Mám Opla Astru r.1997, benzín, 1.4, F. Předloni to začalo zlobit, loni to dalo pokoj a letos opět. Jedu po dálnici a najednou jako kdyby došel benzín. Auto zastaví. Nejde nastartovat. Cca na potřetí nastartuju a jede dál. Někdy to po čase udělá znova. Diagnostika nic neukázala. Prý je moc starý. Museli by se vyměňovat postupně to, co by to mohlo dělat. Baterie je prý OK.Takže dražší než celé auto. Na nové nemám. Tohle jinak jezdí dobře. Starám se o něj. Pravidelný servis... Nevíte někdo, čím by to mohlo být = stejná zkušenost. Jinak prosím nechci rady tipu, sešrotovat, pořídit jiné. Děkuji za podněty.
Podívej se na rozdělovač,ne na palec,víčko a vysokonapěťové kabely,to bude vše určitě v pořádku,ale vedou k němu kablíky a ty bývají často uvnitř izolace zoxydované.Projevuje se to přesně tak,jak popisuješ.Je to velice nepříjemná závada a obtížně se hledá,diagnostika nic neukáže.
Nejspíš blbý kontakt v elektrice, konektory, shnilé kabely, kostry, napájení pal. čerpadla, kabeláž k čidlu nezbytnému pro motor atd. atd. Blbě se to hledá obzvlášť v době kdy to funguje... Chce to schema a měřit...
astik
Moc všem děkuju. Zkusím to poradit v autoservisu. Snad na to přijdou.
asd1
Pokud neví sami tak jen budou měnit díly pokus - omyl a ty to budeš platit... Chce to někoho kdo tyhle věci opravdu umí najít, jinak bude nejlevnější řešení najít jiné funkční auto...
U staré dvanácettrojky se ucpala časem dírka na víčku nádrže, udělal se uvnitř v nádrži podtlak a membránové čerpadlo to už nedotlačilo do karburátoru. Herka nebo dvanácettroska (jak se jim říkalo) se z ničeho nic ve větší rychlosti také zacukala a zastavila. Po krátké pauze zase motor naskočil. "Vůz" na opravu dostal do ruky starý machr na auta, ten už věděl o co jde, pročistil dírku, poděkovali mu -za socialismu/komunistů to bylo normální a jezdilo se dál. Zkus projít i odvzdušnění nádrže.
A co Hallovo čidlo? Čidlo pohybu klikovky. To myslím diagnostika taky nepsala. Častěji se to ale projeví tak, že zastavíš, vše OK a už nenastartuješ.
astik
Děkuji za rady. Je tu jeden hlavní problém, ten je, že už tu tzv. staří machři téměř nejsou. A najít ho se rovná zázraku. Ti mladí jsou taky machři, ale jen na peníze. Tím samozřejmě nemyslím všechny, ale hledat jehlu v kupce sena...
Pokud to chcípá za jízdy tak bych šel po čidle kliky a pak po zapalovací cívce Ještě mi napadá palec rozdělovače že by se prostřelil a šlo to na kostru ale to by nejdřív cukalo
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.