Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak vybrat vhodny alternator?

Od: lukasl odpovědí: 8 změna:
Zdravim,chtel bych se zeptat jak mam vybrat spravny alternator co se nabijecich proudu týče?
V aute mam batt. 45Ah (clio 1.4) a altik tam byl 75A.Jelikoz uz daval 13,5V tak sem se rozhodl pro novy ale v obchode mi nabidli altik pouze 60A,staci to?
Nevim totiz v jakym pomeru maj byt ampery mezi baterkou a altikem..

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

A důvod výměny alternátoru? V prvé řadě je třeba zjistit, zda skutečně dává 13,5V (chyba měřidla?) a potom příčinu, proč nedává správných cca 14 - 14,2V. Můžete ušetřit hodně peněz třeba jen tím, že zjistíte závadu regulátoru, vyměníte ho a parametry se vrátí do správných hodnot.

Neznám "opotřebení" alternátoru, při kterém by dávál o několik desetin voltu méně a odůvodňovalo to jeho výměnu.

 

hodnocení

1x

Nejde přeci o baterku, ale o spotřebu. Nerozumím důvodu měnit alternátor, kvůli jakémukoli napětí, to je často situace řešitelná jinak, ale snad to doporučil nějaký mechanik. Ohledně té výměny, prvně se osazuje stejný typ, který byl osazen z výroby, ten respektuje nároky dané výbavou vozidla. Když chceme laborovat s velolikostí alternátoru, spočteme všechny spotřebiče v autě, které mohou často běžet souběžně a proud by měl být zhruba 70% jmenovitého maximálního proudu alternatoru (nedává maximum při všech otáčkách). Pozor na žrouty jako posilovače řízení, ABS atp. Baterie je v tom jen jeden ze spotřebučů, při nabíjení si vezme proud odpovídající cca 1/10 kapacity, ta uvedená tedy <5A.

 

asd1
hodnocení

1x

Dává se to co tam patří = 75A, nebo najdeš to podle VIN, číslo dílu najdeš např. na 7zap.com.. Najdeš OE číslo dílu a vygooglíš kde je nejvýhodnější koupit - cena + doprava + solidnost obchodu...

Proč hned měnit? Nejdřív očisti kontakty, někde může být přechoďák - připojení altíku, kostry, kontakty baterky, příp. oxidace kabelu v lisovanýc svorkách nebo u nich. Pak může být vadný pouze regulátor = vyměníš a bude OK...

autodily-rt.cz/...

 

vernon
hodnocení

1x
Žádný poměr mezi maximálním výstupním proudem alternátoru a kapacitou akumulátoru neexistuje. Výkon alternátoru výrobce vozidla volí podle výbavy vozidla. Alternátor 60A u auta které mělo altík 75A může, ale nemusí stačit!

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Tam ta 60ka bude bohatě stačit

 

jabraka*
hodnocení

0x

Alternátor nedává napětí,ale proud.Ten závisí na stavu baterie,do regulátoru se přivádí napětí baterie a podle toho se nastavuje automaticky nabíjecí proud Ten je řízen proudem do rotoru alternátoru.Ze statorového usměrňovače se odebírá ten proud nabíjecí.Když stoupne napětí baterie na maximum,přestane se budit rotor a ze statoru pak klesne nabíjecí proud na nulu.Je úplně jedno,jaká je kapacita baterie.

JABRAKA

vernon
Automobilový alternátor je zdroj napětí a nabíjecí proud neřídí! Regulátor napětí drží napětí alternátoru na stanovené úrovni a to je vše, co má na starosti!

 

jenda2*
hodnocení

0x
Alternator neridi u beznych aut nabijeci proud. Reguluje pouze provozni napeti podle odberu. Pokud se jabr podiva na privodni vodice, nikdy by sve smyslenky nenapsal. Vystupni vodic vede paralelne na pojistkovou listu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]