Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Octavia problém se startováním v zimě

Od: boba* odpovědí: 13 změna:

Mám Octavia 1,9 TDi r.v.2001, 81kWh, byla v poho, baterie nová.Před vánoci, jak byly ty mrazy,tak se mi stalo, že ráno u baráku v poho nastartuju, dojedu tak 1 km do školky a tam startuju - točí startér, ale nic - jakoby nešla nafta - až tak na po 5. se to zadařilo, asi po 2 dnech jsem to tam nenastartovala. Odtáhli mě do servisu, v teple nastartovat šla. Ven opět ne, na diagnostice to nic neukázalo, hráli si s tím asi 3 dny a pak - snad to prý byla škrtící klapka, která nemá už tavr kola, ale elipsy a zůstávala viset. Nějak mě ale svým bezradným přístupem nepřesvědčili. Tak mi ji asi za 1 tisíc vyčistili, dali aditivum do nafty a prý by to mělo fungovat. Přišel po měsíci další mráz a je to tu znova. U domu nastartuju narposto v pohodě, ujedu km a zase až na po čtvrté nebo páté. Pak dojedu do práce, nechám 5 hodin stát, startuju v poho, ale nesmím se cestou nikde stavit, jinak zase problém. Volala jsem do servisu, prý vyměnit tu škrtící klapku, ale nějak nevím, zda to je vůbec tou klapkou.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ar*
hodnocení

2x

Co jsem Vám ,ale zapomněl napsat ,jak to odskoušet. Při druhém startování zkusit poklepat na tu klapku, pokud se zasekává mněla by při startování a současně poklepání povolit. Bohužel ročník 2001 má klapku ještě podtlakovou takže jsou na to pořteba dva. Jeden aby startoval a druhý ať na ni poklepe. Přikládám foto kde klapku najdete.

Octavia problém se startováním v zimě
boba*
hodnocení

Díkymo, zkusíme! Ještě mi jeden servisák říkal, že by to mohlo být čidlo teploty, že to prý u Octavií občas bývá, tak uvidíme, ale ta nejistota, že prostě od školky neodjedu je hrozná! Zatím jsem vždy nastartovala, sice asi po 5 minutách, ale nastartovala, jen před vánocemi se to teda už nerozpohybovalo:( Zatím to řeším tak, že nevypínám motor, ale fakt potřebuji spolehlivé auto.

ar*

No nevím to čidlo se spíše projevuje u studeného motoru. Zkuste nejpre tu klapku to vás zatím nic nestojí. Můžete taky zkusit sundat tu hadici jak je na foto ( je naní ta šipka a hadice je zahnutá) a přímo uvidíte jestli ta klapka funguje. Může to i být EGR ventilem.

 

hodnocení

1x

Tohle mě dělala Fabie, když bylo v háji čidlo teploty.

boba*

Tak to mi právě vyměnili a teď budu čekat, co to udělá, dnes v poho, ale je teplo, uvidíme tak v pondělí, to hlásí mrazy a do školky musím:)) Podám hlášení. Pro jistotu vyměnil i palivový filtr. Uvidíme, ale jela jsem jinam než poprvé a tohle mi přišlo lepší.

 

hodnocení

0x
avatar axus

To je u Octavii pomerne casty problem. Vetsinou je to dano opotrebenim vysokotlakeho cerpadla.

Pri studenem startu je automaticky zvysena dodavka paliva, takze motor chytne dobre, pri teplem startu jiz davka zvysena tolik neni. A diky opotrebeni cerpadla neni davka paliva pro start dostatecna.

Je vice moznosti opravy.

Jednak vymenit kompletne cerpadlo - drahe, budou na tom zrejme trvat v autorizovanem servisu.

Nebo nastavit startovaci davku v ridici jednotce pripojenim na pocitac - neautorizovany servis s prislusnym software.

Pak mi napada jeste problem se zhavenim, ale spise to bude to cerpadlo. Je to skutecne caste.

p.s. Naftove motory skrtici klapku nemaji - alespon ne takovou, pro jaky ucel je bezne motoristy chapana. Zajimalo by mne, co Vam tam vlastne menily.

boba*
hodnocení

No, mně ale startuje při teplém startu naprosto v pohodě, dělá pouze problém takový to ani teplý ani studený. Když ujedu např. 30 km a startuju, tak na první hned chytne, dělá to jen po těch 1-3 km, kdy se to auto neohřeje:(

Hm. V tom pripade jeste to zhaveni.

Respektive cidla teploty. Nasavaneho vzduchu, chladici kapaliny nebo paliva.

Ridici jednotka si mysli, ze motor je jiz zahraty, zhaveni neni dostatecne a motor nenastartuje.

Jenze Ty by mela diagnostika odhalit.

 

ar*
hodnocení

0x

Pokud ta klapka zustává viset a zasakává se tak by to mohla být příčina. Ona tam je kvůli tomu aby se motor "neklapal"při chcípání , klapka se zavře a zamezí přívodu vzduchu. pokud se po prvním startu a vypnutí motoru zasekne v zavřené poloze tak opravdu nenastartujete. Otázkou je jestli se opravdu zasekává jak tvrdili v servise

doplněno 26.01.10 10:59:

Takto vypadá škrtící klapka pro dieslové motory cc-autodily.cz/...

 

stirecek*
hodnocení

0x

Nejspíš bych radil jiný servis. V zimě každá druhá oktávka nestartuje a oni neví...? ... za tisícovku kápnou aditiva a na klapku se nejspíš ani nedívali. Většina lidí dnes aditivum používá stále. Zkuste to čidlo teploty. Taky bych byl zvědavý, jak by se tvářil servis na reklamaci špatně provedené opravy. Já metody pokus omyl nemám rád, tak bych tam jezdil neustále, dokud to neopraví.

boba*
hodnocení

Tak mám auto, je tam vyměněné čidlo, nový filtr atd. , tak budu z hrůzou čekat, co to udělá v neděli až zase bude mráz. Teď to vzhledem ke klimatickým podmínkám neodzkouším!

stirecek*

Takže jsme zvědaví;)

jarda2*

Tak pokud vim, typicke je pro tyhle motory, ze kdyz starter nenatoci prislusne otacky, desne dlouho trva, nez to chytne - asi ridici jednotka ceka na ty otacky. Resi se to vetsinou novou baterkou pripadne repasi starteru. Jestli to netoci jak vztekly, muze to byt ono. Nutno uznat, ze i dalsich x veci ...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]