Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

SUW je opravdu bezpečné, jak se tvrdí?

Od: daisy535® odpovědí: 19 změna:
Zdravím, chci si pořídit své první auto. Vždy se mi líbily vozy typu SUW. Četla jsem i různé články o tom,že je to nejbezpečnější typ vozidla.
Je to pravda?
Popř. co vše by mělo auto mít, aby bylo bezpečnější?
Jsem laik, žena a blondýna , tak prosím, srozumitelné odpovědi.
Dík

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

4x

Vůbec bych do tohoto tématu bezpečnost netahal...

SUV je prostě auto, které někomu vyhovuje, jinému ne.

Bezpečnost vozidel sestejně objektivně posoudí dost těžko (budete porovnávat pouze stejně velká auta, nebo všechny typy aut napříč výrobním spektrem, podle evropských norem, nebo podle norem amerických?).

Jedním z nejbezpečnějších vozidel je Merkava Mk4 a to ani neprošla NCAP testy, ale do školky s tím asi děti vozit nebudete.

Jinak si nemyslím (na rozdíl od kolegy) si nemyslím, že se nutně s SUV musí hůře parkovat. Měl jsem sedan..a teď tedy i "SUV" a parkuje se mi s ním lépe než s oním sedanem.

Jinak ona ta "bezpečnost" dost záleží na tom, s čím že se to vlastně "srazíte".

Nevybírejte nové auto podle "bezpečnosti"...nebo si ji dejte jen jako "pomocný" parametr..k těm dalším důležitým.

mot
hodnocení

2x
teoreticky ano, ma vetsi hmotnost, sedite výš.
parkovani je zase horsi, nez s normalnim autem i naklady samozrejme.

hodnocení

2x

SUV je prostě jen typ karoserie. S bezpečností to přímo nemá nic společného. Jsou to větší a těžší auta, proto se dá předpokládat, že při srážce s menším autem dopadnete lépe. Jsou ale citlivější na boční vítr a většinou hůř sedí v zatáčkách. Často mají pohon všech kol, což oceníte v zimě, i když za posledních 10 zim bych si ho u nás ani neužil.

Bezpečnost auta se odvíjí od pevnosti karoserie (viz nárazové testy Euro NCAP) a počtu airbagů (viz hodnocení ochrany posádky v těchto testech).

mathew
hodnocení

2x