Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Felda - rozdíl brzdného účinku

Od: luke98 odpovědí: 10 změna:

Zdravím o5, zkoušel jsem jen tak z nudy brzdy, tak jsem se na štěrku rozjel a zašlápl brzdu a kolega mi řekl že se mi urvaly jen přední kola. Ale přece by kola měly brzdit stejně ne? Auto brzdí fakt hezky, měnil jsem nedávno, destičky, kotouče, pakny, samostavy a jeden váleček, protože tekl, odvzdušnil jsem celý systém. Když zatáhnu ručku tak i na asfaltu to uletí do smyku. Když jsem zvedl auto a roztočil zadní kola, tak pedálem se při sešlápnutí zastavily obě. Tak mě zajímá technická otázka - je normální že přední kola brzdí více než zadní? Nebo je to jen rozdíl v tom že prostě kotouč brzdí lépe. díky..

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

Felicie patří mezi vozidla, která mají na zadní nápravě regulátor brzdného účinku. Ten při odlehčení zadní nápravy (což je právě při prudkém brzdění) snižuje účinek zadních brzd a dochází k tomu, že zadní kola brzdí minimálně, nezablokují se. Tento stav je normální.

Kotoučové brzdy mají lepší "účinnost", než bubnové, ale to v tomto případě má jen nepatrný vliv.

vernon
Regulátor měly jen pick-upy. Běžná Felicie tam nic takového nemá. Místo toho jsou u HBV omezovací ventily s pevně nastaveným tlakem pro zadní brzdy.
olinl

Pro vernon: Felicie v dieselu (počítám že 1,6 ho bude mít taky) a novější typ Favorita (>1992) už zátěžový regulátor brzd měly/mají.

vernon
Regulátor na zadní nápravě měl jenom Pick-up a Felicia Pick-up. U krátké ani kombi verze jsem ho nikdy neviděl.

 

tomb
hodnocení

0x

Jo, kotouče brzdí o dost líp.

Možná jsem to měl na svojí fabii rozbitý, ale bubny vzadu se skoro hodily jenom na ručku a podporu kotoučů při brzdění, přestože byly podle mechanika v pořádku, prostě moc nebrzdily. Kotouče odváděly tu hlavní práci.

Jj je to pravda.Před lety jsme si vyměnili na jednu cestu cca15km auta-švagr mého F125,já jeho š105,já měl problém zabrzdit a on si málem při brzdění rozbil hubu

 

hodnocení

0x
avatar ernie

Rozložení brzdných sil na autě je cca 80:20 ve prospěch přední nápravy a za druhé je to tím regulátorem, jak píše @satam. Se podívej na silnici, kdekoli uvidíš čmouhy, jak někdo prudce brzdil, bude tam vždy jen jeden pár stop, těch předních.

 

hodnocení

0x
avatar magdon

Přední kola brzdí vždy a u všech vozidel (auto i motorka) víc, než zadní. Není to jen tím, že kotoučovky jsou účinější, bylo to tak i u brzd čistě bubnových ( například Š 1203 měla v předních kolech 2 prasátka na každé kolo, vzadu jen 1). Je to tak schválně a je to z důvodů omezení možného smyku zadních kol.

No, ono se auto, motorka i cyklista při intenzivním brždění "postaví na přední" a zadní zvedne (auta skoro). Zadní kolo (kola) tedy skoro nebrzdí a jediné, co jeho vydatným bržděním dosáhnete je, že se zadní kolo (kola) zastaví a následuje přetáčivý smyk.

 

fik
hodnocení

0x

Pokud felda nemá ABS je to normální,kdyby to tak nebylo,zadní kola by ti uletelěla do smyku,a vysekal by jsi se na každém kluzčím povrchu. Buď to auto má omezovací ventily přímo na hlavním válci,nebo má omezovací regulátor. Výsledkem toho je a je to přesně jak má být,že se ti zadní kola nezablokují na trdo a ty nad autem neztratíš kontrolu

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]