Nejste přihlášen/a.
Jel jsem po této ulici
V zastávce jsem objížděl stojící autobus. V okamžiku když jsem byl vedle něho cca v polovině jeho délky - jednalo se o kloubový tak autobus "vyhodil blinkr"a začal se rozjíždět. Ale v ten samý okamžik ve předu za přechodem z pravé strany vyjelo auto proti mě. I když je tak 30 s dodatkovou tabulkou omezení hluku, ( každý nad tím kroutí hlavou ) tak jsem na to "šlápnul"abych se dostal před autobus měl jsem tam trojku a je to trochu z kopce tak při zařazení před autobusem až jsem ho předjel ( začal jsem objíždění, ale dokončil předjíždění ) tak jsem na tachometru měl skoro 60 - je to trochu z kopce.
A mě by zajímalo kdyby došlo ke střetu pravděpodobně bočnímu, jak s autobusem,nebo s protijedoucím vozidlem kdo by byl v tomto případě viníkem - naštětí k ničemu nedošlo.
Neřeš kdo by byl viníkem když se nic nestalo.
Raději se zamysli nad tvým způsobem řízení vozidla a začni se chovat zdrženlivěji v silničním provozu.
Já třeba při objíždění autobusu v zastávce spíše zpomaluji, aby mne nepřekvapil chodec přebíhající před autobusem.
Nebo si kup celodenní jízdenku a jezdi po Praze jeden den autobusem a sleduj co všechno zažije jeden řidič.
Já jako moravák, když jsem projížděl od dálnice přes Prahu a je tam omezení na 50km/h kvůli omezení hluku, tak sice taky můžu kroutit hlavou, ale těch 50 tam jedu.
V Praze mám občas pocit, že Dopravní podnik bere jen řidiče s diagnózou. Tuhlevá jsem taky s jedním pohovořil z oka do oka a z okna do okna. A hlasitě a rychle.
Čtyřproudovka, v pravém pruhu zastávka bez zálivu, asi 50 metrů za zastávkou křižovatka s výjezdem z parkoviště, 100 metrů za křižovatkou v pravém pruhu stojící auto.
U zastávky stojí autobus, já jedu v levém, pomalu kvůli chodícím spícím nemyslícím. Když jsem byl vedle něj, rozjel se a začal se zostra cpát do levého pruhu. Blinkr dal až při otáčení volantu, šetřil ruce, že. Ubrzdil jsem to, musel jsem zastavit, zavřel mě. Během brždění jsem zatroubil, nebyl jsem si jistý, že se netrefíme.
Zastavil a začal ječet, že má přednost. Zkusil jsem mu vysvětlit, že vyjíždění ze zastávky a jízda v pruzích jsou dvě různé věci. A že z téhle zastávky se vyjíždí dopředu a v tom mu nikdo nebránil.
Ale nevím, zda to nebylo nad jeho možnosti.
Obecně pokud napálíš do přední poloviny autobusu tak viník je autobus - při vyjíždění nesmí ohrozit. Pokud do zadní poloviny, tak viník jsi ty - autobus má přednost, omezit tě při vyjíždění může, ty jsi viděl jak se rozjíždí a přední část vybočuje = měl jsi dost času reagovat... Blinkr sice musí dát včas, ale pokud pozdní/ žádný nemáš na kameře, tak to bude tvrzení proti tvrzení.. Mmch. je dobré koukat pod řidiče - pokud se tam chystá vylézt "kuželka" tak vidíš nohy + jejich pohyb a stihneš zastavit. Pokud reaguješ až na vylezlou kuželku, tak zastavit nestihneš. Sice viník je kuželka, ale ty ho srazíš = vyšetřovačka a problémy s tím spojené...
V případě nehody kde je problém jednoznačně určit viníka stanovuje soud takzvanou míru zavinění vyjádřenu v procentech.
Z Tvého popisu a zkušenosti že soudy straní veřejné dopravě, upozorňovaly na to články (internet tenkrát ještě nebyl) když se ten předpis o vyjíždění veřejné dopravy ze zatávek do legislativy dával, že soudci budou spíše při řidičích veřejné dopravy, tak se na to spolehni, že by Ti při soudním řízení už jen vzhledem precedensům stanovili míru zavinění dost vysokou taky vzhledem k tomu jak sám přiznáváš jsi jel hodně hodně problematicky. Nevyvázl by jsi z toho bez soudně určené viny.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.