustnost a pokud tam dal někdo folii byt s atestem je to špatně a na pokutu Ten pruh na čelním skle pokud je to originál z výroby je to v pohodě Pokud je to folie opět problém
Xenonové světlomety (ne žárovky v halogenových světlech) mohou být na autě z výroby nebo v případě dodělání za podmínek
1) origo xenovový světlomet se žárovkama
2) ostřikovače světel
3) náklonové čídlo
z vlastní zkušenosti vím, že náklonové čidlo není potřeba, protože žádný policajt nepoleze pod auto ho kontrolovat. Jezdím tak už 10let
Zamavená boční přední skla mohou být za předpokladu propustnosti těch 85% či kolik to je. Z výroby je sklo už zatmaveno na téměř povolené maximum. V případě dalšího dodatečného zatmavení nesmí překročit danou % propustnost. Hodnoty se tady sčítají. Na skle musí být platný atest.
Co se pruhu na čelním skle týče, pokud není z výroby origo, tak nesmí být žádný dodatečně nainstalovaný. Snižuje se tím zorné pole řidiče. To že je to blbost všeci víme, protože nejvíc nehod je právě z oslnění sluncem.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.