Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Telefonování při jízdě

Od: slavo® odpovědí: 29 změna:

Řidič nesmí při jízdě vozidlem držet v ruce nebo jiným způsobem telefonní přístroj nebo jiné hovorové nebo záznamové zařízení.

Co si mám představit po pojmem "při jízdě".

Je to případ kdy se vozidlu otáčí kola?

Takže při stání na křižovatce na červenou nebo stání v koloně je telefonování - držení přístroje v ruce povoleno?

A od kdy do kdy jsem řidič?

Když jsem před časem na autoporadně Dr. berana četl dotaz na toto téma, tak tam byla odpověď, že řidičem se stává v okamžiku nastartování vozidla a ne v okamžiku rozjetí, jak jsem si myslel.

Takže při stání v křižovatce na červenou nebo v koloně jsem řidič když běží motor?

A jak je to s auty se systémem - start - stop?

Když zastaví na červenou a zhasne mu motor a naskočí přidáním plynu, tak po dobu nečinnosti motoru není řidič?

 

 

29 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

8x
avatar martincakl

Já bych Vám to zjednodušil.

Prostě si ten telefon v ruce v autě nadobro odpusťte a nebudete muset přemýšlet, zda jste řidičem když se kola točí dopředu...dozadu..se zapnutým motorem..nebo se zapnutými stěračí..atd.

Ve Francii si z auta nezavoláte (bez hand free), ani když zastavíte na krajnici nebo dokonce mimo silnici. Jediná vyjímka se týká toho, když auto stojí na vyznačeném parkovacím místě, nebo se jedná o přivolání policie nebo jiné pomoci v případě dopravní nehody.

A já upřímně řečeno k sahání na telefon v autě nevidím jediný rozumný důvod.

Sand obden potkám nějakého pitomce s telefonem u ucha, který se nemůže rozjet z křižovatky, protože s telefonem u ucha se těžko řadí rychlost, ev. nebliká...atd. Ruce bych za to urážel.

hodnocení

Já samotřejmě v autě netelefonuji ani když stojím na parkovišti.

A jinak ve Francii když přijde na věc tak si přesednu na jiné sedadlo a telefonuji - spojujezdec snad telefonovat může i za jízdy - sice francouzské předpisy neznám ale myslím si to.

A jinak do zahraničí jet nehodlám, natož do Francie.

 

hodnocení

8x
avatar jethro

Zákon používá dvě formulace: při jízdě a při řízení. Jízda je, pokud je vozidlo v pohybu, zatímco do řízení se zahrnuje prakticky vše, od nastartování do zaparkování.

Ano. A jak je u nás zvykem i u problematiky telefonování je motá. Říká, že za jízdy nesmíte držet telefon, ale přestupkem je držení telefonu při řízení.

 

hodnocení

3x

Řidič jste, když sedíte za volantem na pozemní komunikaci. Neřešte hovadiny.

asd1

Jj je to tak, řidič = sedí za volantem na veřejné komunikaci... Známý po mejdanu chtěli v autě spát a jet až ráno po vystřízlivění, stáli na parkovišti a jen seděl za volantem = nikam nejel ani neměl nastartováno. A přišel o papíry za chlast, ani právník ho nevysekal...

Jak se mistr Beran kouká na jízdu z kopce s vyplým motorem? To taky není řidič, když nenastartoval? Asi těžko...

Nejvtipnější je, že handsfree je legální, přitom na pozornost při řízení má prakticky stejný vliv jako když se telefon drží v ruce = obojí je stejně nebezpečné, ale jedno se trestá a druhé je v pohodě... Trošku divné... Taky je super, když někomu zazvoní telefon a on místo toho aby jel někam zaparkovat, tak hned zastaví jen někde u krajnice a hraje si na kuželku.

danys*
Tyhle příběhy říkal ten tvůj znamý nebo chlapi po deseti pivech v putyce?
asd1

Ne, fakt přišel o papíry. Z hospody šli do auta, tam seděli a kecali, zadní sedačky složený na spaní tak seděli vepředu. Přijeli chlupatý, seděl za volantem tak byl řidič a nazdar, dali dejchnout a hurá máme řidiče pod vlivem. To že auto stálo na parkáči a nikam nejelo nezájem. Vzhledem k tomu, že papíry do práce potřeboval celkem nutně, tak hned najal právníka a stejně mu to bylo prd platný...

re4zon
Tady je ovsem otazka co jim pri kontrole navykladal, jestli je vubec pravda ze motor nebezel, jestli advokat nebyl idiot, jestli kamarad svedcil apod...
jurajjuraj*

to mel asi pravnika ktery udelal plzen behem dvou tydnu :-D kdyz tady v mistni hospode cihali jednou na pivare tak vzdycky cekali az vyjede a teprv pak ho brali, rikal ze pokud auto nejede tak tam muze sedet klidne i decko nebo fetka

 

re4zon
hodnocení

2x
Ridic jsi kdyz sedis za volantem a pohonna jednotka je v chodu. Start stop do toho nemotej.
To by mě zajímalo, kde jsi vzal definici, že pohonná jednotka musí být v chodu. Řidičem je i třeba osoba tlačící motocykl takže mu policajt může dát dýchnut a sebrat papíry za řízení pod vlivem. Motorku můžeš tlačit i bez běžícího motoru čímž tvoje teorie dostává na prdel.
Pokud by totiž platila, stačilo by, abys při silniční kontrole vypnul motor a z hlediska tvého výkladu zákona bys nebyl řidič.
hodnocení

Ano ale nad obsah 50ccm.

Motor v chodu jsem vyčetl z odpovědi Dr. Berana. ( v okamžiku jak nastartuje je řidič - a ne až se rozjede ).

Osoba tlačící motocykl samozřejmě není řidič, dokonce nemusí mít ani řidičský průkaz.

Na druhou stranu, osoba tlačící motocykl > 50 ccm není ani chodec.

re4zon
@totak Z dotazu zcela jasne vyplyva ze se bavime o aute. Nehlede na fakt, ze na motorce nemuzes telefonovat vubec, protoze na to se da lehce napasovat nevenovani se rizeni i kdybys v ruce drzel susenku. Navic, ty chytraku, na tohle existuje judikatura, pokud vis co to je. Kdyz si sednes do auta na parkovisti, nejsi nic. Kdyz si nastartujes abys zatopil, jsi ridic.
Tvoje judikatura tvrdí, že když v autě projíždějícím kolem policajtů na neutrál vypneš zapalování tak neběží motor a tím pádem nejsi řidič. Tak o tom mi ještě chvíli vykládej :) A když za zatáčkou zastavíš motorku a kolem policajtů ji protlačíš tak na tebe nemůžou? Tak že zrovna tohle je blbost nám před sto lety vykládali v autoškole.
re4zon
Omg, gratuluju zes dokazal vymyslet absurdni nesmysl a chytat nekoho za slovo. Bavim se o situaci kdy sedis v zaparkovanem aute, ne ze vypinas motor za jizdy. A s motorkou meles kraviny, pokud ji skutecne potlacis, nemusis mit ani ridicak. Budes mit ale jiny problem, prokazat zes na ni nejel, fizlove budou vzdy tvrdit ze ano a bez nekolika svedku mas smulu.

K té motorce - NIKDY mě za 30 let nestavili policajti na jedoucí motorce , pouze 2x když jsem ji tlačil... Při téhle kontrole kupodinu nechtěli řidičák ani papíry od motorky, naopak měli snahu mi pomoct

 

hodnocení

2x
avatar pepr

Ještě mu přidejte. Jen mu pořádně naložte, že se odvážil zeptat. Jen do něj. Třeba už to víckrát neudělá. *nene*

 

 

hodnocení

0x
avatar totak
Nemá smysl se nějak rozoohňovat nad definicí pojmů řidič a dalších souvisejících výrazů, když slušná handsfree sada stojí tolik, co dvě krabičky cigaret, každé druhé auto už má autorádio které načítá mobil přes bluetooth a mobily už umí i posilat esemesky které jim místo psaní nadiktujete.
Kdo v takovém případě musí za jízdy brát do ruky mobil aby si přečetl zprávy na messengeru nebo whatsapp, je zavislák a nepatří za volant ale na psychiatrii.

 

hodnocení

0x
avatar ferax

Zase tu někdo vymýšlí pitomosti. Prostě když se chci v autě bavit přes telefon, zapnu si po nástupu do auta v telefonu bluetooth a povídám si přes rádio. Nebo si pořídím jiné handsfree. A nevymýšlím nesmysly, co by a jak by.

 

hodnocení

0x

Je milá péče zákonodárců o naše bezpečí. Zakáží nám telefonovat, ale šmátrat po stejném přístroji coby navigaci můžeme. Stejně tak na ni smíme zírat jen ji musíme mít umístěnou tak, abychom současně neviděli na silnici. Navigace zakázat nemohou, protože už dávno rezignovali na značení.

Pokud jde o země, kde extrémisté zakázali i telefonování i nastojato, docela by mne zajímalo, jak takový bdělý ozbrojený ochránce nebohých vdov a dětí rozezná, jestli telefonuji v autě vestavěným telefonem nebo hlasově ovládám auto.

Zdá se, že nevíš jak funguje navigace. Navigaci nastavím před jízdou a při jízdě poslouchám pokyny. Můžu se na ní občas mrknout, je to stejné jako sledovat zpětné zrcátko, nebo se ohlédnout vpravo či vlevo. Nemusím na ni ale za jízdy sahat.

No, navigaci asi trochu znám, protože jezdit (stát) bez ní po Praze přes den, je jaksi neproduktivní. A to navigaci coby aplikaci v mobilu - třeba Waze. A protože řidiče vodí po místech neznámých, křižovatkách tvaru podivného, je nezbytné občas mrknout na obrázek, navigace hlasem jaksi nestačí. Krom toho je vhodné občas zasáhnout do nápadů navigačních algoritmů a šmátrat po displeji.

Používám navigaci TomTom a nemám potřebu při jízdě zasahovat, hlasové informace jsou rychlé a s přesností několika metrů.

Jenže TomTom netuší nic o aktuální situaci na silnicích.

Zprávy o aktuální situaci zajišťuje služba Traffic, při propojení s telefonem.

Hmm, a jak hlasově vysvětlí, kterou ze tří variant odbočení vlevo se mám dát?

Snadno, řekne ti, která je to odbočka - první, druhá atd.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]