Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Potřebuji poradit při nákupu auta

Od: jara* odpovědí: 13 změna:

Dobrý den, potřeboval bych koupit nějaké auto střední třídy na delší cesty. cca 40 tisíc km ročně. Uvažoval jsem o novém Oplu Astře s LPG ale bohužel to tam přestali montovat. Tak nyní netuším ani co koupit (značka, model, nové, staré) ani s jakým palivem. Na ten km nájezd by se asi LPG hodilo, ale nevím co koupit aby to tam pak šlo bez problémů namontovat. U dieselu si nejsem jistý jak jsou stále ty kampaně proti dieselovým autům, aby to pak hodně neztratilo na ceně abych to chtěl prodat, to už bych koupil raději něco staršího. Může mi prosím někdo poradit?

Cenově tak do 500 tisíc. Ale nemám žádný pevný cenový limit, když to bude stát za to, tak klidně něco připlatím. Totéž i pokud by bylo něco levnějšího, nemám potřebu se předvádět s drahým autem, když totéž zvládně i auto v poloviční pořizovací ceně

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mathew
hodnocení

2x

Na 40 tisíc bych vzal normální diesel s normální nádrží a ne nějakou 35l, protože to pak prý méně žere:-D. S LPG budeš pořád na čerpačce a nebo budeš mít přes půl auta nádrž a budeš tankovat půl hodiny. Ani na jedno bych fakt neměl náladu, kromě toho LPG nesmí do podzemní garáže což by mi několikrát ročně vadilo... CNG by je o něco lepší, ale zase není skoro, kde tankovat.

Pokud není potřeba kombi tak bych vzal Infinity Q50 2.2d 125Kw suchen.mobile.de/... ještě zbyde na spoustu nafty;)

jara*
hodnocení

Tak já teď mám právě Opla Astru s LPG z výroby. Jenže bohužel už má 200 tisíc km a já se bojím aby se to někde nerozsypalo. Je vidět že jsi v životě LPG neměl, protože píšeš samé nesmysly. Mám 40L nádrž místo rezervy, vůbec to místo nezabírá. Plnou nádrž natankuji za pár minut (nikdy jsem si to sice nestopoval, ale určitě je to méně než 5 min) a při klidné jízdě najedu na nádrž přes 500km. Čerpací stanice na každém rohu a déle než 3-4h v kuse bez přestávky stejně nejedu. Opravdu nemůžu říct na LPG křivé slovo. Za ty roky co s tím jezdím se mi stalo pouze jednou že jsem chtěl vjet do podzemní garáže co nebyla odvětrávaná a nemohl jsem. Jediná závada co jsem zatím měl bylo při cca 120 tisících výměna vstřiků LPG. Velká škoda že to Opel přestal do nových aut montovat, jinak bych to koupil znovu.

Nicméně děkuji za inzerát na tu Infinity, ale na to jaký jsi odborník je divné že sis nevšiml že má 4 roky starý diesel údajně najeto 33 000km. Takže ty už radši nikomu neraď, nebo si někdo kvůli tobě koupí starého nafťáka se stočeným tachometrem a s opravama ho to vyjde na víc než nové auto.

mathew

LPG mám v práci a na 33l nádrž to najede tak 250-300 km, když k tomu přidám rezervu, aby člověk se svým autem nejezdil na benzín a ještě k tomu místo, kde to nezná tak je z toho tak 200km. S naftou najedu na nádrž přes 1000km a nechci na tom nic měnit. Pokud jsi spokojen tak nemám nic proti, ale jak už bylo napsáno tak bude trochu problém najít vhodné auto.

Já bych řekl, že je to předváděčka, protože nikdo normální a při smyslech by nestáčel tachometr na 33 tisíc jelikož by to šlo okamžitě poznat pokud se na to nebude dívat někdo úplně slepej.

 

kepler*
hodnocení

0x

LPG už není tak cenově zajímavé, spíše něco na zemní plyn (CNG). Výběr je sice menší, ale šel bych do toho. U nás spousta taxíků jezdí právě na plyn. Není sice hustá síť plniček na CNG, ale každé takové auto jezdí i na benzín.

jara*
hodnocení

No právě u CNG je málá síť poboček + velká přirážka při pořizovací ceně. Na benzín to sice může jet, ale když bych si kupoval auto na CNG tak s ním přece nebudu chtít jezdit na benzín :D Jako taxikář nepracuji, jezdím často do zahraničí nebude se mi chtít před každou cestnou hledat kde můžu natankovat CNG

LPG že neni cenově zajímavé? Instalace s tlakovym přímazem ventilů náklad 30000Kč, úspora i při zohlednění filtrů a revizí 1Kč/Km, tedy s 40000Km ročně návratnost do roka a při životnosti auta 300000Km úspora stejné častky (imho LPG tolik nedegraduje olej, nekarbonuje takže motor najede víc). Jediná výrazná nevýhoda je zákaz parkování v podzemí.

V CZ je CNG bez problémů, jinde na východě je to horší. Ale stačí si nainstalovat appku PitPoint a vyhledáš snadno čerpačky všude.

Právě sedím v běloruském Minsku a chrochtám blahem nad cenou CNG zde - nádrž mne přijde přesně na třetinu toho co doma. LPG a benzín jsou tady taky levnější, ale rozdíl není takový jako u CNG.

 

hodnocení

0x

Na bezproblémové LPG to chce nejlíp atmosferický ale hlavně nepřímovstřikový motor. Myslim, že se dá se spoustou prodejců domluvit, že přestavba neovlivní záruku, však to taky cpávali do všeho možného přímo oni.

jara*
hodnocení

S tím naprostou suhlasím, ale kde vzít v dnešní době nové hezké auto se "zastaralým" motorem abych to mohl předělat na plyn? Ty nové auta s novými motory co to nemají z výroby bych asi soukromě předělávat nenechal, přišel bych o záruku a výsledek by byl nejistý.

 

hodnocení

0x
Mnoho moderních motorů už nedokáže spolupracovat s LPG.
Na tento nájezd vřele doporučuji naftu. Zákazu či omezení s Euro 6 se nemusíte bát.
Chcete-li tipy na diesely co najedou 300 tkm jako nic, napište mi SZ.

 

hodnocení

0x
avatar stir
S tímto najezdem se vyplatí jedině elektromobil. Spalovak vás sežere za živa.

 

hodnocení

0x

Jsem "plyňák", už 20 let jezdím na LPG. Sleduji samozřejmě i vývoj v CNG.

Takže za mě: Na LPG momentálně eviduji 3 auta (vše odsuzované Dacie) s nájezdem 420 000, 335 000 a 208 000 km, vše na LPG. Případně řešené drobné problémy nestojí ani u jednoho z vozidel za řeč. Nejde o tovární vestavby (nechci, v případě poruchy jsou jen problémy), ale dodatečné, vždy do nového vozu. Vestavba do "konvenčního"motoru stojí u nás cca 24 000 Kč. Řeči o ztrátě záruky jsou jen pro ty, kdo tomu chtějí věřit. Rozdíl v nákladech na PH dělá při současných cenách u mého auta cca 1,30-1,50 Kč/km. Co se dojezdu týká, podle typu našich vozidel 400-600 km/nádrž.

Co se CNG týká, je ekonomicky výhodnější. Proti zatím mluví hlavně dvě skutečnosti: Relativně řídká síť čerpacích stanic CNG, i když v posledních dvou letech se situace rapidně zlepšuje. Druhá nevýhoda je poměr velikosti zástavby CNG ku dojezdu vozidla. Nádrže CNG jsou relativně objemné, přičemž dojezd na 1 nádrž se zatím zdaleka nemůže rovnat dojezdu na LPG. Takže CNG ano, pokud se smíříte s poměrně velkým úbytkem jinak využitelného prostoru ve vozidle.

@kuky: Máš špatné informace. I moderní motory to dokážou. Ovšem přestavba stojí cca 2-3x tolik, co u "konvence"a navíc díky nutnosti chlazení vstřikovacích trysek se neobejdeš bez určité, byť minimální, spotřeby benzínu (cca 2l/100km). Detaily sdělím na požádání.


doplněno 25.06.19 15:00:

Přečtěte si tohle, hlavně pasáže kolem nádrží a zavazadlového prostoru. I tyto informace přispějí k vašemu rozhodování.

jara*
hodnocení

Můžu se zeptat kde jste ty auta předělával a o jaké motory se jednalo? A jak to je s tou zárukou? To předělával nějaký oficiální servis?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]