Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, co znamená svítící kontrolka baterie před startem?
Takže, pokud mi zhasne po startu nemůže se mi stát, že se někde zaseknu s autem? Čeká mě totiž první větší výlet a úplně se mi nechce řešit menší problémek.
Kontrolka baterie - červená - informuje o tom, že akumulátor auta není dobíjen.
Když se trochu zamyslíte, tak pochopíte, že když motor není nastartován, netočí se ani alternátor a tak, pochopitelně, nemůže být dobíjen akumulátor.
Po nastartování motoru se roztočí i alternátor a začne dobíjet, takže kontrolka zhasne.
Omlouvám se. Je mi 18, auto mám dva týdny a oba rodiče neřidiče. :D Do toho jsem prostě holka a naprosto netechnický, typ...Z autoškoly vím maximálně, jak si dolít olej a zkontrolovat hloubku dezénu u pneumatik. Děkuji moc za rady, jenom mě to trochu vyděsilo.
Když se alternátor netočí, tak nedobíjí baterku a tak to signalizuje jako chybu. Při nastartovaném motoru altík vyrábí proud a baterku dobíjí, proto ona chyba zhasne. Normální jev u všech aut.
Mám obyčejnou Dacii Dokker. A představ si, že to u ní normální jev není. Kontrolka se rozsvítí po zapnutí klíčku, ale za pár sekund zhasne. Po nastartování se rozsvítí teprve když je v dobíjení závada. A je to dané elektronickým řízením dobíjení, jehož smysl mi prozatím zůstal utajen.
Tam je finta v tom, že na klasickém autě, zpravidla starší koncepce je altenátor nabuzen žárovkou (případně obvodem s kontrolkou, třeba VW T4 apod.) přímo do buzení, ale v dnešní době jsou automobily co mají "chytrý" alternátor a ten kontrolku ovládá z ŘJ motoru... Proto se kontrolka chová i jinak než obvyklá... Záleží na způsobu řešení a modelu vozidla.
Byli trochu skoupější na slovo a nedrželi se přísloví, učený z nebe nespadl. Ale jinak moc děkuji za odpověď.
Dable.
Já jsem měl žigula kde mi odešel mechanický regulátor napětí, tak jsem tam dal elektrronický.
A začaly se dít věci.
Po nastartování kontrolka dobíjení zhasla, ale pokud motor běžel na volnoběh tak po několika minutách začala problikávat.
Pokud byly zvýšeny otáčky a nebo zapnuty světla tak problikávání ustalo.
pokud jsem šlápnut jen na brzdu tak problikávání se prodloužilo - bylo v delších intervalech.
takže problikávání ustalo až při určitém odběru proudu z baterie.
Tehdejší mechanik mě říkal, že tzv. odbuzuje. regulátor chránil baterii aby se nepřebíjela.
Nic si z toho nedělejte. Nejrůznější auta řídím skoro 1/2 století a v posledních letech jsem nechápal, že se někdo ptá na funkci nějaké kontrolky (vždyť je to přece jednoduché). Před necelým rokem jsem si pořídil auto, které má na palubce 23 kontrolek ! Skoro všechny se rozsvítí po zapnutí klíčku a postupně zhasínají, některé zhasnou až po nastartování. Funkce většiny z nich mi dodnes není jasná
.
Svítí protože při stojícím motoru auto nedobíjí. Po nastartování musí zhasnout = když nesvítí tak dobíjí správně. Pokud po startu svítí tak je problém. Ale např. Ford má kontrolku tak debilní, že si řeší komunikaci ŘJ - Alternátor, ale nepozná např. vysypaný uhlíky tj. nedobíjí ale kontrolka nic. Zjistíš to až rozsvícením kontrolky ABS (ta kolabuje jako první) a o chvilku později to chcípne = hodí se např. vozit voltmetr do zásuvky zapalovače (z Ali za dva dolary)
Obecně kontrolky - po otočení klíčku se rozsvítí všechny kontrolky (to je pro kontrolu jestli fungují). Pak postupně během pár vteřin pozhasínají a svítí jen ty co mají svítit (např. zatáhneš ručku svítí brzda).
U auta je dobrý podívat se aspoň jestli má všechny 4 kola a nejsou prázdný, jestli má značky. Když jedeš poprvé, tak i jaký má pneu, jestli všechno svítí, jsou techničáky, platná TK a pojištění. Pak si zkusit pedály, po vyjetí hned zkusit jestli brzdí a zatáčí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.