Nejste přihlášen/a.
Je tu málo pamětníků. Variátory do osobních automobilů před časem sériově montovala automobilka, která už s výrobou osobních aut skončila. Byl to nizozemský DAF.
Běžně se již historicky používá variátor k plynulé změně rychlosti hlavně pojezdu u sklízecích mlátiček - kombajnů. Kombajny obvykle měly ještě i mechanickou převodvku.
Nelze jednoznačně odpovědět, protože variátor může být součástí konvenční nebo i automatické převodovky. Obvykle však je alternativou převodovky, ne však u aut, typicky je to u skůtrů. Variátory pro těžší dopravní prostředky vycházejí nesmyslně monstrózní, těžké a neefektivní. Dovedu si ho představit jen v nějakém v miniautě, což samozřejmě není záruka, že v "normálním" být nemůže, chce to sehnat technická data ke konkrétnímu stroji.
Setkal jsem se s variátorem v automobilu u Mercedes... Už byl tehdy v hrozném stavu... Tak jsem to zkoumal a zrovna u toho Mercedesu bylo ve velkém, tedy masově uváděno, že když je nový a funkční, tak je to v pohodě... Ale při opotřebení, které je relativně brzo, už je to celkem ekonomický problém...Nevím zda to byla tehdy chyba, nebo už obvyklá situace, ale tuším, že to bylo něco okolo 160.000 km... Chce to asi více prozkoumat...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.