Nejste přihlášen/a.
Chystám se po zimě oživit chalupářského veterána Š120, kterému začala někde utíkat voda. Zatím mám podezření na zpuchřelou hadičku k odvzdušňovacímu ventilu pod přední kapotou a vypouštěcí šrouby na trubkách.
Nevíte někdo, jaký má být průměr a délka hadičky vedoucí k a od ventilu. Ptal jsem se v prodejně škodadílů, ale starý škodař odešel do důchodu a mladý to neumí. A kam se ta hadička vlastně napojuje? Předpokládám, že odněkud od podlahy spolujezdce od ventilu topení a na druhou stranu to asi vede k chladiči, ale uvítám rady a fotky zkušenějších.
A ještě podezřívám vypouštěcí šrouby na trubkách pod podlahou, z kterých to trochu kape. Nepatří tam nějaké těsnění nebo alespoň podložka? Nic takového jsem tam totiž nenašel.
Předem děkuju
V kabině od radiátoru topení vede hadička nahoru do rohu kapoty. Tam je vypouštěcí ventil. Z druhé strany vede od chladiče opět nahoru, podle blatníku k ventilu. Pozor, u radiátoru mi často praskla trubička, vývod pro hadičku. Průměr si nepamatuji přesně, ale řekl bych 10mm. Jednoduché, kousek uřízněte a jděte do prodejny. Dole na trubkách jsem neměl nikdy problém, jen jednou utržený šroub. Ano, je tam těsnění, fibrový kroužek.
Teď k tomu podezření. Nejdříve prohlídněte vedení, kde to je vlhké, kape a podobně. Take se to kontroluje tlakem, že na vypouštěcí kohout u kapoty napojíte vzduch, ale pozor jen malým tlakem. Třeba 0,5 atm. To se ukáže na hadicích přesně, Jen nevidíte, pokud to teče někam do motoru.
Děkuju za rady a čas. Problém je v tom, že stodváca spinká na chalupě 100km daleko a chtěl jsem to dělat o velikonocích, kdy tam poprvé pojedu. Měl jsem si to uříznout na podzim, když jsem zazimovával. V ohybu je zpuchřelá určitě.
Tím vypouštěcím ventilem myslíte odvzdušňovák pod kapotou v pravém předním rohu nebo je tam ještě nějaký vypouštěcí? Ty fíbrové podložky pod vypoštěcí šrouby koupím na 4, 5, 6, ale s tou hadicí nevim. Těch 10mm myslíte vnitřní průměr nebo vnější?
Nebo nemá ji náhodou někdo doma, kdo by mi ji přeměřil? Hledal jsem na netu a zatím narazil jen na tenhle starý inzerát.
Ta hadička má vnitřní průměr 6mm. Nemusí být gumová opletená, stačí i plastová. Jen je třeba ji občas (1x za 2-3 roky) zkontrolovat.
Ty vypouštěcí zátky na trubkách dole by měly mít měděnou těsnící podložku. Průměr z hlavy nevím, ale neměl by být problém ho zjistit. Tipuji to na cca 12mm.
Tak auto řady Š-105,120 jsem měl cca 10 let a uvařit se mi ji nepodařilo. Jestli ono to nebude i o něčem jiném!
Díky. V jedné diskuzi jsem našel, že by vypoštěcí šroub měl být na klíč 13. Jestli se nepletu, tak by to v tom případě měl být šroub M8, takže podložka 8mm.
Ten, kdo vymyslel chlazení stodvacítek by měl dostat nobelovku! Kilometry hadic, 12l kapaliny, přídavný větráček a v kolonách to vařilo, i když to bylo nový. Pamatuju, jak vařící Š105-120 při kolonách lemovaly dálnice a smutně koukaly na odjíždějící o dekádu starší embéčka s vrtulí na chladiči.
Bylo to o něčem jiném. U chladiče byl větrák, který se zapínal při stoupající teplotě. Část řidičů o něm vůbec nevěděla a další část netušila, že po pár letech uhnijou kontakty a větrák přestane fungovat. No a docela velká část netušila, že má sledovat teploměr a že když se to v koloně začne hřát, tak si můžou pomoci zapnutím topení.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.