Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dojezdové kolo/ musí být?

Od: lacin66 odpovědí: 11 změna:
Ahoj zdravím všechny. Musí být v autě rezerva ,nebo stačí mít spray na rychlou opravu a dojetí .Děkuji za odpověď Vladimír

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

5x
avatar ferax

Dojezdové kolo nemusí být, pokud máš sadu na opravu, nebo chceš čekat až se uráčí přijet asistence, pokud máš sjednanou. Já bych bez náhradního kola nevyjel (lépe řečeno, nekoupil bych si auto, které náhradní kolo nemá). To je letitá zkušenost. Za prvé, nehodlám čekat bůhvíjak dlouho na asistenci, když mám kolo za deset minut vyměněné a za druhé, když vám bouchne kolo tak "šikovně", jak se to před lety stalo mě (pěticentimetrová díra), tak vám nějaké opravné špuntíky ze sady, jsou platné jak mrtvému zimník. Prostě kdo není lempl, ten si kolo snadno vymění.

 

vernon
28.04.19 10:04
hodnocení

2x
Nemusí.

Není až tak pravda! Jen z a určených podmínek nemusí být !

 

hodnocení

2x

Musíte mít rezervu nebo dojezdovku nebo opravnou sadu nebo sjednanou asistenci.
Jinými slovy nemusíte mít nic, kdo to bude zjišťovat... Ale já bych bez rezervy nevyjel.

 

hodnocení

1x
avatar promon
Není to až tak jednoduché. Nepíšete, o jaké auto se jedná - jednou z podmínek, která Vás zprošťuje povinnosti vozit náhradní kolo je souhlas výrobce s tímto. A ten třeba u starých Škodovek nebyl udělen - viz autoweb.cz/... autoweb.cz/... povinneruceni.biz/... v praxi jsem ještě nezažil kontrolu na silnici, která by po mě chtěla ukázat rezervu či zvedák. Rozhodně tu ale nebudu mávat planoucím mečem a dštít síru na ty, co rezervu nevozí. Vnímám to jako výlučně jejich rozhodnutí. Ale já bych bez rezervy - alespoň dojezdovky, nikdy nevyjel. Je sice pravda, že mám nalítáno hodně přes milion, píchnul jsem jen párkrát - ale vždy to bylo v situaci, kdy bych bez rezervy byl úplně v ).( . Ano, pokud si člověk jezdí jen tak z plezíru, tak neřeší pár hodin ztracených čekáním na asistenci - ale i tak - kolega jezdil s OII na LPG, takže rezervu neměl, sprejík ano. Na dálnici mu bouchla levá zadní, nic se nestalo, ale musel auto odstavit u svodidel, kde v lijáku čekal 3,5 hodiny na asistenci, ale mezitím mu Polák s kamionem orval celý levý bok. Jenže já jezdím z bodu A do bodu B a tam musím být na čas a i kdyby ne, tak si umím představit lepší využití času, než řešit takovou zbytečnost. Prostě řečeno - rezerva i hever jsou normálně zbytečná kila a obsazený prostor v autě navíc. Ale jsou situace - byť ne časté, kdy je člověk sakramentsky rád, že je sebou má. A já rád jezdím na jistotu...
orugy

Nevím jestli bych chtěl vyměnovat v dešti na dálnici kolo, když mi každou chvilku hrozí, že mě někdo sejme To bych sám raději počkal na asistenci a nebo bych dojel na té bouchlé pneu někam do bezpečí.

No - já jsem právě tohle zažil někdy v 96 roce - pravda bez toho deště, měnil jsem levé přední na A15 Furgon kousek od Dortmundu. Nic moc zážitek, dotáhl jsem to do zálivu, ale i tak jsem měl bobky, že mě auto spadne z panenky, protože každý kamion s ním sakramentsky zacloumal. Ale jak jsem byl pak rád, že jsme měli celý kolo - pochybuji, že by soudruzi z NDR měli zásobu kol na typicky socialistický auto ( byť to byl obšlehnutý Rencek) *smich*

No a při dnešní rozmanitosti rozměrů kol to nebude o moc lepší, i na jeden typ auta je x-možností obutí - ale jak jsem psal, já kolo mám, bez něj nejedu, občas se proplížím pod auto, abych zkontroloval tlak. Po zkušenostech vím, že vyplatí. Ale kdo nechce, ať si jezdí jak uzná, jeho věc. Jenže - díky své profesi dost často pomáhám lidem stojícím na pankejtu, auto mám plný vercajku, proč nepomoci, že. Jenže když potkám podobného ,,předvídavce´´ bez rezervy tak jej můžu jen politovat, pomoci mu není...

 

hodnocení

0x
avatar martincakl

Za 11 let se mi podařilo píchnout (prorazit) kolo 1x...

Ale blahořečil jsem si, že jsem měl v autě dojezdovou rezervu. Opravná sada by mi byla zcela k ničemu.

Na novém autě jsem alespoň dojezdovou rezervu požadoval.

 

orugy
hodnocení

0x

Protože mám v jednom z aut zástavbu LPG místo rezervy, tak náhradní kolo vůbec nevozím a ani opravnou sadu. Jen pokud jedu dále(nad 200-300km od bydliště, tak si občas hodím rezervu do kufru)

Měl jsem 2x defekt za skoro 1mil km. Jednou proražený bok o obrubník, kde jsem byl natlačen a podruhé proražena od nějakého tvrdšího drátu. Kdybych ale tenkrát neměl takové šlupky, tak se to nestane.

Pro mě zbytečná věc. To bych si spíše vozil třeba alternátor, než náhradní kolo.


doplněno 28.04.19 20:07:

Ale já vím, že se mi to zase stane. Jen ta pravděpodobnost je natolik nízká, že se mi nevyplatí rezervu vozit sebou, která mi v autě překáží.

Prostě jednou za 500tis km obětuji nějakou tu hodinu a počkám na záchranu. Nemám s tím problém.

To je dost krátkozraké, spoléhat, že se mi nic nestane. Ale kdo chce kam...až se ucho utrhne (jak říká klasik)

 

mot
hodnocení

0x
hlavne kdyz uz k vam pri defektu prijede po par hodinach asistencka, tak vas tak mozna odtahne do servisu, pokud to bude nekdy ve spatnou dobu, tak budete cekat treba do dalsiho dne na opravu...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]