Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
máme dvojkovou Fabii, rok výroby 2011, koupená 2013. Od počátku platíme havarijní pojištění. Má to na auto 8 let staré, ještě cenu? Vadí mi, že v pojišťovně neuznávají přímou úměrnost, látku základní školy.
Podle mě: čím je auto starší, tím nižší má cenu, tím menší pojistka by se měla platit. (pokud by došlo k pojistné události, auto bylo starší a to se pak pořádně bere v potaz). Navíc nikdy jsme neměli nehodu zaviněnou námi. Dá se říct, že jezdíme bezpečně.
Jenže: včera přišla složenka - a pojistka je zase o 150 Kč dražší, než za rok 2018. Neštve mě to placení, ale to zvyšování.
Proto se ještě jednou ptám - nechali byste na autě 8 let starém, stále havarijní pojistku? Děkuji - Jaga.
Tak hlavně, babi, záleží na tom, kolik za tu pojistku pojišťovna chce. Tipuju, že pokud nejsi někde ve velkoměstě, měla by na tuhle Fabii stačit ročně ca. 3 tisícová částka. Každopádně bych zkusil jednu věc, kterou já dělám pravidelně - každoročně mi navyšují povinné ručení u všech našich aut. Takže vždycky když přijde dopis, zavolám do pojišťovny a řeknu :
"Tak hoši, za to, že jezdím 20 let bez nehody, po mě chcete dražší ručení? Tak to ani omylem. Zítra vám odesílám výpověď pojistek na vše, co u vás pojištěno mám a poohlédnu se po nějaké pojišťovně, která si zákazníků váží."
Oni buď cenu sníží, nebo ne, v takovém případě ihned kontaktuji nějaký srovnávač pojistného a nechám si udělat pojistku novou, levnější.
Praktikuji to takhle zhruba 10 let, úspěšnost zatím 100%...
arne1: Jistě že slevy nejdou donekonečna. Problém v ČR je, že i když člověk má řidičák 40 let a jezdí bez jediné nehody, tak jeho "zvýhodnění" proti člověku, který bourá 4x do roka zase není tak extrémní, jak by mělo být. Klidně ať ten člověk co nebourá má pojistné 1000Kč/rok...a ten druhý bourající exot 100 000Kč/rok.
Ale ono by to šlo vyřešit...Jenodušší způsob by byl, dejme tomu pokud řidič za 5 let 4x vlastní vinou způsobí nehodu, tak zákaz řízení na 3 roky.
Nedávno jsem pořídil havarijní pro nového miláčka mé ženy. Protože to vypadá jako nové, pojistil jsem to na 45000,-, přestože ceníkově je cena 35000,- a na trhu se v daném stavu prodávají za 60000,-.
Má tam allrisk, spoluúčast 2000,-Kč, pojistné 2500,-Kč.
Ta fabie, ať chcete nebo ne, bude ceníkově na 85000,- max - bez ohledu na motorizaci nebo ceny na webu.
85000,- na auto nemusí mít každý. Pokud by se něco odřelo, neřeším. Ale nehoda mnohdy nezávisí na vás. Vandalové jsou všude...
Pojistil bych to, spoluúčast třeba 5000,- Kč (to není moc, pojistné je ale nižší...) - a zohlednil rizika. Např. garážované auto nepojistím proti živlu.
Nejprve zkuste přepojistit u stejného pojistitele. Když to bude hotové, ověříte si u jiných, jestli se jejich nabídky výrazně liší. Pak můžete od nové smlouvy odstoupit (tuším je to do 2 měsíců od sjednání) a sjednat jinde a levněji.
a tím, že cena obvyklá (což je vlastně u všech, ale dle sazebníků... ) klesá, tím je pojistné nižší... jako kvůli nižšímu riziku.
Pak klobouk dolů - na začátku sice zaplatí člověk o pár set víc, ale když to nechá několik let a pojistné se adekvátně snižuje, aniž vy cokoliv děláte, pak je to dobré...
Tchýně taky prvních 5 let platila částky na nové auto... přeplatila dobrých 8-10 tisíc.
Číst umím, i když máte tolik reakcí, že je složité najít tu správnou k vašemu komentáři...
Pokud hledáte levnější pojistku a najít nemůžete, možná jen hledáte špatně. Takto já mám pojištění domu a domácnosti s VIP slevou 50% z dob zaměstnání u pojišťovny... a nemám důvod to měnit. Ale u auta to nemusí být vždy pravda.
Ceníková cena je při plnění jako první věc - vždy. Ono navýšení je pak podle možnosti majitele prokázat vyšší hodnotu vozu. To já dokážu STK za posledních 10 let, pravidelným servisem, fakturami, fotodokumentací,... proto navýšení až 20%. Víc vám pojišťovna nedá. Když pojistím na milion, tak mi při nehodě milion nedají. Když pojistím na 20 tis - je podpojištěno, dají mi třeba polovinu z výpočtu škody.
Je to trochu složitá matematika a je zbytečné ji rozepisovat v této otázce právě vám @juraji, když dnes reagujete zcestně u jiné otázky. Evidentně nejste dnes ve své kůži.
platim havarijko i na auto z roku 2003, rocne zaplatim vcetne povinneho 3050,- a kdyz mi vbehl pes do cesty, majitele se nezjistilo, tak oprava za 40 sla z havarijka, takze za sebe, havarijko u aut uzaviram stejne automaticky jako povinne ( nekupuju auta za 30-40 tisic, auta v cene jednoho platu bych taky nepojistoval )
nechali byste na autě 8 let starém, stále havarijní pojistku?
No tak ony jsou to poměrně jednoduché počty. Dejme tomu, že POV+HAV+skla vyjde na 6000 Kč při 5% spoluúčasti. Absolvoval jsem drobný karambol na dálnici. Zadní nárazník, 5. dveře, světlo, zadní čelo. Oprava za 70 litrů, šest neděl bez auta. Šlo to sice z povinného ručení viníka, ale taky jsem nemusel dobrzdit já, žejo? Takže radši platím pojistku. Sice jsem zatím zaviněnou havárku neměl, ale dvanáct let bez nehody (12x6000´72000) je dost dlouhá návratnost. Aktivněji jezdím nějakejch 15 let a za tu dobu jsem si vlastní vinou zlikvidoval jeden blatník, ale všeho do času. (JJ, v pojišťovně mě vidí rádi - platím a nic nechci)
Mimochodem, cena obyklá (nikoliv tabulková, ale ta, za kterou koupíte reálné auto) za dvojkovou Fabii z roku 2011 bude někde mezi 100-130 tisíci dle stavu, nájezdu a výbavy (je-li krátká, asi o něco míň). Pořád dost peněz na to, aby si je člověk hlídal.
@hm: Může být, pojišťovny rády berou a nerady dávají. Ovšem doba, kdy si pojišťovna odepisovala amortizaci tímto způsobem, už je snad pryč. To je taky jedním z důvodů, proč pojistky podražily. Taky jsem z toho měl hrůzu. V rodině zatím 2 nezaviněné bouračky, obě vyřízené k plné spokojenosti. Jedna řešena přes autorizovaný servis. Dohadování s pojišťovnou měla pod palcem pracovnice servisu, byly to nervy, ale pojišťovna uhradila vše co měla, včetně náhradního vozidla. Druhý případ byl totálka. 16 let stará felda. Pojišťovnou ohodnoceno na 24 tisíc, 4 tisíce cena upotřebitelných zbytků z aukce. Vyplatili 20 k. Oprava přes známého 2500, na lak jsme se vykašlali, auto jezdí dodnes - šedé s modrým nárazníkem z vrakáče. V záloze máme rodinnou známou, která půjčuje auta a jako bonus se handrkuje o peníze z pojistek. Tak doufám, až jednou půjde do tuhého, že bude fungovat.
Nechci se zrovna trefovat do tebe ... ale naše Felda tenkrát byla mladší, bazarové ceny právě taky 80-110 tisíc za auta s už viditelným rezem (ta naše byla ve stavu perfektním), jenže pojišťovna ji ohodnotila na 65 tis., odepsala a vyplatila asi 17 nebo 18 tis. Taky jsme měli pojistku, protože auto za "Pořád dost peněz na to, aby si je člověk hlídal", ovšem pojišťovna (byla to ČP) má na peníze pohled svůj, dost pokřivený. A jestli platit pojistku s vidinou "možná kolem 15 tis. za celé takovéhle auto", no tak to ať si to strčej ...
tak vzhledem k tomu ze treba original predni naraznik + lak vychazi kolem 10 tisic tak bych si havarijni urcite nechal ALE zrusil bych pojistky co mam ted a udelal si nove, tak jak je psane cena auta jde dolu a tak i pojistka by mela jit dolu, segra ma dvojkovou fabku v combiku, rok 2009 a povinne + havarijni se spoluucasti 1000,- plati 4943,-
pojistovna se nema duvod ozyvat, taky bych se se neozval, proc upominat nekoho kdo mi misto 5000,- plati treba 7000,-, to bych byl sam proti sobe a kdyz vemu ze takovych lidi jsou tisice tak maji lehke penize
Asi při stejném stáří auta jsme pojistku zrušili. Už jsem to tu někde psal: Havarovali jsme zadní část - asi od středních sloupků dozadu byla kastle špatná. Pojišťovna to prohlásila za totálku (?). Ovšem auto ohodnotili asi na polovinu ceny, než za jakou se prodávaly stejné modely, ale už od pohledu v mnohem horším stavu, v bazarech. Navíc od té ceny pak odečetli zbývající dobré části (asi 3/4) a zbylo prakticky prd a to nám dali. Takže když to shrnu, odepsali nám auto a z reálné ceny před havárií vyplatili asi 10 %.
Havarijní pojištění se vyplatí (možná) a úplně nového auta do stáří několika málo let (tak 2-4?), pak, dle našich zkušeností, naprosto ztrácí smysl.
Záleží taky na tom, jak hluboko máte do kapsy. Na Fabii v ceně 100 tisíc bych už havarijní neplatil.
Můžu se zeptat, kolik ročně platíte?
4 a půl? Ještě záleží na spoluúčasti a asistenci, ale to já teda paltím víc (ovšem mám HAV 0%, skla, bezlimitní asistenci). Co se vám na té částce nelíbí?
To co ti nabídne Klik, to ti nabídne libovolný pojišťovací poradce, oni až na výjimky nemají u pojišťoven nějaké jiné, lepší podmínky.
To že jsi napřed platila více a pak méně, to může mít i prozaický důvod - a sice že po jednom měsíci se ve tvé škodní historii objevilo kladné číslo a to u některých pojišťoven odblokuje poskytnutí obchodních slev.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.