Nejste přihlášen/a.
Chtělo by to prvně nastavit předstih, odtrh kladívek a svíčky, tohle se mi popisovat nechce. Pak (na zahřátém motoru) seřídit volnoběh. Karbec má šroub volnoběhu, který zvedá šouple, tohle píšu, protože to spousta lidí dělá automaticky a nepopíšou to, nebo to dělají špatně. Nejdřív ho vytoč ven a pak jestli bude potřeba nastav chod plynovýho lanka, po puštění plynu musí šouple dojet až dolu - cvaknout a být na plynu malý "mrtvý chod". Pak konečně nastav volnoběžné otáčky tim šroubkem, návody na předstih i odtrhy nejspíš pujdou vyhledat online. Jestli bude problém přetrvávat, může to dělat chudá směs, přicpaná tryska, nebo si motor přisává vzduch, třeba gufarama na klikovce. Ohledně toho chcípáku, nejspíš ukostřuje kladívka - pohyblivý kontakt na kostru, bude to přerušené. Z fotek je vidět, že chybí trychtýřek pod karburátorem, pozor na vzplanutí, benzín z karburátoru kape na rozpálený válec, pak stačí jiskra, (elektrostatika) a hoří hned pod nádrží, zažil jsem, celkem vatra a pokud neni poblíž někdo s kolečkem písku tak je motocykl leda na díly nebo nákladnou opravu. A ta síťovina místo krytu zapalování tam jenom pouští bordel.
Asi to nebude do provozu, to by toho bylo opravdu hodně, co udělat. K provozu je základ je mít přibu, nářadí na údržbu a opravy, tj. kombinačky, sikovky, šupleru (jde to i bez ní), spárové měrky (taky jdou obejít), sadu alespoň 3 velikostí plochých a křížových šroubováků, očkoploché klíče - minimálně velikosti 8, 10, 13, 17 a 19mm, klíč na svíčku, pak se hodí mít náhradní svíčku, kladívka, několik kondenzátorů, pojistky a žárovky, hodí se i multimetr, nebo malá žárovka na drátkách a drátky s krokosvorkama jako náhrada.
Asi to nebude do provozu, to by toho bylo opravdu hodně, co udělat. K provozuschopnosti je základ je mít přibu, nářadí na údržbu a opravy, tj. kombinačky, sikovky, šupleru (jde to i bez ní), spárové měrky (taky jdou obejít), sadu alespoň 3 velikostí plochých a křížových šroubováků, očkoploché klíče - minimálně velikosti 8, 10, 13, 17 a 19mm, klíč na svíčku, pak se hodí mít náhradní svíčku, kladívka, několik kondenzátorů, pojistky a žárovky, hodí se i multimetr, nebo malá žárovka na drátkách a drátky s krokosvorkama jako náhrada.
"...poprosim napsat vse, co by jste do toho koupil, doplnil..."
Prakticky všechno, podle těch fotek je to pojízdný vrak. Možná ty terénní gumy by mohly zůstat.
Nejlepší je nechat tam co nejvíce originálních dílů (pokud tedy nejsou nevratně poškozené), vše v motorové části opatrně vyčistit-obvzlášť karburátor, aby se nic nepoškrábalo, nezohýbalo, nepropíchlo apod. Potom nastavit vše podle servisních knížek/příruček, manuálů -v dnešní době stažených nejlépe z internetu. To že ti jde motor sám do otáček může být zaseklé/zohýbané/nepromazané/špatně se pohybující lanko plynu v bowdenu. Je více možností.. Projeď toto www. fórum s videem, případně tam vlož i dotaz. motorkari.cz/... nebo pro další seznámení s motorkou jawa50.websnadno.cz/... další o karburátoru jawa-50.cz/... . Pokud seženeš nový kondenzátor ke kladívkům zapalování i ty kladívka zapalování jedině dobře.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.