Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zkušenosti s TORALINEM

Od: joguba odpovědí: 7 změna:

Máte někdo zkušenosti s Toralinem (tekutá měď nebo tekutý hliník)? Začala mi ubývat chladící kapalina a viditelně nikde nic neteče. Mám najeto pouze 36000 km a úbytek kapaliny není tak zásadní,ale mohlo by se to stále zhoršovat a tak bych chtěl použít přípravek Toralin. Rozhoduji se zda ve formě Al nebo Cu.Dostane se ten přípravek po dolití do vyrovnávací nádržky do celého chladícího oběhu? Stačí jen nalít a jet nějaký kilometr? Díky za odpověď.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Já bych namísto přípravku raději zkusil zjistit, proč a kde k úniku dochází.


doplněno 20.03.19 23:08:

@joguba: Pak je to záhada. Použití přípravku bez toho, že bych věděl, proč ho používám, tedy kde mi chladicí kapalina uniká a přípravek to zastaví, je sázka do loterie.


doplněno 20.03.19 23:15:

@asd1: Máš pravdu. Ale to musí najít tazatel, já mu to tam hledat nepojedu*bzum*

asd1

Záhada ani ne.. Bych tipnul, že teče vodní pumpa a pod krytem rozvodu to neni vidět.. Až sundá kryt tak tam uvidí růžově vykvetlé a bude jasno... Nebo těsnění pod hlavou při podtlaku může propustit vodu do válce, ale při přetlaku těsnit a spaliny pak do vody nejdou...

asd1

Já taky ne ;) V každém případě lít to tam naslepo je pitomost, to je dobré pokud potebuju dojet 2000 km abych se neosypal z odtahu :D Utěsňovač jsem kdysi použil cosi disperzního.. Chladič tekl tak litr za minutu a kupodivu to utěsnilo, když to neteklo tak jsem to nechal, najezdil jsem s tím pak dalších asi 50kkm a v pohodě, pak šlo auto z domu..

 

joguba
hodnocení

Jak jsem napsal,není vidět kde uniká kapalina. Do vyrovnávací nádržky žádné bubliny nejdou a do oleje se mi zdá,že se také kapalina nedostává neboť po sejmutí víčka není vidět našlehanou emulzi. Tak neví ,kde bych měl ještě hledat.

asd1

Hadice, chladič, vodní pumpa - místo úniku bývá "vykvetlé", nebo těsnění hlavy, prasklá hlava nebo i blok motoru. Je třeba najít příčinu a ne jenom odstraňovat následek.. Pokud to je v záruce tak vyreklamovat. Utěsňovače zhoršují chlazení motoru, často blbne termostat = dobré na dojetí z dovolené nebo do staré piksly kam nemá smysl investovat..

 

olinl
hodnocení

0x

Pokud si měnil kompletně chladící kapalinu, tak je možnost zavzdušněného systému, ale to je tak otázka dvakrát dolít kapalinu..

 

jelito
hodnocení

0x

Jen pro ostatní, koupil sem auto, a z lenosti a zaroven zvedavosti, jsem to zkusil. fouknute tesneni/nebo praskla hlava, voda se dostavala do valce, a kdyz se to natlakovalo, a chciplo se auto, po chvili se nastartovalo tak to hulilo bíle jak elektrárna, jak nachcal fridex do válce. No, kdyz povolim expanzku tak v pohode, kdyz se to nenatlaci... chvili sem tak jezdil.

No a ted k veci, rikam zkusim to aspon budu vedet jestli to funguje nebo ne. Výsledek? 3 tisíce v prdeli :D (tesneni pod hlavu stojí 1800 to sem to moh udelat a este usetrit :D) a prípravek + kokotiny na vyplach aby to prej fungovalo cca 3100Kč
No, este ze mam doma druhej motor, prehodim a bude klid. Jednalo se o mercedes 320cdi - 6válec řadovej, nafta.

Přípravek Toralin, utěsnění těsnění hlavy válců. Takže to nekupujte, a radsi to opravte :D

Jsem poucen, a aspon vim ze to proste nefunnguje i kdyz tvrdí že jo, a najde se spoustu clanku o tom jak to funguje a chvili vydrzi, verte mi, nevydrzi, protoze to ani nefunguje :D

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]