Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Obcas mi nejde na prvý krát zaradiť do 1ky

Od: veronikka odpovědí: 13 změna:
Dobrý deň,mám problém a celkom ma to štve. Mám Škodu Fabia I 1.2 r.v 2003 sú dni kedy mi občas nejde na prvý pokus zaradiť do jednotky nedoľahne úplne... ale až asi na 3tí pokus ... ostatné rýchlosti idú v poriadku, neviete mi prosím poradiť čo by tam mohol byť za problém? Ďakujem.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Já jsem měl ten samý problém u fabie I a bylo to táhlo řazení - chtělo to jen poštelovat.

 

berger*
hodnocení

1x

Také mi to stará auta dělají. Zvykl jsem si - buď znovu neutrál a pustit a sešlápnout spojku - anebo rovnou řadit do dvojky,držet spojku a za jedna...

 

veronikka
hodnocení

Lenže toto auto ma zabehaných len 66 tisíc km mam ho po starkom. Netreba vymeniť olej prevodovky, alebo prevodovku?
berger*

No,najeto má málo,ale roky má... Můžete hledat závadu,v kulise řazení,vydolovat a rozpůlit převodovku,vyměnit převodovku... To vše zaplatit. Anebo se naučte s tím žít,podle mně- dva,jedna a prostě jezdit. :-D

veronikka
hodnocení

No veď toto že má svoje roky a nemám peňazí na rozdávanie, ale bojím sa že sa to môže stať aj na ostatných rýchlostiach že ak s tým nič neurobím a zanedbam to zhorší sa to ...

 

olinl
hodnocení

0x

Podobně jsem měl načatou spojku na Felicii, ale najeto 210 tis. kilometrů a problém byl i se zařazením zpátečky. Takže to vypadá na něco okolo "jedničky".

 

joudic*
hodnocení

0x

ja mel kdysi Fiestu a nesla dobre dvojka, no to bylo za trest, ikdyz auticko poslouzilo a nekolikrat v chorvatsku apod.. ted ale pri kazdem nakupu ojeteho auta, jakmile citim, ze se neco deje pri razeni, vybiram dal

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Veroniko, pokud nechcete do toho cpát velké peníze, tak to neřešte. To se občas stává i u mé Fabie. U Avie častěji.

veronikka
A je možné že by sa to zhoršilo? Lebo možno to tam treba len dotiahnuť ako sa vyššie píše.

Nepředpokládám, že by se to zhoršilo. Zkrátka se zastavili zuby proti sobě a nejde to. Znovusešlápnutí spojky to napraví.

vernon
Zuby synchronizačních spojek a objímek moderních převodovek jsou u prvního stupně vytvarované tak, aby došlo prakticky vždy k zaskočení a zajištění synchronu, i když auto stojí a převodovka se netočí. Staré převodovky to tak nemají, tam se často stávalo že nešlo jedničku zařadit, nebo jen špatně.

 

hodnocení

0x

Když to zrovna nepůjde, zkuste zlehka prošlápnout plyn a během toho zařadit. Netlačte na řadící páku silou.

 

gum
hodnocení

0x

To co tu většina radí je blbost.

Řazení je pomocí dvou lanovodů v bowdenu (podobně jako na jízdním kole).

Ocelové lanovody se po čase vytahají třeba o pár mm. Pak je problém, že jeden lanovod, který zatáhne při pohybu páky k sobě nedotáhne řadící vydličku a vy to cpete silou přes to vodící bludiště. Nebrání tomu synchron!

Stačí lanovody seřizovat. Je to i vdílenské příručce. Pod koženkovou manžetou páky jsou dvě očka nad sebou a v určité poloze se zaaretují třeba vrtákem tuším 4-5mm.

Podobně na převodovce, kde jsou ty lanovody. Když to nestačí, tak ten lanovod, který se hýbe při pohybu pákou do stran se přitáhne či povolí (seřizuje se to nad převodovkou - lano má zakončení závitovou tyčkou).

Dále prospěje výměna oleje a mění se v cyklu asi 10let nebo 100 000km.

Nejhorší blbost je, když si na to zvyknete a berete to jako normál...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]