Nejste přihlášen/a.
Čau lidi,
mám Alfu 147 1.9 JTD 85kw a menší problém. Auto měl původně otec 7 let, teď s ním jezdím 2 roky já a za tu dobu jsem si všiml jedné věci a to konkrétně úniku chladící kapaliny.
Přes zimu, asi když využívám topení tak nepozoruju nějaký únik kapaliny a ani nedolívám vodu. Za to v tomhle období dolívám. Dělo se mi to minulý rok a ten předminulý taky. Dával jsem to za vinu užívání klimatizace.
Nicméně jsem se rozhodl dolít vodu do nádobky a že nebudu používat klimu. Po týdnu ježdění bez toho aniž bych klimatizaci zapnul nepatrný množství vody zmizelo.
Termostat byl měněn před 2 roky, auto drží teplotu na budíku 90 stupnu at je léto nebo zima. Startuje na drc i když třeba dva týdny v zimě stojí v garáži. Takže si nechci moc připouštět že by to bylo těsnění pod hlavou.
Četl jsem na VW fóru, že by to mohla dělat váha vzduchu a pravda je, že s tou mojí asi nebude něco uplně ok, protože turbo zabírá až od 1800 otáček, netáhne to odspodu.
Nějaké nápady? Nevím jesti je uplě cool do toho motoru hrabat když šlape jako hodinky. A teď jsem na tom dělal komplet brzdy, lanovody. Před zimou altík. Chtěl bych mít chvíli pokoj :D
Díky za odpověď.
Nechápu tedy co by s tím měla společného třeba váha vzduchu...?
Zkus prozkoumat, zda se Ti neobjevuje olej v chladící kapalině a naopak zda na víku ventilů nemáš šedý povlak z chladící kapaliny. Ten pokud máš, může být z vykondenzované vody a jednoduše to ověříš tak, že ho s chutí olízneš , když je sladký je to chladící kapalina... Podívej se , zda ti netlakuje motor do chlazení, zda se ti neobjevují bublinky do nádobky...
Záleží také jak velká ztráta vody to je, kolik musíš dolévat... Nemusí to být těsnění pod hlavou či prasklá hlava, ale netěsnost potrubí a častá závada také je prolínající chladič motoru, ale i velmi častá a pracně vyměnitelná jednotka výměníku topení... Chce to pečlivě koumat.. V dnešních moderních automobilech je zpravidla výměník topení stále zapnutý a řídí se jen obtok vzduchu, čili jestli topíš nebo netopíš nemá vliv, kapalina v něm pořád protéká a klimatizace už nemá vůbec vliv na chladící kapalinu... Důležité je, kolik vody a za jak dlouhé časové období doléváš... Protože přeci jenom a to zejména přes léto něco "vyvětrá" ... A občas se nějaké množství dolít musí...
Váha vzduchu hooodně těžko, pokud netáhne v nízých otáčkách tak často zatuhlý EGR ventil (často jen elektrická část = solenoid, seká se a EGR nchodí správně = špatný poměr vzduchu..Jde snadno vyčistit)
Mizí voda, nejsou příznaky vadného těsnění hlavy (tlakujou hadice, bublinky v chladiči, olej ve vodě/ voda v oleji) - často vodní pumpa (vůle v ložisku a gufero na hřídeli propouští), sákne napojení hadic, trhlinka v chladiči nebo ve výměníku topení (často nasládlý smrad v kabině, sklo se mlží)
Ohledně vodní pumpy - neškodí rovnou udělat rozvody,pokud nejsou nedávno měněné, na VP uvidíš po sundání deklu a když už je dole..., výměna není složitá - nejsou potřeba přípravky, jen kvalitní nářadí a správně utáhnout řemenice, zvládne i šikovnější kutil, noty jsou dohledatelné na netu.. Materiál ca 2k, např.: autodily-cardo.cz/... (ověřit podle konkrétní verze auta...)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.