Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozvodový řetěz

Od: slavo* odpovědí: 11 změna:

Jak poznám, že se blíží výměna rozvodového řetězu respektive rozvodů?

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Interval výměny je předepsán v servisní knížce, popř. v návodu k obsluze.


doplněno 05.03.19 19:48:

@slavo: Ale já také;)

slavo*
hodnocení

Měl jsem na mysli řetěz a ne řemen - u řemenu je to jasné, ale řetěz je kovový a ne pryžový.

 

hodnocení

0x
avatar mara21

Zdravím,začne vám chržet motor,když běží motor na volnoběh.

vernon
Blbost. Tohle většina moderních motorů s rozvodovým řetězem nedělá. Mají napínák řetězu...
slavo*
hodnocení

On se začal ozývat zvuk připomínající mlaskání ale ne vždy.

Co by to mohlo být.

 

pavelka*
hodnocení

0x
I pro řetěz je od výrobce stanoven interval jeho výměny nebo kontrola jeho opotřebení(napnutí).+/- 150tis.?

 

gum
hodnocení

0x

U Fabie 1.4MPi 8ventil koncepce škoda (AZF,AME,...) výměna po 80 000km (pak chrastí a motor je i nekutivovaný a i má někdy větší spotřebu - blbě časuje vačka vůči klice).

Stejně tak motory Felicia MPi 1.3 - Favority - Š120 kde se řetěz mění i s důvodu nemožného seřízení předstihu na správnou hodnotu.

Řetěz se vytahá podtáčením motoru, kdy setrvačník nekompenzuje rázy kompresí válců a trhavé pohyby články řetězu vytahá (vymlátí čepy řetězu).

Tyto zmíněné motory napínak nemají. Výměna tedy když chrastí a nejčastěji v intervalech 80 t - 160 t km


doplněno 05.03.19 20:43:

A zanedbané údržby výměn olejů a nekvalitní oleje (koncepce chtějí min. 10W40 nejlépe mám vyzkoušen Shell HX7 a HX6 v intervalech 10 000km nebo 1 - 1/2roku).

Mezi koly rozvodu je na řetěz namířena mazací triska. U Fabie AMe a AZF jsou trysky dvě tuším (jedna s dvěma dírkami).

Pokud řetěz maže blbě, tak se opět vytahá za kratší proběh km.

yvureb

Já bych řekl, že řetěz u motorů Škoda OHV netrpí především torzním kmitáním díky podtáčení, ale nedostatečným mazáním.

Mě první řetěz u Feldy chrastil už docela dost při 90tis km, když jsem to koupil. Následně po výměně další vydržel přes 400tis km a byl stále tichý. Přitom jsem jezdil trvale na co nejnižší otáčky, které motor pobíral. Dokonce jsem měl upravenou zapalovací mapu, která je normálně ořezána pod 2tis ot/min ,aby byl asi motor "měkčí".

Předstih u MPI není problém, ten řeší snímač na setrváku. Problém by mohlo být časování ventilů a díky větší hlučnosti, by mohl být upravem předstih díky čidlu klepání. Ale to by už musel řetěz asi mlátit o víko.

Ale já jsem hlavně po celou dobu používal nejčastěji 5w40, občas jsem tam dal 10w40, 5w30.Protože jsem jezdil na LPG, tak jsem postupně prodlužoval výměny až na cca 30tis km. Poslední olej tam byl asi 50tis km, ale to už jsem věděl, že auto jde na vrakoviště. A stále od rozvodu ticho.

Musím se přiznat, že jsem raubíř a na "novém" autě jsem teď nedávno měnil olej také až po 50tis km. Nějak nebyl čas... Ale musel jsem tam mězi výměnou dolít asi 3 litry, což je více, než celá náplň. No Fiat... najezdím 500tis a půjde zase Feldou.

gum

Můžete mi prosím doporučit specifikaci či výrobce toho 5w40? Uvažuji dlouho, ale neměl jsem odvahu (fámy internetem), přesto dílenská ho doporučuje na jiné klimatické podmínky, takže motor by ho snesl.

yvureb

Je to úplně jedno, co je to za značku, když plní VW 502 00 . Já dával ze sudu v autoservisu, kde většinou berou 5w40, která zároveň plní i 505.01 pro PDéčka. Ten je o cca 10-20kč dražší.

Není se vůbec čeho bát, pokud je motor OK. Ale dnes již nevidím důvod tam takový olej dávat. Já když kupoval Feldu Pick-up, tak to bylo 6 let staré auto. A chtěl jsem s tím najet statisíce km(a povedlo se), proto jsem zvolil kvalitnější olej.

Dnes již mají i nejmladší Feldy skoro 20let, takže už je moc km nečeká, tedy použití kvalitnějšího oleje už moc smysl nemá.Ale klidně ho tam dej.

 

jenda2*
hodnocení

0x

Jak bylo správně uvedeno, interval výměny je v tabulce servisních úkonů. Pokud není (někde se skutečně neuvádí ), tak pak je výměna po 160000 km. Dnešní motory nejsou kovářského provedení starých Mercedesů a rozvodové řetízky se vytahají jako staré kšandy. Stejně jako na jízdním kole. Stejně tak i řetězy olejového čerpadla. Po čase přestává souhlasit rozteč řetězu s roztečí řetězového kola a je po motoru.

Např:


 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]