Nejste přihlášen/a.
To záleží na zvoleném jízdním režimu, to se takhle paušálně říct nedá. Přijde to zkušenostma. Ale většina aut už má spokové ústrojí těžké jak kráva s přídavným variabilním závažím, které mimo jiné vyrovnává nedostatky při řazení, takže to až tak řešit nemusíš. Prostě přeřadíš a pouštěním spojky přidáváš plyn.
Kouzlo práce se spojkou je v praktických zkušenostech.
Když pustíš prudce spojku při rozjezdu na jedničku, tak ti auto chcípne. Takže tady stačí pomalu pouštět spojku do místa, kde začne spojka zabírat. Tam musíš přidat trošku plynu a pouštíš spojku dál.
Když už máš auto rozpohybované (rozjeté), tak už spojka nehraje tak velkou roli. Prostě spojku normálně sešlápneš, přeřadíš a potom plynulým pohybem zase spojku pouštíš. Nejhorší co se může stát je, že ti rozjeté auto při pouštění spojky "zpomalí".
Jestli si to chceš někde na prázdné silnici vyzkoušet, tak požádej někoho ať ti toto napřed předvede: Rozjeď auto na čtyřku a místo zařazení pětky tam zařaď trojku a pusť spojku. Motor zařve (co je to za řidiče?) a auto zpomalí, ale jede dál.
colombo, nevím jak vy ale spousta lidí ( včetně mě ) motorem přibržďují. Nevidím na tom opravdu nic zlého jak tu popisujete.
Ono záleží na okolnostech,běžně pomalu spojku se spoučasným přídáním plynu na naftě šlo i bez plynu (XUD a DW) někdy při rozjezdu když chci "odhrábnout" tzak řádně naložím a pak dosti prudce pustím spojku.Jinak na mém benálovém autě lze pak všechny rychlosti řadit beze spojky,jak nahoru tak dolů(meziplyn,vyšlápnutí spojky...)ale samo řadím se spojkou a pouštím rychle.je to jen o cviku a citu...
Rychle a plynule bez škubání, plynem paříp. rovnáš otáčky motoru aby odpovídaly řazenému kvaltu a rychlosti (pokud se nesrovnaj samy, např. poklesem otáček při puštěném plynu), např. máš vytočenou 2 na 5000 otáček , vyřadíš, plyn puštěný =otáčky klesají a v okamžiku kdy má motor 2000 zařadíš 5 a udržuješ rychlost = okamžitě nastavíš plyn jak potřebuješ. Naopak potřebuješ vyýkon (zrychlení, kopec), jedeš na 5/ 2000 otáček, vytáhneš kvalt zároveň se sešlápnutím plynu a vyjde to akorát abys řadil 3 + pustil spojku v okamžiku kdy motor má 4000...
Další level je meziplyn, u moderních aut celkem zbytečný, ale hodí se u opotřebených synchronů nebo když ti nevypíná spojka... Meziplyn = vyřadit do 0, pustit spojku, srovnat plynem otáčky motoru pro řazený kvalt/ rychlost, vyšlápnout spojku a zařadit.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.