Nejste přihlášen/a.
Dobry den, mam vozidlo daewoo matiz 3valec 0.9 obsah, nedoplnoval jsem olej a pri vymene oleje se zjistilo ze je tam deci oleje a spousta usazenina, jakoby husta vazelina. Udajne je to karbon a da se odstranit pouze rozebranim motoru a mechanickym vycistenim - cena cca 10.000. Jinak muze dojit k ucpani mazacich kanalku usazeninou a zadreni motoru. To nechci riskovat, ale nejde to udelat jinak levneji? Je vhodna dekarbonizace motoru tak jak ji nabizi ruzne servisy, chemicky? Nebo muzu motor stejne zadrit. Dekuji Medak
Nebudu vás peskovat za zanedbanou udržbu,to už sám vidíte že se nevyplatí.
Hlavně záleží jaký olej jste používal , ale nepředpokládám že olej typu A a hlavně záleží jak dlouho a kolik Km jste najezdil s takto "suchým " motorem. Pokud jste jezdil dlouho tak to asi na něm zanechalo značné následky a samotné vyčištění by asi nestačilo. Jinak bych nalil levnější motorový olej nechal to tak hodinku běžet na volnoběh a pak vyměnil za nějaký 10W 40. Jinak za cenu 10000 seženete vpohodě jinej motor
doplněno 23.01.10 13:50:Je divné ,že vám nesvítila kontrolka mazání. Pokud se rozsvítí při zapnutí klíčku a pak zhasne i když tam není olej tak asi bude špatné čidlo. Pokud se nerozsvítí vubec tak kouknout na žárovičku.
Dekuji za odpoved, typ oleje bohuzel nevim, pokusim se zjistit. Nejaky bezny olej ze znackoveho servisu. Olej tam byl delsi dobu nez mel, cca 3 roky, s autem se temer nejezdi takze najelo za tu dobu cca 15.000 km, ale jak dlouho to bylo uz suche to netusim a tezko se to odhaduje. Pri jizde do servisu jsem nepoznal zadne zmeny. Huste zbytky oleje jsou videt na merce i na vicku.. Pote co mi rekli jak to vypada jsem ho tam nechal stat, a nabizeji to mechanicke vycisteni. Pokud bych nechal motor bezen na volnobeh muzu ho poskodit? zadrit? Nabizena cena 8-10 tisic je 3tisice za tesneni a zbytek za praci. Diky M.
Kontrolka nesvitila takze dekuji za radu. Jinak auto ma najeto pouze 40000km
Musíte se rozhodnout sám. Kolega by propláchl olejem, což může ucpat různé kanálky a tím hrozí poškození motoru, pokud již není pošozen! Nebo mechanické za uvedenou sumu či jiný ,popřípadě nový motor.
Já bych do doto ty peníze asi neinvestoval a zkusil bych ho jednoduše vypláchnout motorovým olejem. To že se zadře je málo pravděpodobné to by hrozilo kdyby ten karbon byl zatvrdlý. U takovéhoto vozu které jezdí nejvíce po městě bych olej měnil po 10 000Km. Je docela zarážející ,že motor který má najeto jen 40 000 bere tolik oleje pokud vám nikde neuniká.
doplněno 23.01.10 14:30:Je to tak jak píše jara 1 je to jen na vás jak se na to cítíte finančně a jestli už motor nemá teď přidřené šály. Je jasné že servis doporučuje vyčištění motoru ,protože si némůže dovolit jen motor propláchnout a dát nový olej. Vždy je minimální riziko přidření a pak by to šlo na jeho ůčet. Demontáž a chem .vyščištění je 100%. Já osobně bych sundal olejovou vanu vyčistil usazeninu a pak jak jsem už pasal, ale je to na vás. Hodně štěstí.
Taky bych to propláchl, po propláchnutí bych vytáhl čidlo signalizace oleje a vyměnit. Skontroluj kontrolku oleje zda není spálená,při zapnutém zapalování by měla svítit
petronel to napsal dobře. Chci ještě maličkost, kontrolu vyrovnávací nádržky chlazení ,zda se tam nevyskytuje nějaký šedý povlak či vrstva mazu na víčku. Svědčilo b y to o špatném stavu těsnění pod hlavou.
Diky,
zatvrdly karbon byt muze, popsal bych to na vicku a na merce jako vazelinu ale hodne hustou, s cucky. Takze kdovi co je v motoru. Servis tvrdi ze sance na ucpani a zadreni je velika, ze se to spis stane nez nestane.. Jestli to dobre chapu kdyz ho proplachnu na volnobeh a pak vymenim znovu olej tak se nejaky karbon rozpusti, ale stejne ho tam spousta muze zustat, navic se muze ucpat i na volnobeh, a tudiz nemazat. Je to tak? Reseni mi prijde dekarbonizace chemicky, ne olejem ale nejakym specialnim pripravkem, to nabizeji ruzne servisy za cca 2000,- Ale otazka je jestli je to stoprocentni, a jestli se vlastne nemuze ucpat pri procesu dekarbonizace tim zatvrdlym karbonem. Co vy na to? Co zvolit zlatou stredni? Ale jsem laik tak jsou to jen dohady. A saly pridrene nepoznam? Vykon mi prisel v pohode kdyz jsem s tim jel do servisu.
Jiny motor je dejme tomu 10tisic ale plus vymena prace, a taky nevim jestli bude v pohode.. A novy motor je cca 50, a to je cena auta. Tomu bych rad predesel.
Jedna rada je podívat se do inzerátů nebo na vrakoviště či na Aukru, zda by nebyl k mání jiný nebo nový .Potom porovnat s cenou v servisu za dekarbonizaci. Nevím zda máte možnost si motor přehodit sám,jestli ano tak máte výhodu.
Pokud to je vazelina tak to zatvrdlej karbon není. Dnešní oleje obsahují přísady které karbon rozpouštějí a ten se pak neusazuje v motoru. Jde ot že nějaké nebezpečí je to je jasné ,ale ta cena 10000 tisíc je dle mně vysoká na takovéto auto.
Znám člověka který má Favorita a když jsem ho viděl mněnit olej no píše takovou vazelinu jako máte vy a z vany ji vyškrábával drátem, tak jsem mu říkal ať to alespon propláchne ,ale to pro něj bylo moc drahé jak říkal. Dal tam olej a jezdí dodnes. No on je co se týče aut hovado. Jeho cestu bych raději nedoporučoval.
Jinak ta chemická cesta nejspíš bude,že nalijí olej do něj přidají clenar na motory a nechaj běžet taky na volnoběh 20min. Pak nalijí olej nový. Ten cleaner koupíte u každé benzinky a používá se před výměnou oleje. Cene je do 200Kč.
Cena staršího motoru ve slušném stavu bude kolem 5000 a výmněna je otázkou jednoho odpoledne,ale jak píšete pro vás výměna je problém. Takže pokud chcete být klidnější tak to nechte udělat za ty 2000. Já osobně bych ty prachy raději prohlal přes nádrž,ale rozhodnutí je na Vás. Víte jak to pak bývá když se něco podělá ,člověk si pak akorát řekne kdo poslouchá cizou hlavu ...
iob.cz/... - tohle je napr dekarbonizace podle odborne firmy. Jasne takove zkusenosti jako clovek s favoritem mam taky, ja mel diesla peugeot 405 a ten si nechal libit vsechno. Ale tyhle male benzinove motory jsou nachylnejsi na vsechno... udajne)) Ty 2000 mi prijdou v pohode za jistotu (pokud to jistota je), rozhodne lepsi nez 10 za mechanickou cestu -(rikali ze cca 10 hodin prace proto ta cena, jak jsem psal 3000 tesneni). Je to auto moji mamy, 1 majitel, malo najeto, jinak netknute. Svepomoci si neudelam nic z techhle ukonu.
Diky
dolejte olej po rysku a jezděte dál, a kdyby něco, vyměníte celý motor..když.jezdil doteď bez oleje, bude jezdi dál s olejem
Doporučil bych vyčistit sítko olejového čerpadla, měl jsem kdysi problém, že se sítko ucpalo a motor přestal mazat .
Diky za nazory,
konzultoval jsem to jeste s jednim znamym co dela motory a ten rika to samy, ze to je temer nesmysl aby se neco ucpalo, ze to musi pres kos a pres filtr, akorat doporucil vymenit olej znova treba po 5tisicich coz je rozumny. A ze to maze i kdyz je tam deci oleje,, cidlo meri tlak oleje a ten tam doted byl ..asi pokud neni cidlo vadny.
Řekl bych,že že tento názor je nejen dorý (případně dobrý), ale i značně revoluční.Vývojáři motorů by si jej měli vzít jako ponaučení,díky kterému se dají uštřit tisíce litrů olejů. I mě mnohdy vrtalo hlavou, proč je v motoru zhruba 3-6 litrů oleje, když by klidně stačilo deci či dvě.
Ale tak nikdo netvrdi ze je to spravne a ze se tim motor nenici, kolik by tak najel a podobne. Ale bavime se tu o zadreni a doted ten motor jel, pokud mate jiny nazor sem s nim. Jinak jak jsem koupil tak prodavam, celkem se shodlo dost lidi ze by do toho nesli a ze to nebezpeci neni zdaleka takove jak tvrdi servis, spis je minimalni.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.