Kabinový filtr je třeba měnit, a to nejlépe v závislosti na prostředí, ve kterém se auto pohybuje. Určitě je potřeba ho měnit častěji hlavně v případě déletrvajícího období sucha a s tím spojeným výskytem prachu, častěji je třeba ho měnit i např. při stání s vozidlem pod stromy v době jejich květu a na podzim opadávání listí, jehož drobné části se také do filtru dostanou. Naopak zvýšit interval je možno v období, kdy více prší, nepráší se apod.
Indikace méně propustného kabinového filtru je snadná - větrák začne méně foukat a máte potřebu jej častěji přepínat na vyšší rychlost.
mot
myslim ze vetsina meni filtr tak jednou ta rok, popr pri standardnim servisu. Takze operovat s nejakym prostredim a jestli zrovna neco kvete nebo uz mesic neprselo je nesmysl. kdyz pomineme extremy, ze s autem jezdite v kamenolomu, kde se porad prasi...
Filtr stojí okolo 300-350Kč, jsou však na výměnu i vzduchový, palivový, olejový. To už je více jak 1000Kč, pro některé je to pár kotun, pro mě dost. Vzduchový ten nestačí vyfoukat?
mot
kdo chce opici, musi mit na banany. Muzete vyfoukat, nemusite menit vubec, muzete ho zrusit uplne. Neni to povinna soucast auta, je jenom na vas, jakou funkci po nem budete chtit.
gumid
Palivovy se meni s cerpadlem nebo co 60 000km. Nemeneny kabinak zpusobi zaneseni alergenu, plysni a prachem celou soustavu vetrani, tak zhluboka ten sajrajt dejchej z blahem usetreni 300 stovek
asd1
Pokud neni plesnivej tak vyfoukáním/ vysátím se obnoví že je celkem v pohodě použitelný. Nebo ho můžeš úplně vyhodit a bude z toho ventilace jako u dřívějších aut bez filtru.. Příp. nahradit něčím co trochu filtruje a moc nebrání průtoku..
Zdravím, kabinový filtr raději vyměním, dám na vás. Olejový při výměně oleje. Benzínový výměním po 60 000km nebo při výměně paliv.čerpadla? To se ale tak často nemění? A vzduchový se mění jak často? Díky
Kabinový či pilový ftr neměním neboť tam žádný nemám (auta bez klímy) ale doporučuje se měnit na jaro-na jaře dostane větší záhul než pak v zimě a pro alergiky je to vítané!Palivový-benzín -po koupi a pak cca60 000km,nafta-po koupi auta a pak jsem si na klasice (předkomůrkový řady XUD) zvykl měnit na zimuVzducháč-po koupi auta a pak cca při každé druhé výměně oleja olejového ftru Olejový po koupi a poté co 10 000km
Ne nestačí,byť jsou lidé co to praktikuji.Jenže filtr se nikdy nevyfouká ,aby byl ve stejném stavu jako nový.
re4zon
Vzduchovy zavisi od typu motoru a podle toho kde a jak moc s tim jezdite. Na druhem aute v rodine s najezdem 5000 za rok stacilo po trech letech. Na mem menim dvakrat za rok..
Dobrý den, ano vyfoukáním nebude ve stejném stavu jako nový,ale pokud není znatelně zašpiněný nebo poškozený,asi bych to tolik neřešil a nechal to na obvýměnu.
No a ten pylový filtr někteří perou a dávají ho zpátky, prý to pomůže,co si o tom myslíte? Díky za vaše názory
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.