Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vybitá baterie, pravděpodobně autorádio?

Od: impayzz* odpovědí: 4 změna:
Zdravím lidi, jsem tu nový, tak snad nedostanu hate.
V zimě nám auto občas týden stalo, ale nebyl problém nastartovat. Nechávali jsme měnit olej a od té doby jsme ho nechali stát přibližně 3 dny. Přišli jsme k autu a nešlo ani odemknout dálkovým centralem. Baterie úplně vybitá, tak jsme ji zkusili nabít a druhý den nás čekal stejný osud. Všiml jsem si, že dokonce byly vypálené pojistky u alternátoru a autorádia. Pojistku u alternátoru jsme tedy vyměnili, u autorádia raději ne a vesele jezdíme. Bohužel bez autorádia.
Vím, že opravy elektroinstalací stojí velké peníze, proto jsem se chtěl nejdřív zeptat na fóru, zda byste zkusili pouze vyměnit pojistku u autorádia, nebo rovnou servis? Mám strach, aby pokud je na autorádiu nějaký zkrat, aby to neodpálilo celý alternátor. Přeci jen zima ráda pálí pojistky a vybíjí baterky.
Díky za odpovědi
Auto: Hyundai i30 2009 1.6 CVVT 93kW

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar arne1

Některá autorádia to dělají že mají ve spánku vysoký odběr pro udržení pamětí. Taky jsem takové (HYUNDAI) měl, jinak bylo perfektní. A není to neobvyklý problém, v jednom autě co jsem měl dovezené z Itálie už si předešlý vlastník namontoval vypínač napájení autorádia. Ale nemělo by to být tolik že to spálí pojistky. Osobně bych zajel za autoelektrikářem nebo tam kde montují autorádia.

 

asd1
hodnocení

0x

Musíš měřit, pokud to bez rádia nezlobí tak problém bude v něm.. Pokud nemáš velké peníze, tak si kup multimetr a nastuduj co a jak měřit, nebo někdo známý za flašku...

 

host
hodnocení

0x

Pojistka se zpravidla přepálí větším proudem, než na který je určená. Autorádio ani při největším řevu naplno normálně pojistku nepřepálí, jsou na něj dimenzované. Problém by mohl nastat, kdyby si někdo k reproduktorům přidal paralelně ještě další, tím by se zvýšil odběr, ale ten by vychytaly ochrany v autorádiu, nebo by pojistka autorádia přehořela při hraní úplně naplno.

Některá autorádia snesou i malou zatěžovací impedanci, například místo 4 ohmů dokonce jen 2 ohmy a tím se něj dá vyzdímat i vyšší výkon, odběr naplno je obvykle asi tak kolem šesti až sedmi ampér. A navíc při hudbě odběr není stálý, ale kolísá v rytmu hudby, nejvíc u basů. Proč shořela i u alternátoru, je divné. Nevrtal se v tom nějaký laik?

Zkuste autorádio odpojit (stačí vytáhnout konektor z rádia) a sledujte, jestli se bude baterie dál vybíjet. Zrada by byla, kdyby autorádio a konektor montoval nějaký nešika a zapojil ho špatně, ale to je nepravděpodobné.

gum

Ta pojistka je tam k hlavně i k vůli Transilu (polovodič jako zenerová dioda - chová se obdobně). Při překročení napětí cca 15V transil zkratne + a - a pojistku díky tomu spálí. Nebo při přepólování + a - pojistku spálí.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]