@stemp - a když chcete "brzdit motorem" - zařadíte si radši trojku? Jsou chvilky, kdy to takto zařadit lze a je to dobře.
A druhá stránka věci je -jak je ten motor vyřechtaný z dosavadního užívání... Můj děda se dokázal ve stodvacítce s vozíkem plným brambor rozjet na trojku.
feka
Stepm, tak schválně, při kolika řadit pětku, aby se motor točil? Já bych zase nechtěl auto po takových "závodnících", co běžně točí motor do červeného pole, to je věc názoru.
asd1
Budeš se divit, ale motor který se točí vypadá většinou líp než ten co jezdí v nízkých otáčkách... Spíš je důležite nedávat mu pohulit za studena a při dojetí nechat vychladnout (obzvlášť nechat dochladit turbo)
feka
Však já netvrdím netočit, když je třeba, ale mám docela husí kůži z lidí, co si na rovince vytočí motor až do omezovače, s pocitem, jak super je rozjet dvojku na 120 a pak tam hodit rovnou pětku... Zase neříkám, že se benzíňák musí dusit na dva tisíce otáček, chápu, že když mám prohřátý motor a chci přejíždět, je 4-5 tisíc v pohodě.
asd1
Do omezovače to je už zbytečné, ale např. já mám omezovač na 6500 a běžně točim do 6000. Ano přesně tak, vytočit dvojku, dát za 5 a udržovat rychlost. Kupodivu to vychází dobře i na spotřebu. Motoru to nevadí, spíš naopak. Jen musí být komplet prohřátý, to je u menšího benzínu minimálně po 10 km jízdy...
Podle situace v provozu. Není možné sdělit rychlost, protože každá situace vyžaduje jinou reakci. Život Vás naučí, kdy je to správně, jen se najde jiný řidič, který sdělí, že to je špatně, neboť on by udělal jiné.
Spíše,než se řídit ryhlostí jízdy,dal bych pozor na otáčky motoru.Při optimálích otáčkách jet,a když otáčky při plném plynu začnou klesat,tak podřadit,.opačně,když jedu a motor ztrácí zatížení a jde do vyšších otáček,tak zařadit vyšší stupeň.
Dá se to i vysledovat u zkušených řidičů sluchem.Otáčky motoru držím na stejném"zvuku"
Co konkrétně se vám nezdá? Při poklidné jízdě z mírného kopce to radí řadit pětku v těch 60... Při trochu svižnější jízdě to klidně do těch 4000 vytočím. Do "červeného" je to pořád daleko. Ve 120 na čtyřku to točí 3500. Při šedesáti tím pádem cca 1750.
A když Vám to bude radit skočit z okna tak to taky uděláte? Při 1750 otáčkách není u 2l nafty nejmenší důvod řadit vyšší rychlostní stupeň. Samozřejmě je to Vaše auto tak se k tomu chovejte jak chcete, ale pak se nedivte až odejdou vstřiky...
Vstřiky? To fakt ne Mikihans má pravdu. Z mírného kopce pokud nezrychluješ tak můžeš v pohodě až do volnoběhu a motoru tím nemůžeš ublížit. Motor v zátěži je něco jiného, tam už musíš mít ca 2000 a víc a nejvíc nízké otáčky v zátěži vadí turbobenzínu (LSPI)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.