Nejste přihlášen/a.
Jsem přes tyhle veci laik. Potřeboval bych zjistit, jak se jmenují a kde seženu takové malé svorky na připojení reproduktorů do rádia. Děkuji
Nejsou to svorky, jsou to reprokonektory a seženeš je třeba tady - první dva /.... Ten na prvním řádku stojí 5,-Kč/ks. Má je i Conrad, ale za 40,-Kč/ks.
Opravuji překlep: Cena má být ne 5,-Kč/ks, ale 8,-Kč/ks.
@ferax: Promiň, ale nic jiného netvrdím. A do reprobeden už se dávno nepoužívají nebo jen výjimečně. Já jsem je v mládí (70. léta) používal naprosto běžně, měly je všechny dostupné reprobedny kromě některých tuzexových.
Jejich použití v autorádiu nepovažuji za úplně nejvhodnější. Přece jen je to obyčejný konektor bez zajištění v zasunutém stavu. Provoz automobilu pak může díky vibracím a otřesům způsobit jejich vypadnutí.
satame, to co popisuješ, jsou konektory použitelné také do reprobeden. Je to snadná montáž na kabel.
Je to tak, ale to uchycení v rádiu asi jinou možnost nenabízí. Zřejmě to je hodně stará "hračka". Já je mám taky v reprobednách, které jsem vyrobil někdy asi před 30roky a fungují dodnes.
Jo, kde jsou ty doby, kdy jsem si na začátku 70. let postavil opravdu kvalitní "bedny" z dvacítky překližky, stěny falcované na "zuby", zatlumené skelnou vatou a osazené ve třech pásmech repráky Tesla řad ARN (hloubky), ARZ (středy) a ARV (výšky). Objem cca 25 litrů. Třípásmová výhybka postavená podle návodu k té sestavě repráků. V tehdejší době to byla pro domácí použití skoro špička. Připojené pochopitelně zde zmiňovanými konktory. Dnes už si ani nevzpomenu, kde ty bedny skončily.
No je to nostalgie, už si ani nepamatuju detaily, ale bedny mě tenkrát vyrobil kamarád dřevomodelář, z laťovky, já jsem namontoval "střeva" (vím že jsem si kvůli tomu koupil odbornou knížku), použil jsem na tlumení krejčovskou vatu a na dno jsem dal vysušený písek (už ani nevím zda kvůli tlumení, nebo pro stabilitu). Ale makají stále dobře.