Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak pouštíte spojku?

Od: matuss odpovědí: 13 změna:
Zdravím, chtěl bych se vás zeptat jak při řazení pouštět spojku a přidávat plyn. U rozjezdu z 1 vím že ji musím plynule pouštět a zároveň přidávat plyn, ale například při řazení ze 4 na 5? Seslapnout spojku, zařadit 5 a potom co? Zároveň pouštět spojku a přidávat plyn, nebo úplně pustit spojku a až pak přidat plyn. Děkuji moc. Teprve začínám tak s tim ještě nemám zkušenosti.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

junkers*
hodnocení

0x

Rozjezdy plynule, se spojkou jako by byla z papíru. Další rychlosti už tam křapu jako křapky. :-D

 

hodnocení

0x
avatar ernie

To záleží na zvoleném jízdním režimu, to se takhle paušálně říct nedá. Přijde to zkušenostma. Ale většina aut už má spokové ústrojí těžké jak kráva s přídavným variabilním závažím, které mimo jiné vyrovnává nedostatky při řazení, takže to až tak řešit nemusíš. Prostě přeřadíš a pouštěním spojky přidáváš plyn.

 

hodnocení

0x
Při každém řazení pouštět spojku tak, aby to autem necukalo. Jinak to bude s litrovým tříválcem, tam můžu přeřadit a hned pustit spojku, a jinak s dvoulitrovým nafťákem, kde musím najít kompromis mezi pouštěním spojky a otáčkami motoru. To vše většinou přijde s najetými kilometry. A některá hodně nová auta už si toto umí hlídat sama, při řazení si dorovnají otáčky motoru.

 

vernon
hodnocení

0x
S citem. Nejen při rozjíždění...

 

hodnocení

0x

Kouzlo práce se spojkou je v praktických zkušenostech.

Když pustíš prudce spojku při rozjezdu na jedničku, tak ti auto chcípne. Takže tady stačí pomalu pouštět spojku do místa, kde začne spojka zabírat. Tam musíš přidat trošku plynu a pouštíš spojku dál.

Když už máš auto rozpohybované (rozjeté), tak už spojka nehraje tak velkou roli. Prostě spojku normálně sešlápneš, přeřadíš a potom plynulým pohybem zase spojku pouštíš. Nejhorší co se může stát je, že ti rozjeté auto při pouštění spojky "zpomalí".

Jestli si to chceš někde na prázdné silnici vyzkoušet, tak požádej někoho ať ti toto napřed předvede: Rozjeď auto na čtyřku a místo zařazení pětky tam zařaď trojku a pusť spojku. Motor zařve (co je to za řidiče?) a auto zpomalí, ale jede dál.

vladiim

colombo, nevím jak vy ale spousta lidí ( včetně mě ) motorem přibržďují. Nevidím na tom opravdu nic zlého jak tu popisujete.

Tohle ať radši nikdo nedělá, kvuli dvouhmotnostnímu setrváku.

vladiim

Je celkem logické že z pětky na dvojku asi ne, ale nevidím opravdu důvod, proč při 80 kilometrové rychlosti z 5 nepodřadit na 4ku ... motoru to neublíží a brzdové kotouče a destičky to také jistě ocení.

 

hodnocení

0x
avatar ferax

To se nedá popsat, je to otázka cviku a taky trochu talentu k ovládání auta. Pro někoho žádný problém, někdo se to prostě nenaučí. Znám takových pár a podruhé k nim do auta nevlezu.

 

chytrak
hodnocení

0x
Nohou. Dá se i rukou ale neni to moc bezpečný, pak nevidíš na cestu.

Pán je vševědoucí ale dotaz nepochopil?Nikde není psáno že se ptá na auto nebo na moto! takže odpověď je trochu mimo,navíc jsou i auta se spojkou nrzdou... na ruku!

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Ono záleží na okolnostech,běžně pomalu spojku se spoučasným přídáním plynu na naftě šlo i bez plynu (XUD a DW) někdy při rozjezdu když chci "odhrábnout" tzak řádně naložím a pak dosti prudce pustím spojku.Jinak na mém benálovém autě lze pak všechny rychlosti řadit beze spojky,jak nahoru tak dolů(meziplyn,vyšlápnutí spojky...)ale samo řadím se spojkou a pouštím rychle.je to jen o cviku a citu...

 

asd1
hodnocení

0x

Rychle a plynule bez škubání, plynem paříp. rovnáš otáčky motoru aby odpovídaly řazenému kvaltu a rychlosti (pokud se nesrovnaj samy, např. poklesem otáček při puštěném plynu), např. máš vytočenou 2 na 5000 otáček , vyřadíš, plyn puštěný =otáčky klesají a v okamžiku kdy má motor 2000 zařadíš 5 a udržuješ rychlost = okamžitě nastavíš plyn jak potřebuješ. Naopak potřebuješ vyýkon (zrychlení, kopec), jedeš na 5/ 2000 otáček, vytáhneš kvalt zároveň se sešlápnutím plynu a vyjde to akorát abys řadil 3 + pustil spojku v okamžiku kdy motor má 4000...

Další level je meziplyn, u moderních aut celkem zbytečný, ale hodí se u opotřebených synchronů nebo když ti nevypíná spojka... Meziplyn = vyřadit do 0, pustit spojku, srovnat plynem otáčky motoru pro řazený kvalt/ rychlost, vyšlápnout spojku a zařadit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]