Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, mám na vás hned několik otázek. Vlastním Fiat Stilo 1.9 JTD 85Kw a potřeboval bych poradit ohledně servisu, jeho cen a případně zda je servis skutečně nutný.
1. Spojka / spojková sada - Když řadím rychlosti, tak mi většinou spojka jakoby podklouzne. Došlapuju ji úplně, nepouštím ji ani nijak rychle, ale když ji pouštím, v určitém bodě divně hrčí. Celkem nahlas, je to nepříjemné a rovněž cítím vibrace na noze. Čím by to mohlo asi být? Spojka taky zabírá už od spodu. Když říkám od spodu, myslím tím skutečně už úplně dole. Myslíte si, že výměna celé spojkové sady je nutná? Nebo že by mohlo jít i o něco jiného? Případně kdyby nutná byla, kolik by servis mohl stát? Nikde se toho nemůžu dopátrat. Dejme tomu, že bych si spojkovou sadu koupil sám, kolik by stála čistě práce mechaníků? Vím, že je to individuální, ale alespoň orientačně.
2. Turbo - Auto táhne hezky, jede skutečně pěkně, akceleruje na výbornou. Ale turbo celkem dost hučí. Slyšet to jde i zevnitř a to celkem dost hlasitě. Myslíte si, že je jeho konečná a je třeba výměna? Případně jakou životnost by ještě mohlo v takovém stavu mít? Jinak zbytek otázky stejný jako v 1. bodě, co se servisu týče.
3. Filtry - Palivový, vzduchový i olejový filtr jsem si koupil, ovšem sám si ho nejspíš nedokážu vyměnit. Nemám k dispozici prostory, ve kterých bych výměnu provedl a ani se mi v tom nechce tolik hrabat. Kolik by mohla stát výměna všech těchto filtrů, včetně oleje?
Moc vám děkuji za odpovědi!
1) test spojky "naprasáka" - zařadíte 5 a rozjedete se - když to chcípne, je spojka ještě ok. Jestli to protočí a bude chtít rozjet, bude k.o. Popsaná hlučnost je jeden ze signálů pro výměnu. Cena práce jak kde, odhad 3000,-. Vždy jen celá sada - ložisko, lamela, přítlačný talíř, případně další
2) turbo hvízdá všem - jde vyčistit za pár tisíc, repasovat za cca. 5tis. Ale dokud táhne, neřeším...
3) Servis chce vydělat i na dílu, který vám účtuje - má na tom slevu 10-40 %... výměna bude hodinová, pokud budou ochotní... hodina např. 500,-. Ale jestli jste koupil špatné filtry nebo olej, ... zaplaťte si rovnou nové v servisu.
Sice netušíte, jak vyměníte olej, ale naprosto jistě řeknete, že hučí právě turbo...
Nechte vůz prohlédnout v servisu a nacenit doporučené opravy. Můžete projet více servisů v okolí - je to vaše právo a servis za takovou prohlídku nic nechce - nacenění odhadní ceny práce nemůžete přece platit... (tedy pokud to není autorizovaný servis - tam můžou chtít i za toto litr...)
Turbo mi píská a houká 20tis km - dokud jede, neřeším - jak přestané táhnout, buď zrepasuju nebo prodám auto na ND...
On je problém, že to turbo jen tak nehvízdá, ale vcelku hlasitě hučí. Netuším, čím to může být. Dá se opotřebení turba určit v závislosti na hlasitosti hučení? :D
Filtry - výměna je jednoduchá, zvládne většina servisů. Cenu si domluv předem, obě varianty svoje díly a kolik chtějí za práci nebo jejich díly a kolik budou stát + co tam dají (dávám Mann)
Spojka a turbo - nutno slyšet/ projet a dobrý mechnik (ten se bohužel hledá dost blbě, lepší připlatit za kvalitu ale předem těžko poznáš jestli neplatíš místo kvality jen lemplovo dovolenou..) Spojka - setrvák je dvojhmota, tak počíte materál ca 10k (setrvák, ložisko, lamela s přítlačákem) např.: autodily-cardo.cz/... Turbo nutno slyšet profíkem.. Určitě bych hned vyměnil olej (10W40 např. Shell Helix HX7) Obecně dokud se zvuk nemění tak může jet... Je riziko že uletí lopatka a nasaje jí motor, ale vzhledem k ceně motorů se vyplatí to risknout než do toho sypat preventivně.. Turbo je třeba nechat po dojetí dochladit aspoň půl minuty... Hrčet může i něco jiného, turbo spíš píská... Kontrola/ repas u specialisty na turba asi není od věci, ale chce to někoho kdo to fakt umí..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.