Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nefulnční ruční brzda po výměně zadních brzd

Od: vladiim odpovědí: 7 změna:

zdravím, chtěl bych vás požádat o radu. Měnil jsem si komplet brzdy, kotouče i destičky. V předu asi před týdnem, a dneska zadní. Akorát po výměně mi nejde ručka, Ruční brzda se utahuje spolu s opotřebením destiček, tudíž po nasazeních nových bych jí měl spíše povolit?

Každopádně jsem ji dotáhl, a po ujetí 4km jsem měl dost horké kola, smrdělo to, ale přetaženou ji nemám. Děkuji všem za rady.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

fran56ris*
hodnocení

2x

Samozřejmě se mělo lanko před výměnou povolit,nebo úplně vyháknout.Záleží na typu vozidla.

V každém případě se něco stalo s automatickým stavěčem,takže to sám neopravujte.

Příště raději se poradit,nebo rovnou do servisu.Některé vozy mají v systému namontované zpětné ventily ,aby se nestalo

že se systém zavzdušní ,když při prudkém dlouhém brždění začne vařit kapalina a uvolní se vzduchové bublinky.

I to se může stát.Jestli má zadní náprava omezovač brzdné síly kvůli smyku,tak jste tomu asi dal co proto.

Je více možností,takže odborný servis.

 

007cz
hodnocení

1x

Málo informací, dopln co je to za auto a jak jsi postupoval při výměně, ale jedná se o brzdy kde se moc nevyplatí se učit.

 

hodnocení

1x
avatar dabel
Ja to dělam takto
Pokud sou vzadu kotouče tak povolit lanko ruční brzdy co to de
Pak zatočit pístek do brzdiče
Dát nový desky a kotouče
Pak několikrát šlápnu na pedál brzdy a potočim vzadu kotoučema aby si ty desky sedly a to na obou stranách
Pak teprv šteluju lanovod ručky
Pokud je to vše nový nemusí to hned brzdit jak šlak ty kotouče a desky potřebujou nákej ten km na zajetí
Pokud sou vzadu bubny tak sem to ted dělal takto :
club-opel.cz/...

 

olinl
hodnocení

0x

Nepíšeš značku auta a typ, to by bylo dobré napsat, protože jsou i na každé autobrzdy nějaké postupy. Píšeš, že si lanka utáhl, což by si měl naopak nepatrně povolit (u klasických lankových). Pokud chceš vyzkoušet po výměně destiček či paken ruční brzdu, hoď celý zadek auta na hever/y nebo zvedni auto na montážní stojan a pootáčej kola tak, abys zjistil, jak přibržďují nebo už se "nehnou". Při cvaknutí na "prvním zubu" na páce ručky u většiny aut by se nemělo nic dít (je to kvůli zatížení auta nákladem a osobami a zároveň při jízdě po nerovném terénu, aby pakny/destičky nepřibržďovaly-je to dáno vzájemným pohybem karoserie a zadní/ch náprav/y). Při druhém zubu by měly začít lehce "škrtat", "třetí" zub už by měl začít brzdit na cca 50 ℅, na čtvrtém zubu už by si měl mít problém s koly vůbec pootočit, pátý zub-koly už svou silou neotočíš. Zhruba podle tohoto postupu nastav táhlo/a ručky, nejpřesnější je najít ono "nastavení" pro tvůj vůz na internetu, ideálně brzdu nechat nastavit v neautorizovaném servisu, který ti doporučí nějaký dobrý známý a kde se s mechanikem dohodneš "na ceně". Zmiňuješ, že ti "smrdělo" od kol-do třech týdnů by se to mělo srovnat a smrad zmizet.

vladiim
hodnocení

jedná se o škoda octavia 2, 1.6 mpi 2005.

 

hodnocení

0x

Piestík strmena sa musí stláčať a zároveň skrutkovať do vnútra,pri povolenom odvzdušňováku.

Povolenej odvzdušnovák bejt nemusí

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]