Nejste přihlášen/a.
Nepřeplňovaný tříválec je HTP, čtyřválec MPI.
S turbem snad TSI, ale jak se s kopresorem a jak s turbem a kompresorem.
HTP - High Torque Performance - "Označuje motory s velmi plochou křivkou kroutícího momentu"
MPI - Multi Point Injection - Vícebodové vstřikování (každý válec má vlastní vstřikovač, který vstřikuje do sání před ventil)
TSI - původně Twincharged Stratified Injection - dvakrát přeplňovaný s vrstveným vstřikováním.
- Dnes Turbocharged Stratified Injection - obecně označuje motory přeplňované s vrstveným vstřikováním.
Toť k vysvětlení zkratek koncernu VW, na které se ptáte. Počet válců z nich nepoznáte.
Mimochodem první TSI měly právě turbo i kompresor.
Každá zkratka něco znamená, to je jediný "pořádek" v označení i napříč výrobci, protože jinak značený motor od dvou různých výrobců, ale přesto jinak shodný, snad ani neexistuje.
Podstatou TSI je kromě turba i přímý vstřik paliva, například.
Hlavní vlastnost HTP není fakt, že má tři válce.
A MPI souvisí s vícebodovým vstřikováním, nezávisle na počtu válců.
Šašci.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.