Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, prosím o laskavou radu. Dědeček má řidičák, je v dobrém zdravotním stavu, ale Je velmi sociálně slabý, i když se snažím ho podporovat, potřeboval by nějaké ojeté auto, protože všude má daleko. Rozhodla jsem se koupit mu malé ojeté auto, mám už vybráno, budu platit benzín,, ručení, údržbu,když tam budu, budu si auto brát i pro své využití. Chci ho nechat napsané na sebe , jak je to právně s odpovědností majitele auta při nějakých problémech? Autonehoda atd.? Doporučíte mi prosím jak co nejlépe tuto situaci řešit? Jsem naprostý laik.Děkuji.
Odpovědnost za škodu má řidič který ji způsobil, povinné ručení - pojištěné je vozidlo a jde to na pojistníka (bonusy, malusy atd.). Přestupky kde platí obecná odpovědnost vlastníka/ provozovatele jdou za ním, ale pouze pokud není známý řidič (např. parkování nebo automatický radar/ překročení rychlosti). Ideálně když uvedeš sebe jako vlastníka a jeho jako provozovatele...
Jinak i když máš vybráno, malé auto doporučuju Pandu 1,2 8V - do města ideální (výhled, velikost, jízda po městě), vysoký posez = pro staršího dobré nastupování (jako na židli), jednoduché spolehlivé auto s výborným motorem, levné náhradní díly, vyzkoušená ověřená. Váží skoro tunu = má slušnou bezpečnost. Pandu 2 (2003-2012) seženeš v dobrém stavu za 50k, když trošku hledáš tak za 30 Pokud máš vybráno něco jiného a v Pandě jsi nejela, tak doporučuju vyzkoušet...
Povinné ručení je samozřejmě na řidiče - tj. aktuální řidič vozu bez ohledu na vlastníka je chráněn tímto pojištěním. Pokuty jdou také za řidičem. Jen když není řidič zjištěn-prokázán, odpovídá za např. špatné parkování právě vlastník.