Done den Mam otazku ted see zacal uplne prepravnik aut nikdy sem nejezdil s nakladnim vozem a mam otazku jak usporit kazdou kapku paliva mam prumer 38 Litru a chci so dostat na 30litru Aspon z kopce jezdim bez plynu max motorova brzda be meste jezdim zvolna abych nemussl zastavovat a přidávat. znate nejake typy jezdim nalozeny 8-9kodiaqu na sobě. diky jezdim teprve mesic a mam automat. diky za tipy
Buď zhoď ty kodiaky, nebo když už je tam máš, tak z kopce na neutrál. To nemysli vážně...
Netuším, proč chceš spořit za každou cenu. Tu naftu si platíš sám, nebo co? Jestli jezdíš měsíc*, tak se nestarej o blbosti, a věnuj se řízení, ať někoho nepřizabiješ.
*To je dneska doba. Máš papíry, tak jeď. Před dvaceti lety by tě firma za volant samotného nepustila, já musel jezdit půl roku pod dohledem mazáka, než jsem mohl jet pro šestadvacet tun rour do Chomutova. Serem na lidi, těch je dost, matroš je pojištěnej. Kapitalismus forever.
re4zon
A zase tema, kam jsi prisel machrovat a k veci mas prd co rict. Bud odpovez na to otazku, nebo sem nic nepis. Svoje zivotni moudra jdi vykladat podobnym expertum do hospody.
8-9 kodiaků je už pěknej balík peněz... Začátečníkovi na korbu? Doufám, že případnou škodu zaplatí i ten, kdo mu to dal vozit. Předpokládám, že tazatel má zaplacené pořádné pojištění.
Souhlasim s Erniem.Já pred cca 40 roky také začínal pod dohledem zkušeného kamionaka, který momentálně přišel o papiry a byl to rozumny start do světa náklaďáků.Pro zacatek se snažte jezdit hlavně bezpečně. Jako bonus si dále můžete přibrat snahu o snížení spotreby. Nevime co za vozidlo máte, kolik ma najeto, kdy probehlo poslední seřízení motoru, kontrola brzd atd. Ale auto, které uveze 8 velkých osobáků asi nebude jezdit za 8 litrů.Predpokladam, ze je to náklaďák s vlekem, tj to samé jako pro auto plati pro vlek.
Pokud to byla od Milancukrar reakce na mně, tak si myslim, že i zde tazatel našel nějaké odpovědi na jeho dotaz. Ohledne mých či jiných začátků, tak to bylo myšleno tak, že na prvním místě při řízení motoroveho vozidla je BEZPEČNOST a teprve pak úspora paliva. Možná byste pochválil odpověď s radou - z kopce vypnout motor. Ano tazatel by sice ušetřil, tj rada perfektní, ale VELMI NEBEZPEČNÁ.
re4zon
@ivanhorseman to mi reknete, jakou radu v tomhle vlakne tazatel nasel. Ptal se na spotrebu a tri lidi mu napsali jak driv museli mit praxi a jak urcite neumi jezdit.
Přímo s náklaďáky sice zkušenost nemám, jako mí dva bráškové, ale snad jsou jistá obecná pravidla ekonomické jízdy. První chyba: automat. Je fajn pro komfort jízdy a nemyslící řidiče, ale to je tak akorát vše. Palivo rozhodně neuspoří. Pokud máš možnost manuálního řazení, udržuj otáčky motoru v okolí jeho nejvyššího točivého momentu - viz graf závislosti točivého momentu na otáčkách motoru. Nepřetáčet, nepodtáčet. Úplně nejhorší je šlapat na plyn při nízkých otáčkách, mimo to moderní motory to špatně snášejí a výrazně bys tak snížil jeho životnost. Filozofie jízdy: předvídat, nikdy styl brzda-plyn, maximálně využívat setrvačnosti. No a samozřejmě lehkou nohu.
ekenomy
Ja pri jizde musime premyslet a pozorovat vse mam moznost I manualniho razeni Ono as pride k sobe Ja pokud to je pouzivam fyziku adoration se MI povedlo to jenom z 40l na tech 38l prumer
olinl
Jak píše kepler-v automatu to žere víc, ale pro začátečníky než si zvyknou na auto a řazení dobrý..
Jezdit tak, jako když nefungují brzdy. Jen si všímejte, kolikrát musíte brdit, když jste předtím vozidlo rozjížděl. Pak i život Vás naučí, není totiž univerzální návod pro všechny a všechna vozidla.
Spôsob jazdy máš ok.Zostáva technický stav vozidla/napr.brzdová a palivová sústava, pneumatiky a ložiská.../, resp.nahodiť strešný spojler, ak ho vozidlo nemá a je možná montáž.A netankovať najlacnejšiu naftu, napr.na ONO, pretože zistíš, že lacná vôbec nie je.Akú spotrebu to má v TP?
Nauč sa plynulo jazdiť,aby si nemusel zastavovať auto.Nauč sa používať plyn,razantné alebo plné stláčanie plynu znamená radenie vo vysokých otáčkach. Pridaj plyn a až budeš v 1/3 otáčok economy trochu uber plyn a znova trochu stlač plyn.Automat si hodí vyššiu rýchlosť už pri nižších otáčkach.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.