Nejste přihlášen/a.
Před 4 lety jsem v autobazaru koupil auto dovezené z Německa po prvním majiteli, jedná se o Škoda Fabia 1,9 TDI 74kW z roku 2002. Při koupi měla dle tachometru najeto 226 tis. km, nyní má najeto 265 tis. km. Předchozí německý majitel byl narozen v roce 1951. Postupně jsem zjistil, že zhruba od najetých 100 tis. km měnil německý majitel motorový olej až po 30 tis. km, jednou ho dokonce měnil až po 40 tis. km, výměnu rozvodů přetáhl porvé o 10 tis. km, podruhé o 13 tis. km, půl roku jezdil s neplatnou TK, při poslední TK v Německu auto prošlo pouze na měsíc kvůli tomu, že byly nerovnoměrně ojeté přední pneumatiky a byla vadná sbíhavost přední nápravy, ale zajímavé je, že zhruba za hodinu od TK už auto prošlo úspěšně a TK platila normálně 2 roky, podle protokolu ze servisu v Německu jezdil několik měsíců od konce doby použitelnosti autolékárničky, pneumatiky namontované při koupi na autě včetně rezervního kola byly ojeté až k indikátoru opotřebení a některé byly na okraji bez dezénu, na levé straně čelního skla u řidiče byly nalepeny dálniční známky, které byly v té době už asi 4 roky neplatné, majitel nejspíš jezdil s nefunkčním buzením alternátoru, které jsem musel ihned po koupi auta nechat opravit, nechápu, jak mohl jezdit s tím nefunkčním buzením alternátoru a nakonec ještě nejspíš měnil originální autorádio za jiné, které bylo také s kazetovou mechanikou, jako to originální - ten, kdo mění autorádio, obvykle koupí místo rádia s kazetovou mechanikou nějaké novější. Originální autorádio bylo odloženo pod sedadlem spolujezdce. Jinak vzhledem k tomu, že ten předchozí majitel auto zanedbával a měnil motorový olej až po těch 30 tis. km, tak motor i turbo je zatím v pořádku, jedinou vážnější závadou byl zatím vadný kabelový svazek ke vstřikovačům, jinak běžná údržba a spotřební materiál. Většina lidí si myslí, že Němci jsou pečlivější, ale tento německý majitel zřejmě nebyl až tak pečlivý. Asi to pro někoho bude neuvěřitelné, ale vše, co tady píšu, je pravdivé. Co si myslíte o tom, co jsem tady napsal? Může být motor a turbo kvůli těm výměnám motorového oleje až po 30 tis. km už částečně poškozen i když to při provozu ještě není poznat? Děkuji za odpověď
v dnesni dobe je jeste nekdo tak naivni ze veri tomu jak jsou auta z nemecka super a kdyz neco klepne tak se meni pul auta? v nemecku s autama kseftuji turci, polaci, rumuni atd, to ze auta dostavaji pravidelny servis byvalo kdysi, ted uz je to tam podobne jako u nas,jsou tam auta udrzovana a naprosto odflaknuta, servisku si naflakat neni problem, razitko ti na pockani udelaji za par euro a je jim fuk co tam mas napsane, takze si turek necha udelat razitka a plni servisky jednu za druhou, utoci km a kdyz vidi naivniho cechacka tak jen proda
Ono Němec je třeba i Turek... Chorvat... Ale tytam jsou doby s německou kvalitou a pečlivostí... Setkávám se s tím denně...Kvalita skončila před mnoha lety, ale dneska se z toho dělá ochranná známka a žije se z toho... Ale pravda je jinde... Jsou to výrobky zpravidla jako od jiných podobných výrobců... Všichni vzhlíží k německým autům, ale dneska už je to jedno... Dnešní trend už není totiž kvalita,ale pouze úspora za každou cenu a hlavně kvantita... Napiš si jakékoliv auto a napiš svolávací akce a uvidíš... A ještě jedna zkušenost... Nejhůře se reklamují asi snad koncernová auta... Ale oprvenství v tom záporném smyslu asi bojují všichni výrobci...
Co si myslíte o tom, co jsem tady napsal?
Že nechápu proč jsi to nezjišťoval před koupí, ale už mne to tady vůbec nepřekvapuje. Navíc u auta za 40 tisíc je stejně důležitější to v jakém je aktuálně stavu než to, že kdysi neprošlo technickou, ale ted už je to opravené...
Koupili byste si ojeté auto po důchodci nebo starším člověku třeba z Německa nebo i z České republiky? Má to nějaké výhody i nevýhody? Mám pocit, že v dnešní době často vidím u inzerátu informaci o tom, že majitelem byl důchodce nebo starší člověk. To si prodejci z nějakého důvodu myslí, že auto po důchodci lépe prodají? Jak poznat, že je auto po nekuřákovi, když majitele neznám? Navíc existují i přípravky na odstranění zápachu nikotinu z interiéru vozidla, takže majitel může těsně před prodejem tím přípravkem odstranit zápach nikotinu v interiéru a dokonale vyčistí popelník. Jak potom tedy poznat, že je auto po nekuřákovi?
Já klidně ale ne díky servisní knížce a tvrzení toto a toto bylo měněno (pravidelná výměna spotřebního materiálu... )nebo stavu tachometru.Vždy jen na základu SKUTEČNÉHO ts.
Jinak proč se na něco ptáte nyní,po 4 letech opd koupě? nyní už nemáte šanci na nic jedině opravovat a opravovat,nebo najít kavku,které prodáte s rizikem,že Vás bude uhánět o slevu neboi vrácení a co vše je špatné!
zajed si treba do acek, tam je 90% aut po duchodcich kteri jezdili jen do kostela a na akce do supermarketu, anebo to bylo treti auto v rodine a kdyby mel poskok ktery ti to auto zrovna chce prodat penize, tak by ho hned koupil, protoze auto v tak super stavu tam maji jenom jednou za rok
klasicka servisni knizka dneska nic neznamena, u skodovky jeste nedavno byla secvaknuta konem, nahradni si koupis za kilo, pouzijes stranky ktere potrebujes, razitko jakehokoliv servisu 2 kila na pockani, orazitkujes co potrebujes, hodis fajfku, utocis km a z taxikarskeho auta je lestenka po duchodci behem par hodin
jj, proto bazar vynechávám a beru přímo od rodilého němce, kterého si proklepnu, např. má šanon s fakturama za servis za celou historii auta... Příp. D bazar s delší tradicí kde neni turek ani arab a který nemá problém se zárukou (která je ze zákona)
Blbý je, že podobná sebranka jako v bazarech je i v servisech (čest vyjímkám), tak mě to donutilo servis si dělat sám. Sice to umim (haha), ale dělám to fakt nerad.. Naštěstí prakticky jen měnim spotřebák
U takhle starého auta už nemá smysl řešit jeho historii, ale rozhoduje pouze jeho aktuální stav (koroze, motor, interiér atd). V roce 2002 zavedl koncern VW tzv. Long-Life servis, kdy u některých motorů tehdy stanovil výměnný interval až 50 tisíc km nebo 24 měsíců. Takže je možné, že Němec dodržoval tyto z dnešního pohledu nesmyslné intervaly. Motoru to dobře nedělá, ale jak vidíte, tak se dneška dožil. Základní autorádia ve Fabiích nebyla nic moc, měly například výstup jen na 4 přední reproduktory. Pokud si majitel například dodělával zadní reproduktory, nezbylo mu nic jiného, než to originální vyhodit a dát tam aftermarketové. Za pár euro si k tomu Němec mohl přikoupit redukci kazeta-USB a měl mnohem modernější rádio, než byla Škodovka tehdy schopna nabídnout (tehdy byl maximem CD přehrávač s měničem, MP3 žádné rádio Škodvky neumělo).
Bazar tohle všechno zatají, rodilý němec (žádný turek apod.) to ti poctivě řekne skutečný stav a pak se rozhodneš jestli to chceš nebo ne... Jasně že ksindl je i v D, ale poměr je opačný než v ČR... A obecně silnice, palivo i údržba je řádově lepší než u nás.. Mmch. není olej po 30kkm interval požadovaný výrobcem? Pokud je motor ok tak to přežil v pohodě, měnit po 10kkm je ale rozhodně lepší... Větší vliv má honění za studena a nedochlazování turba...
Martin: nové auto je fajn, ale musíš ho zaplatit. Např. 6 let mám FF1 kombíka, komplet náklady bez paliva = nákup, značky, TK, pojistka včetně komplet havarijky, servis = opravy, pneu, olej, brzdy atd., byly celkem 150k. Pokud bych měl srovnatelný auto nový, tak jsem po 6 letech minimálně na 500k tj. zatím jsem v plusu minimálně 350k a za ty seženu minimálně dvě hodně slušný auta pár let starý - za 150k se dá vybírat ze spousty aut ve výborném stavu...
Ty intervaly výměny oleje po 30 tis. km mi připadají podivné kvůli tomu, že podle kódu výbavy má moje auto pevný servisní interval po 15 tis. km, proto nechápu, proč zhruba od 90 tis. km začal Němec měnit olej v intervalu 30 tis. km, z jakého důvodu mohl najednou přejít na prodloužený servisní interval po 30 tis. km? Myslel si, že ušetří?
U Fabie 1,9 TDI 74kW jsem včera po zahřátí na provozní teplotu vytočil motor na dvojku na pár sekund až do omezovače otáček a od té doby mám pocit, že motor se chová lépe v nižších otáčkách. Zhruba mezi 1200 - 1500 ot./min. je při jízdě znát, že motor méně duní a lépe reaguje na sešlápnutí plynového pedálu, takže se z těch nižších otáček rychleji dostane ke cca 1800 ot./min., kde začíná auto výrazně zrychlovat. Může na toto chování v nižších otáčkách mít vliv právě to krátkodobé vytočení až do omezovače a uvolnění usazenin ve výfukovém potrubí? Motor ale při jízdě nepodtáčím, takže jsem si myslel, že ve výfukovém potrubí nebude tolik usazenin, aby to mělo vliv na chování motoru v nižších otáčkách.
Ano, "vyhnat pavouky z výfuku" není od věci a např. při 4500 otáčkách je výrazně větší průtok spalin než při 3500 tj. profoukne se to mnohem víc. A při vyšší výkonu je tam i vyšší teplota = karbony se vypálí...
Pozor pro max. otáčky musí být motor komplet prohřátý, to je u 1,9 TDI minimálně po 15km jízdy po rovině.. Na vyhnání pavouků je ideální dlouhý kopec na dálnici kdy se drží vysoké otáčky v zátěži delší dobu.. Jde o spalovací prostor - vršek pístu, hlavu a ventily, komplet výfuk, EGR ventil a turbo (stavitelné lopatky - pohyblivost), mimo to i o korekce map v ŘJ (adaptace)
Mám Golf 4 variant, dovoz z DE.Rok výroby 2006, kupovaný v 2010, nájazd mal 134 000km.Motor 1,9TDI 74kW, typ AXR. Dnes cca 673 000km.Olej 5W30 Q8 long life, mením po 20 000km.Menené bežné spotrebné veci, AGR a palivové dopravné čerpadlo v nádrži.Otáčky ak motor zaťažujem, sú väčšie, ako 1800/min.Vtedy začína pomáhať turbo a nedeje sa to, čo popisuješ, ak ho trápiš pri 1200 -1500ot/min.Pri týchto otáčkach a ťažšej nohe, ho podtáčaš, nie že nie.Jednorázové vytočenie do vyšších otáčok, podľa mňa, vplyv na chovanie motora nemá.Ak má byť auto živé, treba ho sem tam prevetrať.Na dialnici v DE podľa navi, dá ten môj, aj po rokoch 195km/ot.Ale trvá mu to.
Interval výmeny oleja zvoľ podľa typu motora, interval samozrejme skrátiť môžeš.U TDI PD je dôležitá špecifikácia oleja, musí byť splnená norma VW 505.01. Nezabudni na pravidelnú výmenu všetkých filtrov. Ako som tu už niekde spomínal, sú to výborné spoľahlivé motory, prajem Ti veľa šťastných kilometrov.
PS A vymen olej v prevodovke.
Co si myslíte o tom, co jsem tady napsal?
- já si myslím, že každé auto má kupce. I ten šrot - stačí ho naleštit a prodat někomu, kdo si myslí, ...
jo a dát tam cedulku "akce -sleva" - a je to hned.
Jaká je vlastně běžná cena za jeden vstřikovač PD pro ten motor 1,9 TDI 74kW? Některý prodejce prodává tyto vstřikovače za 10 tis. Kč/kus a u jiného prodejce jsem viděl dokonce cenu 22 tis. Kč/kus, což je nehorázná cena. To jsou nové PD vstřikovače tak předražené?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.