Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vibrace auta při brzdění

Od: alexandr* odpovědí: 23 změna:

Ahoj,

mám nově Fabii II combi, koupil jsem k autu zvlášť litá kola s letním pneu. Kola jsem nechal vyvážit a nasadit na auto v servise, následně jsem ještě nechal udělat geometrii, protože už při testovací jízdě si mechanik všiml, že je tam malá odchylka.

Auto jede rovno, po dálnici i při 150kmh nic neklepe, nevibruje, volant je v klidu a rovno. Jakmile od rychlosti 90kmh ale šlápnu na brzdu, tak se vozem ozývá hluboké dunění a jdou cítit vibrace. Vibrace nejsou ani v brzdovém pedálu, ani ve volantu. Když jsem rozjel auto na 90kmh a zatáhl lehce ruční brzdu tak se auto rozechvělo. Takže předpokládám, že problém je vzadu.

Ale... Vzadu je pevná náprava a bubnové brzdy, teoreticky tam nemá co vibrovat a mlátit? Věděl by někdo?

Díky!

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vernon
hodnocení

0x
Šišaté nebo špatně namontované - vystředěné bubny.

 

asd1
hodnocení

0x

jj, šiška na zadním bubnu. Mělo by stačit shodit kolo a buben pootočit na náboji (tím to taky nejspíš vzniklo)

Zbytečná práce. Tím tu "šišku" nesrovnáš.

alexandr*
A kdybych dal jen nové bubny, na staré pakny, bude to fungovat?
asd1

Ale srovnáš, vyzkoušeno ;) Jde o nesouosost dosedací plochy pro náboj a funkční plochy bubnu, buben se ojede a při pootočení to začne kopat. Pokud to otočíš zpátky tak zase nekope... Už jsem to potkal víckrát..

Nejdřív to zkus otočit na náboji. Pokud nový buben tak rovnou i nové obložení.. Buben jde změřit příp. srovnat.

Fungovat to bude. Ovšem napřed bych ty staré na soustruhu zkontroloval na šišatost, protože nejsem o té šišatosti osobně přesvědčený.

@asd1: Nemám důvod ti nevěřit. Jen jsem za 45 let měl vždy auta s brzdovými bubny vzadu a nesetkal jsem se s tím ani u mých ani u dalších aut, která jsem nějak opečovával.

asd1

Satam buben není šišatý, je to kruh. Ale osa bubnu a osa pro náboj nejsou stejně. Nějaká nepřesnost je z výroby, nějaká při montáži. Vzájemně se to zajede a když ho na náboji otočíš, tak se souosost posune jinam a tím vznikne "šiška" v sestavě pakny - buben...

alexandr*

Jak to tak čtu, tak nejlepším řešením by bylo asi udělat komplet zadní brzdy a měl by být klid :) Díky za rady!

 

fran56ris*
hodnocení

0x

Buď nové bubny.Záleží na financích.Nebo stočít na soustruhu.Levnější.

Já osobně bych vyměnil i pakny.To už je na Vás.

Ještě před tím bych navštívil Servis ,takový kde mají brzdovou stolici,ať to vyzkouší.

jenda2*

Se stáčením bubnů se musí opatrně. 90 % soustružníků vyrovnává bubny k soustružení hodinkami, což většinou nesedí. Nesouosost se udává max. 0,05mm a je jen jediný dobrý způsob upnutí.

fran56ris*

My jsme měli v Autoopravně kvalitního soustružníka.Nikdy nebyl problém.;)

asd1

Pro soustružníka by to neměl být problém. Ale je otázka jestli se to vyplatí, nový buben (TRW, ATE) stojí ca 600,-, než to vozit soustružníkovi je lepší nahodit nové... Ale nejdřív bych pootočil buben na náboji do polohy v jaké byl před přehazováním kol a mělo by to být v pohodě... Mmch. v manuálu na auto mám dokonce poznámku značení polohy kol na náboji a nasazovat je do stejné polohy (to už mi ale přijde přehnané)

Poslední "rejpavý" dotaz: Jak chceš pootočit buben na náboji, když jeho poloha je pevně daná zajišťovacím šroubem? Značka na bubnu a náboji je nesmysl, když tam jinak nasadit nejde (tedy pokud ten zajišťovací šroub neobejdeš).

asd1

Tak třeba já zajišťovací šrouby nemám (kvůli AL diskům - nemaj pro ně díru) a buben jde pootočit úplně v pohodě. Jinak nejde nasadit - ale jde, podle zajišťovacích šroubů jsou možné dvě polohy, podle šroubů pro kola 4 nebo 5 (podle počtu šroubů)... Teď koukám že tam má šroub jeden = jedna možná poloha... Tak nevim kde vznikla šiška..

007cz

Na spoustě aut nejdou přesadit bubny ale i kotouče, na zajištovací šrouby nepotřebuješ žádnou díru v disku.

asd1

Jak na který, ty moje jsou ven jako trn asi 20mm, musel bych vyvrtat do disku díru nebo je ufiknout aby nečuměly z náboje... ;)

Že ty máš italskej krám (Fiata)? Mám s ním zkušenosti a pak už se nedivím ani těm šišatým bubnům*smich*

asd1

Jasně Fiat (teda neni můj, ale ty bubny byly na něm). Ale vzhledem k dotazu jsou šišky nejen na italským krámu, ale i na škodováckým *smich* U Fiata to bylo do autorizáku šlo OK, z něj se vrátilo s vibrující zadní brzdou. Co s tim dělali nevim, třeba ty dobrý šlohli? Ale stačilo otočit buben o 180°a bylo to OK, tak mám za to že to jen otočili a rozhodila se souosost... A tady to taky vyskočilo po práci v servisu..

007cz

ale i s těmi co čumí se počítá;)

Vibrace auta při brzdění

 

Ale ne vždycky ! Taky jsem měl Fiata, chválabohu jen jednou a jen 3 roky, měl jsem na něj elektrony a kupodivu taky bez děr nebo vybrání na ty čepy. Takže jsem je vyndal a dal tam normální šrouby. Bubny jsem ale nikdy neotáčel.

007cz

jj...trochu nostalgie, i ten ,,ruskej fiat,, měl tyhle čepy a AL bubny co vubec nebrzdily*smich*

 

alexandr*
hodnocení

0x

Moc díky všem za rady, dnes jsem vyměnil bubny (chtěl jsem i pakny, ale asi jsem fakt blbec, nešlo mi sundat lanko od ručky :D ..tak jsem se na to vykašlal..navíc tam byly pakny úplně skoro nové :D tak jsem je nechal..) Starý buben byl snad ještě původní..Takže jsem dal akorát nové bubny, šel to pořádně projet a je klid, ticho, brzdí to jak víno :) Díky za radu, fakt bych nikdy neřekl, že buben může takto kopat...

Vibrace auta při brzdění #2
Vibrace auta při brzdění #3
Vibrace auta při brzdění #4
fran56ris*
27.04.19 12:38

PARÁDA.*slunce*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]