Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jakou svíčku zvolit?

Od: xxy odpovědí: 9 změna:
Zdarec. Renovuji starou Jawu 20tku a potřebuji poradit s výběrem svíčky. Vždy jsem tam dal co se zrovna našlo v garáži, ale teď s tím mám problém. Pincek se při zahřátí hltí, a občas ve vysokých otáčkách vynechává, ale hlavně se přehřívá jak sviňa. Ujetých 200 metrů a ze svíčky i z hlavy se kouří jak blázen. Teď tam mám svíčku BRISK N15C. Cihlový zápach a vždy je takhle černá viz. foto. Někdo říká, že Brisky moc nevydrží. Nemáte typ na nějakou kvalitní s dobrou tepelnou hodnotou na pincka? A jaký poměr s jakým druhem olejem míchat? Tankuji Vervu a občas smíchám s 95kou. Teď řeším tímhle a vždy tak od oka, aby to alespoň trochu kouřilo.Díky za rady fichtlaří! :)
Jakou svíčku zvolit?
Jakou svíčku zvolit? #2
Jakou svíčku zvolit? #3

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar magdon

Asi jste si ho rozmazlil. Na týhle potvoře jsem jezdil před 50 lety a tenkrát se do toho lil 80 oktanový benzín "normal" (tuším za 2,30 Kčs/litr) s olejem M6A v poměru 1:25, až 1:33. Občas jsme přilévaly črvenou brzdovou kapalinu "syntol" - neskutečně to smrdělo *frajer*. Svíčku si už nepamatuju, ale dávala se taková, která se zrovna někde našla. Jezdilo to jako ďas (i když s naftou 1:1 to nebylo ono) a bylo to nezničitelné.

 

hodnocení

0x
avatar blesk1616
Ahoj, kolik ředíš? Ideál 1:33. Podle svíčky to vypadá na bohatou směs, hladina v karburátoru nastavena správně? A kouří se přímo z hlavy, nebo to jsou spaliny zpod hlavy? Jinak svíčku na babetty dávám jen NGK, stojí sice 2x více než brisk, ale fungují. Teplotu tam dej co je v manuálu - netřeba laborovat. Je tam nový výbrus?
xxy
hodnocení

Karbec je v pohodě, ano pincek je po výbrusu ,zajížděl jsem opatrně, teď je to tak cca 300 km po výbrusu. Když po krátké jízdě vyndám svíčku tak se kouř valí z otvoru na svíčku. Poměr ředění jsem nikdy neřešil. Všichni píši něco jiného (od 1:33 až po 1:60 xD) tak tam vždycky něco chrstnu aby se to nezadřelo. Po výbrusu jsem ředil ale hodně.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Jen tak matně si pamatuji -svíce jedině cz pal nyní brisk tuším N17Y- bez záruky,je to víc jak dvacet roků co jej nemám ,(byla to Jawa 50 typ 20 s předěláním na 21)

jinak dávat vervu nebo nějaký "lepší" benál je úplná zbytečnost,když jsem začínal jezdit..tak se jezdilo na 91 benzín až po jeho zrušení (někde jej prý ještě vedou) se přešlo na dnešní 95 - tehdy super.jako kluci jsme tenkrát v pístech jezdili na kde-co od ředidel přes ricínový olej adokonce se zkoušela i nafta (s benzínem-poměr kdy to ještě jelo si žel nepamatuji to je cca35 roků!)

ještě pozn-svíce Brisk montuje v prvovýrobě vícero automobilek takže asi nejsou špatné ( za vše koncern VW..)

xxy
hodnocení

Ano. O těchto fichtlech co sežerou vše jsem hodně slyšel,ale pořád se mi tomu nechce věřit :D. Měl jsem přes zimu plnou nádrž 95 a z jara pincek vůbec nejel. Vše jsem vyměnil, zkontroloval, přeměřil (předstih,odtrh) a vše bylo v pořádku. Koupil jsem tedy na zkoušku tu Vervu a vida! Ono se to rozjelo. občas tam trochu toho starého benzínu přileju abych se toho zbavil. Možná po té zimě zvodnatěl, nebo je ta má Jawa prostě mlsná :)

diesel - teď je trochu jiné značení, před 25 lety byla 7 - 8 - 9.,teď 14 - 15 - 17. Do pincka (Babety apod) N14 C.

Olej po výbrusu 1: 10 první nádrž,1:15 druhá ,..až na 1: 33 .

Pincek jako správný 2takt schroustá všechno,taky jsme dělali tyhle mixovací pokusy.Soused pravidelně na jaře uklízel garáž ,smíchal všechno co by mohlo hořet a přidával 1:1 do normálního benzínu. + samozřejmě olej - klasiku M6A 1: 30..Na druhou stranu se misalo že jsem přímo na benzince načepoval benzín - a on na to 2takt ( motorka ,sekačka) střílel a nejel

Xxy v době kdy jsem přestal s pístem jezdit byl jen 95 -tehdy to byl speciál.

S naturalem-95 přes zimu? nevěřím-po roce stání (auto v depozitu) benzín s etanolem (víc než standart!)) a na "drc"!

Nunici však píšu že nevím jestli si pamatuji dobře!.Od písta nemám NIC ani zmínku mimo v mysli že jsem ho měl a pár fotek na něm.Dnes u aut si zapisuji skoro vše (pokud nazapomenu!) .Jinak kupován koncem sedmdesátýy a k´motor byl dle kliky a prodejce v mototechně z modelu 05!

olinl

xxy-jak píšeš o tom startování po roce- od Benziny Verva (od OMV MaxxMotion) by neměla obsahovat líh, ale nějakou jinou složku, která nerozežírá/nedegraduje gumové části paliv. vedení. Ve starém Š Favoritu (karburátor bez katalyzátoru) jsem měl rok "odstálý" klasický benzin a se startem problém. Dolil jsem Vervu a problémy se startem zmizely. Je vidět, že ten Babišův přidaný zázrak na stará auta/motory nepůsobí dobře.

Kuwa chlapi proč sem furt serete Babiše? ten s tím nemá (biosložky paliv) co dělat, to on nezavedl zelení z EU a cz v čele s Bursíkem! Babiš,spíše Ti co to vedou za něj toho stejně jako většina zemědělců jen využívá!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]