Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Svítící kontrolka baterie před startem

Od: zacatecnice007 odpovědí: 22 změna:

Dobrý den, co znamená svítící kontrolka baterie před startem?

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

007cz
hodnocení

7x

Informuje o funkčnosti dobijeni, pokud po nastartování zhasne je vše v pořádku.

zacatecnice007
hodnocení

Takže, pokud mi zhasne po startu nemůže se mi stát, že se někde zaseknu s autem? Čeká mě totiž první větší výlet a úplně se mi nechce řešit menší problémek.

vernon
Rozsvícená kontrolka před nastartováním neinformuje řidiče o funkčním dobíjení, ale o tom že je samotná kontrolka v pořádku...
Teprve pokud po nastartování zhasne, znamená to že dobíjení pracuje správně.
007cz

Vernon. Ach jo! Pokud zhasne klidně jezdi

 

hodnocení

6x
avatar promon

Kontrolka baterie - červená - informuje o tom, že akumulátor auta není dobíjen.

Když se trochu zamyslíte, tak pochopíte, že když motor není nastartován, netočí se ani alternátor a tak, pochopitelně, nemůže být dobíjen akumulátor.

Po nastartování motoru se roztočí i alternátor a začne dobíjet, takže kontrolka zhasne.

zacatecnice007
hodnocení

Omlouvám se. Je mi 18, auto mám dva týdny a oba rodiče neřidiče. :D Do toho jsem prostě holka a naprosto netechnický, typ...Z autoškoly vím maximálně, jak si dolít olej a zkontrolovat hloubku dezénu u pneumatik. Děkuji moc za rady, jenom mě to trochu vyděsilo.

Netřeba se omlouvat, to že někdo nerozumí všem kontrolkám v autě není nic zlého a určitě mě to nevadí. Každopádně přeji hodně kilometrů v pohodě a bez nehod !

 

hodnocení

5x

kontrolka svítí pro ověření její funkčnosti

 

gum
hodnocení

3x

Když se alternátor netočí, tak nedobíjí baterku a tak to signalizuje jako chybu. Při nastartovaném motoru altík vyrábí proud a baterku dobíjí, proto ona chyba zhasne. Normální jev u všech aut.



Mám obyčejnou Dacii Dokker. A představ si, že to u ní normální jev není. Kontrolka se rozsvítí po zapnutí klíčku, ale za pár sekund zhasne. Po nastartování se rozsvítí teprve když je v dobíjení závada. A je to dané elektronickým řízením dobíjení, jehož smysl mi prozatím zůstal utajen.

007cz

A přesně tak se i u některých aut chová i kontrolka mazání

Může být. Důležité je, že se po zapnutí klíčku zásadní kontrolky alespoň na chvíli rozsvítí, aby byla ověřena jejich funkčnost.

Tam je finta v tom, že na klasickém autě, zpravidla starší koncepce je altenátor nabuzen žárovkou (případně obvodem s kontrolkou, třeba VW T4 apod.) přímo do buzení, ale v dnešní době jsou automobily co mají "chytrý" alternátor a ten kontrolku ovládá z ŘJ motoru... Proto se kontrolka chová i jinak než obvyklá... Záleží na způsobu řešení a modelu vozidla.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Koukám na škoda klubu ti moc neporadili cooo
Kontrolka dobíjení to je takova jednoduchá věc pro ověření správné funkce alternátoru
Pokud je motor v klidu a ty otočíš klíčkem musí se na palubce ta kontrolka rozsvítit
Jakmile startuješ konntrolka svítí dokud se motor nerozběhne pak zhasíná
Pokud zhasne je vše o.k. a máme info že alternátor funguje jak má a dává do sítě automobilu to správné napětí
Při jízdě by se kontrolka neměla rozsvěcet , blikat a ani zústat svítit byla by to známka nějaké poruchy na dobíjecí soustavě vozu a auto by muselo k doktorovi
Přeju hodně km bez nehod
zacatecnice007
hodnocení

Byli trochu skoupější na slovo a nedrželi se přísloví, učený z nebe nespadl. Ale jinak moc děkuji za odpověď.

Na tom klubu je ve foru sekce NÁVODY dá se tam lecos najít je to i s fotkama třeba se ti česem bude něco hodit
Dál je tam pár klukú kteří nemaj problém stim někomu dobře poradit
Tak se neboj ptát a psát dotazy
Na hlupáky nereaguj

Dable.

Já jsem měl žigula kde mi odešel mechanický regulátor napětí, tak jsem tam dal elektrronický.

A začaly se dít věci.

Po nastartování kontrolka dobíjení zhasla, ale pokud motor běžel na volnoběh tak po několika minutách začala problikávat.

Pokud byly zvýšeny otáčky a nebo zapnuty světla tak problikávání ustalo.

pokud jsem šlápnut jen na brzdu tak problikávání se prodloužilo - bylo v delších intervalech.

takže problikávání ustalo až při určitém odběru proudu z baterie.

Tehdejší mechanik mě říkal, že tzv. odbuzuje. regulátor chránil baterii aby se nepřebíjela.

 

hodnocení

0x
avatar libor007
Docela mne zaráží, že tento naprostý základ Tě nenaučili už v autoškole. Kontrolky dobíjení, mazání, indikace zapnutých světel (mlhovky, dálkové) by přeci měl znát naprosto každý za volantem - je jedno jestli dívčina technického antitalentu, nebo nadšenec nezadající si s leckterým automechanikem. Doufám, že znáš aspoň žebravé oko :) Mimochodem tyto věci jsou popsány i v manuálu každého automobilu. Tím ale nechci říct, že by ses tu nemohla zeptat - od toho poradna samozřejmě je. Přeji šťastné kilometry...

 

Nedělal bych z toho vědu, opravdu učený z nebe nespadl a troufnu si říct, že to není ani o tom, zda je člověk muž či žena a ani o vzdělání... Znám několik mladých inženýrů co by se na to taky zeptali... Prostě to tak je!

 

hodnocení

0x
avatar magdon

Nic si z toho nedělejte. Nejrůznější auta řídím skoro 1/2 století a v posledních letech jsem nechápal, že se někdo ptá na funkci nějaké kontrolky (vždyť je to přece jednoduché). Před necelým rokem jsem si pořídil auto, které má na palubce 23 kontrolek *ee*! Skoro všechny se rozsvítí po zapnutí klíčku a postupně zhasínají, některé zhasnou až po nastartování. Funkce většiny z nich mi dodnes není jasná *nevi*.

 

asd1
hodnocení

0x

Svítí protože při stojícím motoru auto nedobíjí. Po nastartování musí zhasnout = když nesvítí tak dobíjí správně. Pokud po startu svítí tak je problém. Ale např. Ford má kontrolku tak debilní, že si řeší komunikaci ŘJ - Alternátor, ale nepozná např. vysypaný uhlíky tj. nedobíjí ale kontrolka nic. Zjistíš to až rozsvícením kontrolky ABS (ta kolabuje jako první) a o chvilku později to chcípne *smich* = hodí se např. vozit voltmetr do zásuvky zapalovače (z Ali za dva dolary)

Obecně kontrolky - po otočení klíčku se rozsvítí všechny kontrolky (to je pro kontrolu jestli fungují). Pak postupně během pár vteřin pozhasínají a svítí jen ty co mají svítit (např. zatáhneš ručku svítí brzda).

U auta je dobrý podívat se aspoň jestli má všechny 4 kola a nejsou prázdný, jestli má značky. Když jedeš poprvé, tak i jaký má pneu, jestli všechno svítí, jsou techničáky, platná TK a pojištění. Pak si zkusit pedály, po vyjetí hned zkusit jestli brzdí a zatáčí.

 

hodnocení

0x

Svíti porucha dobíjení.

Motor totiž před startem stojí a tak logicky nedobíjí a nemaže. Proto to svíti.

...

doplněno... koukám stará otázka *smich*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]