Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Polívání motoru horkou vodou v mrazech?

Od: filipecjiri* odpovědí: 28 změna:

Dobrý den

Mám jeden dotaz V těch mrazech polít horkou vodou motor zda tomu ublížím nebo né. Nebp jestli tomu ublížím. Je to motor bez el. řízení zkrátka eště jeden z těch posledních co jezdí i bez elktřiny.

předem děkuji Jiřík

 

 

28 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ar*
hodnocení

2x

To že máte motor starší neznamená ,že nepoužíval žádnou el ( rozdělovač, kabely atd), pokud ho budete polejvat, voda se tam dostane a přiděláte si ještě více problémů a to nemluvím o množství vody aby motor vůbec prohřála. Prostě a jednoduše nepolévat.

doplněno 26.01.10 14:30:

a ještě, pokud chceš takto experimentovat ,tak mohu poradit co jsem kdysi viděl na vojně na Doupově. Tam si Rusáci jednoduše pod motorem (ZIL) zapálili malý ohýnek. Celou noc jsme čekali až ji to blafne a nic asi stím ty zmetci mněli zkušenosti ze sibiře.

 

hodnocení

2x
avatar milancukrar

Jiřího chápu, že to slyšel. Ale není auto jako auto. Byli doby, kdy jsem ráno přišel do práce, natočil kbelík vařící vody, pomalu polévatmotor, hlavně na straně sání. Pak druhý kbelík. Pak nažhavit a ...většinou to pomohlo.

Jednalo se o starou Avii a pak o Liazku.

Jiří máte něco podobného? Benziňák určitě nepolévat.

ar*

Jo jo Milane dělaly se různé ptákoviny, taky jsme nechali V3S "přečíst noviny", ale u nákládáků bylo víc místa i na tu vodu aby se nepolilo co nenní třeba u osobáku to už bývá problém. Jo jo to jsme ještě byli mladší.

petronelli, máte pravdu... noviny, nejlepší bylo rudé právo.

Ale když byla etherová bombička...to byl mazec.

"jo jo to jsme ještě byli mladší." já jsem stále mladý, jen ty děti mně moc zestárli. Kdopak mě bude za 50 let vozit na kriplkáře, když už nebudou stačit.?

ar*

Tak tak Rudé Právo nejlepší velké jak stanová celta tak chviku hořelo. jednou jsem ho dal moc blízko a motor si ho řečetl i zevníř a ven lítaly jen kousky mastnýho a ohořelýho papíru. jinak forever young .

1jara*

Po jízdě vypusť chladicí kapalinu ale abyses neopařil a před jízdou ji ohřej na sporáku ,nalej do motoru a budeš čučet, pokud se nezarosí svíčky, počitám že to je benziňák.

 

hodnocení

2x
avatar milancukrar

Jirko, polévíním motoru naftu nerozmrazíte, ohřejval letlampou, neboli otevřeným plamenem... to nikdo nemyslí vážně.

 

jabraka*
hodnocení

2x

Znám docela bezpečný zpusob,jak motor nahřát.Je to teplovzdušný ventilátor,ale musí být poblíž zasuvka na elektřinu.

Další postup jsem používal u Formana na plyn.do silnější "igelitky" jsem vložil složený kus deky,namočený do horké vody a ještě jsem vše nechal ohřát v mikrovlnce.Tašku jsem rychle odnesl k autu a na půl hodinky rozložil na ohřívaná místa.Po půl hodině jsem startoval jako víno.Nic se nenamočilo a zase ohřev probíhal pomalu,ale bezpečně.

JABRAKA

 

ooouuu
hodnocení

0x

Asi parní motor, že jo!? Nebo už je to spalovák a házej se tam sirky? Motor prostě nepolejvat za žádných okolností, hrozí prasknutí - jestli teda ještě prasklý nejni.

 

nespokojenyurednik
hodnocení

0x

Jiříku, polej sebe...co vlažná sprcha? Ta neublíží...

kytka*

Myslím ,že bys spíš potřeboval studenou sprchu na hlavu ,aby ses probral .Copak to bylo za nápad ,polít motor*bzum*

jarda2*

Jednak mam dojem, ze tazatel ma na mysli stary naftak, ktery skutecne muze byt ciste mechanicky. A jednak se politim primerene teplou vodou pravdepodobne nic nestane, pokud se polije citlive a voda se nedostane napr. do rozvodu.

Ale stejne si myslim, ze jestli je to zamrzle na kost (voda), tohle nepomuze. Ja napr. takhle polil motor - teda spis starter ale k tomu se neda normalne dostat, protoze zamrzl pastorek - taky to pul roku stalo. Pomohlo, nastartovalo a nechal jsem to 2 hodky bezet, aby se motor vysusil. (pro auto si jel kupec a co s tim jineho v hromade snehu...)

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Tak co Jiří, polejete motor?

 

filipecjiri*
hodnocení

Je to renault Laguna rv 99 diesl Na motoru jsou dvě čidla které jsou nad sáním jde mi o to když zamrzne nafta polít čerpadlo a trochu sání.

S tím rudým právem to není špatný ale dost často ten motor ten ohen spolkne já jsem na vojně namočil rožek hadru do nafty a nechal ho hořet před sáním pak rychle ušlapat.

1jara*

To bys dlouho peléval než by nastal nějaký účinek.

1jara*

Člověče místo novin použij letlampu , ale bezpečnější je opalovací pistole s ní nahřej sání i čerpadlo.

gigi*

Jaro tys nato kápl, že mne to nenapadlo dřív. Na vojně jsme na T 111 používali let lampu do sání, Tatrrovky chytaly na drb.

jarda2*

Tak tady je zrovna elektriny docela dost, to cerpadlo je snad rizeno ciste elektricky - jestli je to 1.9DTi. 2.2D nebo co byla ta hruza neznam, tam je to mozne. Kazdopadne, jestli jde o zamrzlou naftu, je lepsi vymenit filtr a dat do nafty tak 5-10% benzinu, tenhle motor to snese a je po problemu.

 

filipecjiri*
hodnocení

Nemůže otevřeným ohněm jsou tam plastový hadičky s přívodem nafty i odpad jsou až k čerpadlu. eště doplněk naftový filtr měním po zkušenostech před každou zimou.

doplněno 26.01.10 17:55:

Motor polévat nebudu ale co s tím jak to rozmrazit.

 

nespokojenyurednik
hodnocení

0x

pokud jsi ze severní Moravy, kde bude dnes v noci -25, auto stejně nenastartuješ, nafta pro mírné klima ze zákona aditivovaná řepkou bude tuhnout...ale kdybys měnil každou chvilku ucpaný palivový filtr, možná by motor pár minut běžel...co zkusit na leden pronájem garáže, kde by bylo auto v noci jako v bavlnce, jen mírně podchlazené?

Nebo na leden pronájem jiného vozidla

 

filipecjiri*
hodnocení

Děkuji všem za debatu a za názory ted jsem auto dotáhl do garáže zapnul topení nafta povolila a auto pořád nic. Jen tak ze srandy jsem sundal kryt od rozvodového řemenu a málem mě odvezly řemen si po třech letech a 70 000 dovolil prasknout ani se mě nezeptal. Ted zní otazka jaká je pravděpodobnost že se ventily potkaly s písty.

jrda2

Bohuzel IMHO 100%ni. Jaky je to teda motor? Jestli DTi, tak 100% :(

ar*

No já budu větší optimista já to tipuji na 99,99%, Ale naděje umírá poslední.*modla*

 

 

filipecjiri*
hodnocení

Je to 2,2 tD 83Kw

jarda2*

Tak ten je trosku historicky o dost starsi, ten jsem nemel. Ale u naftaku je vetsi komprese a na otevrene ventily tam moc mosta nezbyva. Stajne nezbyte, nez to rozebrat - aspon sundat viko ventilu, a uvidi se. Pokud se nektere ventily nevratinebo to pri rucnim protaceni po oprave rozvodu bude vaznout, je to jasne.

 

filipecjiri*
hodnocení

Rozmontovat mrtvý. ale ja ho škoda dobře sloužil

1jara*

Mášli možnost tak to omotej elektrickou vyhřívanou dečkou, pěkně ti to vyhřeje.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]