Zdravím ľudia. Chcem sa spýtať ci pri bežnom odvzdusneni bŕzd s ABS modulom prejde stará kvapalina aj z neho von. Alebo sa to musí nejak dodatočne odvzdusnit. Ci pokiaľ tam je kvapalina tak sú segmenty v abs otvorené a zavrú sa až keď na čerpajú vzduch? Tiež sa chcem len informatívne spýtať ako a co treba odvzdusnit pri výmene hlavného brzdového valca. Mam Vectru c pre faceliftom. Ako sa tuná odvzdusnuje spojka? Mam dojem že je tam hlavný spojkovy valec a ďalej mam potom centrálne ložisko. Je nato nejaký postup?
U koncernu Škoda/VW počínaje Felicií s ABS je ve VAGu diagnostice v akčních členech postupná aktivace okruhů, aby se kapalina prohnala opravdu všude.
Jina zůstane stará kapalina v ABS kostce.
marko*
Ako je potom môžme že od kolies vyjde cez odvzdusnovaky nová čistá kapalina keď to ide od nadobkumy cez abs až po kolesa?
gum
Proč by to nebylo možné?
Auto normálně brzdí bez ABS systému, jinak by nebrzdilo, kdyby kapalina neprošla z válce do třmenů.
Jsou tam bypassy, které odkloní kapalinu tak, aby šla přes ABS kostku. Je tam tuším 12 elmag ventilů co to odkloní při aktivaci ABS.
marko*
Jasne už tomu rozumiem. A nestačí sem tam prudšie zabrzdiť aby sa abs aktivovalo? Neviem ako prebieha odvzdusneni cez PC.
gum
Kapalina neobíhá jako u servořízení, ale pulzuje tam a sem.
Nedokážu si představit, jak chcete prudce brzdit na písku, aby se ABS aktivovalo a zároveň mít povolené odvzdušnovací šrouby? Pak nezabrzdí kola a ABS se neaktivuje. Proto se ty ventily nastaví PC ručně a kapalina se jimi prožene klasicky.
Většina servisů to neřeší a vymění kapalinu klasicky jako u aut bez ABS a jen si pohlídá, aby nezavzduěnili kostku.
Koukněte se na youutbe na nějaké animace, jak ABS a ventily fungují. Stačí napsat ABS valve, ABS diagram,apod...
jenda2*
Každé auto s ABS nebo bez ABS se odvzdušňuje naprosto stejně. Tlakem na pedál a povolením odvzdušňovacího šrouby na jednotlivích brzdičích vytláčíte starou kapalinu ven a ve vyrovnávací nádržce doplňujete chybějící. ABS nemá s odvzdušněním nic společného. Je to jen soustava ventilů, které při pokynu řídící jednotky ABS přeruší tlakový okruh pro konkrétní kolo.
Že se odvzdušnuje stejně je i uvedeno v např. v servisní příručce Superbu.
Opět se opakuje už dávno řešená otázka.
Záměrně je to v systému ABS takto řešeno pro případ poruchy nebo jízdy bez motoru. Brzdy musí být vždy funkční bez ohledu na elektrický okruh.
marko*
Videl som nejaké animácie a aj som čítal o funkcií abs. Ale nič konkrétne písané o tom není až nato že používa na kolesách cidla a odbrzduje to koleso ktoré cez abs snímač hlasy že je blokované. A to niekoľkokrát za 1sekundu. Tomu rozumiem. Skôr som sa chcel spýtať nato že ako to je príklad u výmeny hlavného brzdového valca alebo u výmeny kocky abs. Konkrétne u vozidiel ktoré nepoužívajú vag. Príklad opel vectra c. Príklad namontujem do vozidla novú kocku abs a potrebujem odvzdusnit sústavu. Tak idem klasický ZP ZL PP PL. Odvzdusnit sa týmto celá sústava včetne abs/ESP? Osobne som nad tým rozmýšľal že ako pracujú tie ventilu v kocke abs. Z hlavného valčeka idu dve trúbky do abs. Odtiaľ sa to rozvádza na jednotlivé kolesa. A myslel som si že keď je motor vypnutý alebo zapnutý tak sú ventilu na abs stále priechodné a keď prudšie zabrzdiť tak sa ventilu uzatvárajú a otvárajú 16x za sekundu co vlastne potom robí to že prerušuje dodávku kvapalinu k brzdicom aby koleso neostalo seknute. Ale brzdili neprerusovane. Preto sa nato pýtam. Nešlo mi logicky do hlavy ako by som mohol odvzdusnit sústav komplet bez abs keď priamo z hlavného valca idú trúbky do abs a odtiaľ na brzdice. Keby sú ventili u abs pozatvarane tak kvapalinu nepretlacim ku kolesu ci? Niekde som čítal že u Vectri b po výmene kocky abs klasický odvzdusnil brzdy podľa starej školy ako som popísal aj ja vyššie a všetko funguje. Nebolo treba žiadnu diagnostiku na abs. Potom čítam že ďalší musel dávať auto na PC. Potom je písané že keď je len abs tak klasicky odvzdusnenie a keď je aj ESP príklad tak treba PC. Som z toho jeleň.
jenda2*
Odvzdusnujte klasickym zpusobem a jinym se netrapte. Pres ABS se kapalina do okruhu nedostane jinak nez slapnutim na brzdovy pedal.
marko*
Ďakujem za odpoveď. V prípade výmeny hlav.brzd. Valca sa postupuje rovnako aj s ABS/ESP?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.