Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dá se zařadit jednička i za jízdy?

Od: rius odpovědí: 17 změna:

Zdravím, chtěl bych se zeptat, jestli mám řadit jedničku pouze když s autem stojím, nebo mohu i při velmi pomalé jízdě (např. 15km/h), děkuji.

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

8x
avatar promon

U většiny aut to jde. Přesně řečeno u těch, co mají snychronizovanouu i jedničku.

Utěch ostatních taky, ale to už vyžaduje šikovnost, nebo zkušenosti s řazením aut bez synchra - tedy 2x spojka / meziplyn.

Vétřieskáři vědí své, že ... ;)

Jo jo.

Nezapomenu, když nás v autoškole učili na vejtřasce z kopce dolú podřazovat až na jedničku. Ještě teď slyším jak ty zuby šly přes. Byl to boj, častokrát, kdyby měla převodovka ruce, tak by nám dala pár facek, ale naučili nás to.

Ano ano, mám stejnou zkušenost - předvojenský řidičák skupiny C/T, prvně IFA, pak PV3S, učitel jízdy byl vybavený půlmetrovou laťkou a jakmile dotyčný kroutič volantem udělal nějaký přešlap, učitel se zachoval velmi podobně, jako Igor Hnízdo. Dneska by ho za to snad zavřeli, ale naučil jezdit a řadit dokonale. :)

Tak tak. Jen na nás používal laminátový prut, co se používal JZD na oplůtky na pastvinách. Taky jsem jich pár koupil a nebylo to na škodu, naopak.
Na vojně jen zírali, jak nás Vašek naučil řadit.
007cz

Z kopce dolu řadit na pv3s? Co to bylo za učitele? V kopci nezařadíš a dole neubrzdíš.

Samozřejmě jsme se to neučili na silnici z Horních Míseček na Dolní Mísečky.
Ale kousíček za Jilemnicí, (děsný výraz, u nás se normálně říká za Jilemnicej) je krásná silnička z mírného kopce a za ní dlouhá rovinka. Tam jsme se něco najezdili a zkoušeli podřazovat.

 

hodnocení

3x
avatar magdon

Záleží na tom, co máte za auto. Starší převodovky neměly jedničku synchronisovanou a u těch to nešlo. Při pokusu o zařazení, byť při minimální rychlosti se "počítaly zuby" (respektive šlo, ale muselo se to umět). Dnešní převodovky by to měly zvládnout bez problémů.

 

ooplo
hodnocení

2x
Ano při 15 km/h jedničku, při 20 km/h už asi tu dvojku. Vše záleží na práci se spojkou a situaci před tebou.

 

hodnocení

2x

Můžete, ale nedoporučuje se

 

mathew
hodnocení

2x

Tomu autu je to celkem jedno. Osobně podřazuji na jedničku pouze pokud potřebuji zrychlit, je to do kopce a nebo rychlost spadla pod 10km/h, ale u toho ne vždy, protože 2l nafta se na tu dvojku zvládne celkem v poho i rozjet takže nemá cenu se otravovat s nějakou jedničkou pokud už to jede...

 

fik
hodnocení

2x

Pokud nevlastníš nějaké historické vozidlo tak bez problému,už ani nevím o převodovce co by synchrony na 1 stupni nemělla. Někdy prostě holt potřebuješ podřadit i na jedničku a žádná automobilka si nedovolí aby ti to škrčelo

lmgify

nevím o převodovce co by synchrony na 1 stupni neměla
Poslední byly staré Oktávky a odvozené typy (Škoda 1202 a 1203).

 

hodnocení

2x
avatar ernie

Normální řidič to umí přeřadit hned s meziplynem, zkušený i bez použití spojky. Neumětel si počká, až se sesynchronizují ozuby a ti ostatní tvrdí, že to nelze.

Když jsem kolegovi předváděl na place, jak se řadí bez spojky nahoru/dolů s tozjezdem na startér, tak nechtěl věřit svým očím. Přitom je to tak jednoduché.

 

 

jabraka*
hodnocení

0x

Obvykle je to zbytečné,dvojka si vystačí po rovině .Když musím rychle zvýšit tak při jízdě do většího kopce,tak přeřadím jednotku s meziplynem.JB

 

hodnocení

0x
Muzes pri pomale jizde ale ne nasilim. Kdyz jedes rychleji nez je zdravo tak tam nebude chtit skocit. Zpomalis dokud nejde zaradit

 

houbes*
hodnocení

0x
Jednička se používá na rozjezd jde se rozjet i s vyšším stupněm přes spojku a přidáním plynu ale to nedoporučuji. Když budete za jízdy potřebovat jedničku? Při koloně kdy se auta pomalu pousovaji ku předu a nebo do velkého kopce kdy uslyšíte, že motor nemá na to aby jste ho vyjel. Pocitejte s tim, že jednička je na rozjezd a nebo v terénu vyjet kopec. Jinak používejte za jizdy 2-5 .

 

hodnocení

0x

Při řazení po dvojku zhora, se dá meziplyn dát. Jen se musí snížit rychlost vozidla, aby se rychlosti hřídelů ve špajsce vyrovnaly, nebo alespoň hodně přiblížily. Meziplyn při přechodu z dvojky na jedničku je nesmysl. Musí se při jízdě do hodně prudkého kopce, kdy to už nepobírá dvojka, nechat vozidlo skoro zastavit a rychle zařadit.Jde to udělat tak, že se vozidlo skoro ani nezastaví a plynule pokračuje dál v jízdě. Nedokážu si představit, že bych v téhle situaci roztočil meziplynem jednu z hřídelí. Kámoška to třeba tvrdila, že ho musí dát, ale nikdy při tom nezařadila. Zoubky ale počítala. To jo.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]