Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Domontáž airbagu, fabka 1?

Od: david01* odpovědí: 14 změna:

Zdravím, dá se do fabie 1 rok vyroby 2003 domontovat airbag spolujezdce? Nyní mám airbag jen u řidiče. Případně kolik je hrubý odhad ceny? Díky

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gum
hodnocení

0x

samosebou, že to jde.

Nakódovat jednotku airbagu pro 2 pytle, svazek airbagu vyměnit a nebo už tam bude volný konektor (takto to je u všech Felicií s airbagy, že je tam vždy konektor i u spolujezdce, pokud má řidič pytel), držák (konzola) airbagu. airbag, vypínač airbagu spolujezdce (pokud je dětská sedačka užita).

Cena se odvíjí od vrakoviště či nových dílů, svépomocné ODBORNÉ montáže, vlastní VAG diagnostiky na nakódování.

Palubní deska musí taky přijít jiná (její vršek). V místě bagu je plast definovaně stenčen, aby tam praskl a pustil pytel ven, jak má.

david01*
hodnocení

Chápu.. takže to jde.. a cena kolik? se vším všudy? 10? 20? 30? tisic? cca vubec nemam odhad

gum

Pořád jste mi neodpověděl na poslední větu. Mě by to stálo cca 2000 - 3000 (sám bych si to demontoval na vrakovišti, namontoval do auta a sám i nakódoval).

gum

Ještě jsem zapomněl kontrolku vypnutého airbagu do panelu spínačů nad rádio.

6Y0 919 235 A 47H

klíčový je ovšem svazek a jeho demontáž/montáž

david01*
hodnocení

Na jakou větu? Jo takže.. když tam není příprava pro radio.. tak by to zase vyšlo na větší peníz.. ale do tý 10K se to vejde. Je nejěka jistota toho airbagu z vrakače?

gum

Na jakou větu? No přece když si to uděláte sám, tak je to levnější, než když zaplatíte materiál a práci někomu jinému. To je pak dražší. Problém je, že se to nikomu nebude chtít dělat. Spíš je to práce svépomocná pro nadšence, co to takto tuní origo výbavama (můj případ).

Chce to totiž zkušenosti a pár aut (Fábií1) rozmontovat a okoukat, kde co je a tak (to jsou mnohaleté návštěvy vrakovišť, kde se svépomocně demontují díly).

Nenapsal jste, zda to zvládnete sám a nebo ani netušíte, jak funguje základ elektroniky. Pokud jste pekař, tak to určutě nezvládnete a kamarádi se do toho určitě nepohrnou obzvlášť, když jim stahnete cenu za práci.

To je to od čeho se odvíjí cena a nenapsal jste své možnosti (něco o sobě).

gum

Výrobci deklarují tuším 10 let stáří airbagu, že vystřelí včas a tak jak má.

Zkušenost je taková, že vystřelí i za 20let. Nesmí ovšem do auta zatékat a nesmí interíér trpět na vysokou vlhkost s tím spojenou. Pak je to 50 na 50.

david01*
hodnocení

No já si to sám rozhodně udělat nedokážu, pekař nejsem a z oboru aut taky rozhodně ne. Takže bych spíše někoho zaplatil aby mi to udělal.. auto mám rád a jezdí a ještě ho tak 100tis planuju mít.. a bez toho airbagu spolujezdce to omezuje.. Jetsli chápete, bezepčnost

gum

Bezpečnost chápu. Airbagy chrání jen do cca 60km/h.

Autorizovaný servis to neudělá, běžní mechanici a elektrikáři Vám to taky neudělají, takže hodně štěstí.

Dotaz zněl, zda to lze dodělat. Ano lze, ale kdo to udělá (rozuí tomu) a vezme si odpovědnost za bezvadnou montáž... chápejte, že úspěch je pro vás tak 2% lidí co to udělají a udělJÍ POŘÁDNĚ. Jde přeci o bezpečnost, jak jste psal.

david01*
hodnocení

Nemohu nesouhlasit. Je tedy rozdíl oprava auta po nehodě a přidaní airbagu.. než dodělaní že

gum

Ano, výměna poškozených dílů nehodou je jednoduchá věc proti domontážím.

Kdyby to bylo časté, tak snad mechanici vědí a stoupne procento kvalifikovaných lidí co ví jak na to.

Takto to v první fázi montuje fabrika.

Oproti tomu třeba domontáž tempomatu je brnkačka (výměna páčky, dopojení drátů do konekotru svazku a nakodování jednotky).

Domontáž systému ABS nebo klimatizace je podobně složitá (jako ty airbagy), leč jsou lidé co to zvládnou (spíše je to v rámci hobby než zakázek).

 

hodnocení

0x

A taky je důležitý předpínač pásů. Bez něho nesmíš airbag používat !

Ale to je předpokládám jasné...

gum

Ano správně. Ten jsem zapomněl. Naviják s piropatronou.

 

asd1
hodnocení

0x

Dodělat to jde, ale mnohem jednodušší je vyměnit celý auto... Palubka pro bag, bag, řídicí jednotka, předpínače pásů a taky je počet bagů zapsaný v techničáku = pokud přidáš bez zápisu tak neprojde technickou. Beztak přidáš jen čelní, lepší je auto který má i boční (hlavové). A bezpečnost o moc nevylepšíš u auta kterýmu hnijou prahy za předníma kolama = při nehodě se ti zbortí kabina... Bag funguje jen do 60 kmh = nesmysl. Spíš při větší rychlosti ti bag sice zachrání horní půlku těla, ale motor místo nohou je mocnější...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]