Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jawa po zahřátí nejede

Od: pepa0000 odpovědí: 28 změna:
Zdarec. Mám Jawu 20, rok 69. Za studena mi pincek chytne hned, ale po zahřátí (cesta 2km a zpět) se začne dusit a netáhne. Vždy mně zachrání jen cupovani benzínu do plovákové komory, jinak bych nedojel. Svíčka Brisk N15C, viz foto, hladina ok, trysky čisté, palivo ředěno od oka, cca 200km po výbrusu, výfuk pročištěn. Nevíte co s tím je? Díky za rady!
Jawa po zahřátí nejede

 

 

28 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

host
hodnocení

1x

Jde vzduch do nádrže, Ve víčku nádrže bývá dírka, kudy jde do nádrže vzduch, který nahradí odtékající benzín. Může se stát, že by byla ucpaná a benzín by z nádrže netekl.


doplněno 04.07.19 21:34:

viz obrázek víčka nádrže a víčka na nádrži

pepa0000
hodnocení

Ano, vzduch do nádrže může proudit. Víčko jde profouknout

 

olinl
hodnocení

0x

Zkus jinou funkční svíčku a zkontroluj měrkou mezeru mezi elektrodami (výměna po vychladnutí motoru!) vyčistit+nastavit/zkontrolovat karburátor-tedy plovák, vypadá že nepouští dost benzinu a ve finále by mohl být špatný poměr benzín-olej. Začal bych plovákem, jestli je dobře daný a nevázne..

pepa0000
hodnocení

teď jsem vyzkoušel svíčku Oregon N17C (prý jsou 17ky na zimu) a problém částečně zmizel ...

pepa0000
hodnocení

Tak nic. I u svíčky Oregon N17C je tento problém. Když jsem zastavil a vyměnil svíčku za Brisk N15C tak problém nepřestal. :( Svíčka to tedy nebude. Nějaké jiné řady? Hladina je v pohodě a plovák nepoškozen
olinl

Pokud máš stejný typ karburátoru, zkus ho nastavit podle tohoto videa:


pepa0000
hodnocení

Karbec mám nastavený i podle tohoto videa správně. Po výbrusu jsem jezdil na třetím zářezu a aktuálně jezdím na druhém také.
olinl

Zkus ještě dočasně vyndat vzduchový filtr, jestli se něco nezmění nebo jestli otvor před filtrem nemáš ucpaný např. hadrem na očištění rukou či motoru (osobní zkušenost). Ta svíčka na obrázku je dost černá (měla by být cihlově hnědá) vypadá to na špatné spálení směsi, tj.

1) málo vzduchu a nestačí směs s benzinem prohořet, vznikají saze ve spal. prostoru a na svíčce

2) moc oleje v benzinu-směs špatně hoří, vznikají saze..

3) nedostatečná jiskra při větším tlaku ve spalovacím prostoru-může být špatná svíčka, větší vzdálenost elektrod svíčky,

špatná/načatá zapal. cívka, malé napětí na primáru zapal. cívky, VN kablík od cívky k fajfce(pokud jsou spoje rozebírací na obou koncích a často se sundavala fajfka nebo konektor do cívky, uvnitř se mohl "ukroutit"měděný vodič, stačí pokrátit VN kablik o necelé dva centimetry a měl by být po zašroubování zase dotek, dále jestli je fajfka odrušená, mohl odejít vřazený odpor, dále špatná "kostra/dotek/spoj/ na elektrice.

Píšeš, že svíčkou to na 99% nebude, zaměřil bych se na směs benzinu s olejem, dal bych na záběh 1:25 s olejem M2T či plnohodnotnou náhradou podle tohoto článku jawa-50.cz/...

Dále zjisti, jestli ti do plovákové komory dotéká dostatečně benzín, na to jsem zapomněl a snad už se na to i některý z rádců ptal..

olinl

Ještě na jiskru na svíčce ve vyšších otáčkách má vliv ODTRH kladívka. Na videu je pionýr 21, vesměs je to podobné, tak pokud to nemáš nastavené či změřené, tady videonávod


 

vojta2285
hodnocení

0x

Co magneto? Zkusil jsi vyčistit?

pepa0000
hodnocení

Jojo. Už jsem také čistil a bez výsledku. Nedávno jsem vlastně měnil kladívka za nové, protože se mi na nich udělala pecka. Nemůže to být těmi kladívky?

 

hodnocení

0x
avatar totak
Víš co mě takhle vypeklo? Gumové kolečko ve ventilu benzínu. Zpuchřelo a protáčelo se takže dírky neseděly proti dirkam páčky ventilu. Chvíli to jelo ale když dal člověk trojku tak se to začalo dusit a jelo to jen když jsem nohou držel cupák ( u mustanga to jde ). Stálo mě to u Bernarda 15 korun. Není potřeba kupovat celý ventil.
pepa0000
hodnocení

Tak to u mně naštěstí nehrozí! :D před měsícem jsem byl nucen koupit nový kohout, protože mi starý tekl a nezavíral benzin

 

ben®
hodnocení

0x
avatar ben

Dobrý den, ještě si zkontrolujte bakelitovou "fajfku" u svíčky - když je (nepatrně) naprasklá, tak se teplem roztáhne, kontakt není dokonalý a motor ztrácí výkon (studená kontakt drží). Zdravím!

pepa0000
hodnocení

Vyzkoušeny další 2 jiné fajfky a problém přetrvává...

 

hodnocení

0x

Když jsi měnil ty kladívka, máš dobře odtrh? Už si nepamatuju kolik, měl jsem ho před 50 lety, nějak se měřil aby šel protáhnout gigaretovej papírek, pak taky předstih, chce to manuál, na ty míry. A nemůže taky být vzduchový filtr zapráskanej?

pepa0000
hodnocení

Filtr je čistej. Zkoušeno i bez něj a bez výsledku. Odtrh 0.45, předstih 1.6mm přesně podle manuálů děláno. Možná kondenzátor?

 

zdenda164
hodnocení

0x
Jeste bych vymenil gufera na klice ,mohou ti za tepla prisavat falesny vzduch. Tedkom jak mas vybehany motor? Otestuj si tlaky ve valci za studena aj za tepla.
pepa0000
hodnocení

Díky za rady. Vše prověřím a dám vědět. Ale to může být tolik věcí spojených s plovákovou komorou? Jako pochopil bych, kdyby pincek nejel vubec, ale nevím proč se chytne na to cupovani ( přepravování komory)
h0042*
Taky bych to viděl na gufero ze strany zapalování..

 

kimbert*
hodnocení

0x

Pokud pomáhá cupování benzínu,tak evidentně při vyšších otáčkách do karbecu nejde dostatečné množství benzínu,bud plovák brzy uzavírá přívod paliva nebo je problém v přívodu do karbecu.Měl jsem podobný problém na bubnové sekačce (dvoutakt jak na 20) ,jiskra dostatečná ,svíčka nová,trysky vyčištěny,přes palivový filtr šel benzín proudem,ale při plném plynu se motor dusil,na volnoběh bez problému,pak jsem pročistil otvor kde jehla uzavírá vstup benzínu do karbecu a motor šlape na jedničku,pravděpodobně bio...a v bezínu plus olej zmenšil průměr otvoru ani filtr tomu nezabránil.

 

danys*
hodnocení

0x
Zkus tam dát jiný karbec
pepa0000
hodnocení

Tak pánové asi mám vyřešeno! :D Seřídit jsem znova odtrh, znova vyčistil karbec, a ono to jezdí! ;D i na volnoběh mi pinďour drží, jen se mi zdá, že došlo k úbytku výkonu, ale alespoň to jede a už se nedusí.
Moc vám děkuji za rady
olinl

Překontroluj ještě jednou předstih a dodržuj poměr ředění benzín : olej (vzhledem k LOŽISKU na čepu pístu/klikové ojnici). Upřímně-kupoval bych benzín bez biosložek (tedy prémiové, dražší). U starších aut jako jsou první karburátorové Favority se při použití "biosložky" zanáší výfukové ventily hmotou, která "smrdí" jak připálený fritovací olej. Do svého "Fáčka" už jsem od výměny těsnění pod hlavu a "vyčištění" ventilů potom lil jen aditivovaný benzin (jako bonus jede a startuje auto lépe).

 

 

hodnocení

0x

Pravdepodobnou chybou bude izolácia elektroinštalácie. Po zahriatí nastáva prieraz na kostru.

pepa0000
hodnocení

Ještě se vás chci zeptat, kolik mám tedy ředit a jakým olejem, díky! Kupuji občas Vervu a olej ten modrý malý z benzínky a redim od oka, protože každej tvrdí něco jiného. Jinak jezdím na Natural 95 se stejným olejem
olinl

Nevím jaké máš ojniční ložisko nesprávně napsáno "v pístu"na čepu pístu, jestli mosazné nebo klecové jehlové, to je důležité. Podle toho lej olej- viz. článek MÍSÍCÍ POMĚR v odkazu jawa-50.cz/... Pokud máš mosazné 1: 33, jestli jehlové, tak až 1:50. Záleží i trošku na typu oleje.

 

pavelhrstka
hodnocení

0x

já bych skusil novou svíčku taky jsem koupil svíčku brisk n15c a jelo to tak jak říkate vy pak jsem koupil nový kondenzátor, kladívko, cívku (zapalovací), a svíčku NGK za 90 kč a jelo to tak jak má

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]