Nejste přihlášen/a.
Asi jste si ho rozmazlil. Na týhle potvoře jsem jezdil před 50 lety a tenkrát se do toho lil 80 oktanový benzín "normal" (tuším za 2,30 Kčs/litr) s olejem M6A v poměru 1:25, až 1:33. Občas jsme přilévaly črvenou brzdovou kapalinu "syntol" - neskutečně to smrdělo . Svíčku si už nepamatuju, ale dávala se taková, která se zrovna někde našla. Jezdilo to jako ďas (i když s naftou 1:1 to nebylo ono) a bylo to nezničitelné.
Jen tak matně si pamatuji -svíce jedině cz pal nyní brisk tuším N17Y- bez záruky,je to víc jak dvacet roků co jej nemám ,(byla to Jawa 50 typ 20 s předěláním na 21)
jinak dávat vervu nebo nějaký "lepší" benál je úplná zbytečnost,když jsem začínal jezdit..tak se jezdilo na 91 benzín až po jeho zrušení (někde jej prý ještě vedou) se přešlo na dnešní 95 - tehdy super.jako kluci jsme tenkrát v pístech jezdili na kde-co od ředidel přes ricínový olej adokonce se zkoušela i nafta (s benzínem-poměr kdy to ještě jelo si žel nepamatuji to je cca35 roků!)
ještě pozn-svíce Brisk montuje v prvovýrobě vícero automobilek takže asi nejsou špatné ( za vše koncern VW..)
diesel - teď je trochu jiné značení, před 25 lety byla 7 - 8 - 9.,teď 14 - 15 - 17. Do pincka (Babety apod) N14 C.
Olej po výbrusu 1: 10 první nádrž,1:15 druhá ,..až na 1: 33 .
Pincek jako správný 2takt schroustá všechno,taky jsme dělali tyhle mixovací pokusy.Soused pravidelně na jaře uklízel garáž ,smíchal všechno co by mohlo hořet a přidával 1:1 do normálního benzínu. + samozřejmě olej - klasiku M6A 1: 30..Na druhou stranu se misalo že jsem přímo na benzince načepoval benzín - a on na to 2takt ( motorka ,sekačka) střílel a nejel
Xxy v době kdy jsem přestal s pístem jezdit byl jen 95 -tehdy to byl speciál.
S naturalem-95 přes zimu? nevěřím-po roce stání (auto v depozitu) benzín s etanolem (víc než standart!)) a na "drc"!
Nunici však píšu že nevím jestli si pamatuji dobře!.Od písta nemám NIC ani zmínku mimo v mysli že jsem ho měl a pár fotek na něm.Dnes u aut si zapisuji skoro vše (pokud nazapomenu!) .Jinak kupován koncem sedmdesátýy a k´motor byl dle kliky a prodejce v mototechně z modelu 05!
xxy-jak píšeš o tom startování po roce- od Benziny Verva (od OMV MaxxMotion) by neměla obsahovat líh, ale nějakou jinou složku, která nerozežírá/nedegraduje gumové části paliv. vedení. Ve starém Š Favoritu (karburátor bez katalyzátoru) jsem měl rok "odstálý" klasický benzin a se startem problém. Dolil jsem Vervu a problémy se startem zmizely. Je vidět, že ten Babišův přidaný zázrak na stará auta/motory nepůsobí dobře.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.