Nejste přihlášen/a.
Dobrý den chci se zeptat,mám volkswagen touran motor 1.4 TSI,Motor má nalítáno 158 tisíc km,A ted když mám po výměně oleje nalítáno 8 tisíc km tak mi to začalo brát v motoru olej tak nevím jestli je to normální čí ne?
Nechce se mi věřit, že by někdo dobrovolně kontroloval stav oleje měrkou, dokonce u auta u kterého ví, že olej nežere (alespoň tak to vyznělo). Tzn. že auto samo upozornilo na nedostatek oleje, dolití 2dcl to zažehnalo, ale ne na dlouho. Takže se mohlo stát, že při výměně bylo nalito málo a normální to být tedy může. Taky jsem se setkal s tím, že uživatel vozidla kontroloval olej po výměně na parkovišti, vyndal měrku, otřel, zasunul, koukl a málo. Jel to do servisu reklamovat, omluvili se, dolili, zkontrolovali, olej byl nad ryskou max. Uživatel tehdy při kontrole nezasunul měrku úplně na zacvaknutí, takže nebyla zcela ponořená.
Záleží jestli to je vozidlo tuším do 1/4 roku 2012 kde do té doby byl problém s těmito motory a nebo novější... Jinak norma u koncernu je 1l/1000km...
A dá se nějak vyčíslit kolik to tedy bere? Na počet km třeba v současné době?
prostuduj si to na netu... Je okolo toho hodně článků a není to žádná levná záležitost...
To víš každý tají průsery...
Znám osobně 5 lidí co vlastní s tímto motorem Octavie apod. A u třech je spotřeba 1/500km, u ostatních je asi 1l/1000...
Dle informací kvalitní oprava je snad (prohledej to na netu a třeba to ani nemusí být Tvůj případ!) od 70.000-120.000Kč...
Ale někdo se tu zmiňoval na poradně, že to jde udělat za pár peněz, hledej tady na poradně... Ze zkušenosti vím, že za pár peněz nejde nic udělat... Bohuže, držím palce!
Opravoval jsem stejný problém u Hyundai Sonaty NF, která má podobný problém. Pístní kroužky mají 1,2mm tloušťku a svým pružením rozklepala hrany v pístu. Změnil jsem toto provedení. Písty jsem opravil svépomocí, kroužky dal jiné v ceně do 1000 Kč a nejdražší byla práce s výměnou spotřebních věcí jako šrouby hlavy, těsnění, gufera ventilů. Téměř žádný automechanik o této opravě ani nevěděl a přitom je to jednoduché. V praxi se po najetí 15000 km nezměnila hladina oleje. Doba přemýšlejících automechaniků je pryč. Cena 70000 je úsměvná a je to zlodějina.
Vypíchnou drážku v pístu a zapilovat kroužky...co je na tom světoborného? Tam je problém že v autorizáku to udělat nesmějí.
Tenkrát všude hlavně psali, že když už to začíná ve velkém žrát olej, tak že je už v té době poškozená stěna válců...
Osobní zkušenost nemám...
hiawata máš pravdu, ale doma si to český kutil muže zmastit na koleně a pokud to funguje tak s toho má radost, servis si to dovolit nemuže,ty ceny takové být mohou a poškození také muže být ruzné.
Vypíchnout drážku a zapilovat kroužky? Co by jste chtěl na kroužcích pilovat a jaké kroužky by jste asi chtěl použít? Drážka se dělá s přesností na 0,02mm a sehnat pístní kroužky v daném průměru byl drobný horor. To jen tak, aby jste nehýřil " jednoduchostí výroby". Také nemůžete píst jen tak chytit do čelistí. Atd..
Ale opravdu na tom nic není, to umí každý traktorista v jzd. Opravdu nevíš jak se pilují pístní kroužky? Před lety kdy v mototechně nebylo nic, opravovalo se z toho co člověk sehnal to při go motoru byla běžná praxe,,,ta vám jak vidno chybí.
Ha ha, pístní kroužky se nepilují. Možná u vás na statku. Kroužky sedí podle vrtání a musí mít minimální mezeru. Kroužek nemůže mít ovalitu, netěsnil by. První je tvrdochrom, druhý litina a třetí stírací. Mají přesně označenou orientaci k hlavě pístu a nesmí se otočit. Vy jste nějaký podivný umělec, strojař rozhodně ne. Na vrtání 88mm se použije kroužek 88mm a mezera mezi hranami je cca 0,1mm. Hotovo. Oprava je super přesná úpríce, o které nemáte ani páru. Na rozdíl od vás mám vybavení, zručnost a zkušenosti. Proto je oprava za pár Kč a spolehlivě fungující.
Autorizovaný servis neumí opravovat, jen měnit a za cenu převyšující cenu téměř auta. To není oprava.
Už nic nepište, je to hrůza.
Tak jako musí mít píst ovalitu tak i kroužek, zeptej se nějakého zkušeného fachmana jak se pilují kroužky, superpřesný strojaři.
A proč? nemáte hlavu byste si vytvořil vlstní úsudek? Měrka ma dvě rysky-MINIMUM a MAXIMUM (některé mají možná i ještě jednu-"zlatý střed").Na svých autech udržuji olej na středu-mezi ryskami min a max!Někteří mechanici (předpoklad že mechanici) tvrdí že by měl být na horní rysce.
Jak má být dolitý? Já bych řekl že má být ve rozmezí mezi ryskama... Jinak by tam nemuseli být ne? Někdo tvrdí že méně, aby nebyl zbytečný tlak na gufera a blablabla... U strojů se nalévá dejme tomu na horní rysku a pak jen ubývá...
A hlavně by se měla hladina kontrolovat samozřejmě na rovině a ustálená po jízdě až olej steče, respektive před jízdou...
No to se 3 ryskami jsem jen slyšel takže jsem to takto usoudil. Jinak zatím jsem viděl jen dvě rysky! A jak píšu držím se toho středu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.