Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nabíjení autobaterky - musí se odšpuntovat?

Od: jirii odpovědí: 8 změna:

Nabíjel jsem v autě baterku (měla asi 10 V), nechtěl jsem ji vyndavat, není úplně dobře přístupná. Proudem max. 4A spíš míň, po odpojení a odležení jsem naměřil napětí 12,65 V, takže už ji nechám.

Musí se během nabíjení odšpuntovat ty zátky z ní? Při nabíjení to trochu šumělo. Mám to udělat ještě dodatečně nebo se tam ten plyn do té kyseliny opět absorboval?

Díky za info

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

5x
avatar clayman

Dnes už snad všechny baterie bez údržbové tj není tam co odšroubovat, zátky jsou zalepené či zatavené. Nutno odšroubovat pouze u těch baterii, kde jsou opravdu k odšroubování. :)

 

hodnocení

1x
avatar ferax

Záleží na typu baterie. Staré olověné baterie se při nabíjení otevírají, nové ne. Staré se nabíjí desetinou proudu, u nových je to různé a jsou na ně speciální nabíječky.Vše o bateriích se dovíš třeba zde.

kepler*

Dovolím si opravit: nabíjí se desetinou jmenovité kapacity, nikoliv proudu. Např. u baterie 50 Ah, je počáteční nabíjecí proud max. 5 A.

OK, špatně jsem se vyjádřil, je to tak.

 

hodnocení

0x

Pokud baterie zátky má a je externě nabíjena - tak bych špunty povolil aby vodík mohl unikat. POZOR - vodík je výbušný- tj nekouřit a větrat.

 

hodnocení

0x

Klasická olověná autobateire, ať už bez či údržbová plyn nehromadí, je odvětraná od výroby, všechny články jsou propojené a vyvedené ven. Typy baterií, které jsou určené do nedobře větraných prostor mají na dírku odvětrání napojenou i hadičku. Zátky se dnes odšroubovávají (nebo vylupují) zejména kvůli kontrole hladiny elektrolytu a až druhotně k lepšímu odvětrání. Spíš jde o pocit, že je to potřeba udělat a že to něčemu pomohlo.

 

asd1
hodnocení

0x

Záleží čim nabíjíš, moderní nabíječky nenabíjí do stavu kdy už baterka silně plynuje = odšpuntovat nemusíš (jen kvůli kontrole elektrolytu kde to jde). To bys musel odšpuntovávat i při nabíjení altíkem při jízdě ;). Mmch. při plynování se uvolňuje vodík + kyslík a snadno to řachne, stačí jiskra při připojení kontaktu.

 

gum
hodnocení

0x

Jak píše anonym. Baterky mají po bocích kulaté 5mm dírky na odvod plynů při nabíjení. Jedna dírka se zašpuntuje (špuntík je na víčku některé ze svorek (VARTA) a do druhé dírky se vloží kolínko s hadičkou a ta se vyvede ven. Takto to má z výroby AUDI a VW,Iveco, jiné...

Nic se neodšpuntovává! Při proudu max 4 - 5A to odvětrání na baterce stačí.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]