Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dobíjení autobaterie

Od: kvas* odpovědí: 11 změna:
Voltmetr na počitači ve Felicii 1,3MPI r.1999 ukazuje dobíjení 13,6-13,9V.Zdá se mi to málo. Kolik má alternátor správné davat? Je nová baterie a regulátor. Dík za odpověď.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Málo to není. Pro proudový zdroj, jakým je alternátor je doporučená hodnota 13,6 - 14V.

jabraka*

A prtože se nabíjí proudem,ne napětím,odpovídá ideální proud na dobíjení baterie desetině kapacity baterie.IOvšem u plně nabité baterie by hodnota proudu neměla přesahovat 0,1 A.

JB

vernon
Alternátor není nabíječka, jabrako. Ten ti na nějaké nabíjení konstantním proudem zvysoka se*e...
Napětí musí být v rozsahu 13,8 - 14,2V. Dobíjecí proud je podle stupně vybití, u skoro vybitého 55Ah akumulátoru cca 40A a klesá az skoro k nule u nabitého.

 

gum
hodnocení

0x

Ten palubní TC-6 počítač si zkalibruj (zezadu má tlačítko u konektoru) +/- 0,5V rozsah na kalibraci.

Změř multimetrem na baterce napětí a to si nastav na TC-6ce.

Pokus máš špatné kontakty na kostřících bodech a jinde, tak při větším odběru jsou na špatných kontaktech úbytky napětí co se přemění na teplo (kontakty se i vyhřejí při větších proudech).

Než to od baterky přes několik spojů konektoru projde do palubky, tak napětí ztratíš (proto je tam ta kalibrace). Samosebou měl by jsi mít ze světli na otáčkách 1200 a více 13,8 - 14,2V.

Ten Magneton 55A a i 70A je blbej alternátor. Lepší je Bosch nebo Valeo, ale ty se dělali jen na 1.6ky a 1.9D Feldy. Proto to napětí je normál.

vernon
Magneton stací, gumídku. Když je v pořádku, dobíjí spolehlivě. Tyhle auta si lepší altík stejně nezaslouží...
host

gum: perfektní vysvětlení a rady, které se hodí i dalším zájemcům o poznání nabíjení, díky

gum

Asi jo Vernone. Já sám mám potřebu změny asi jen v zimě, kdy mám zaplý ohřev skla a mlhovky (samosebou za mlhy nebo když jedu v noci sá lesními úseky). Když mám vlek, tak na volnoběh z blinkry je vidět pokles napětí i okem :).

 

host
hodnocení

0x

Dotaz na dobíjení neodpojené baterie v autě tu už byl, ale přesto ho zopakuji pro škodovky i další typy aut: je možné nabíjet baterii ve Škodovce (Favorit, Felicia, Oktávia a dalších jiných autech) nabíječkou se spínaným zdrojem jako byl ten oblíbený z Lídlu, bez odpojení baterie od kabelů v autě? Jestli nabíječka nedává nějaké pulzy?

Obyčejné nabíječky dávají úplně vyhlazený rovný stejnosměrný nabíjecí proud a není nebezpečí nějakých impulzů, které by mohly ohrozit elektroniku v autě.


doplněno 06.03.19 18:01:

Díky za názory a zkušenosti.

apoxys

V autě máš jeden velký vyhlazovací kondenzátor. Takže klidně můžeš.(říká se mu autobaterie)

jenda2*

Z vlastní zkušenosti mohu doporučit při nabíjení moderní pulsní automatickou nabíječkou s vyšším proudem odpojit akumulátor. U běžných není potřeba.

Obyčejné nabíječky nedávají žádné vyhlazené napětí. Jsou tam běžně půlvlny. K nabíjení není potřeba vyhlazený zdroj.

jabraka*

Dokonce je lépe olověný akumulátor nabíjet pulzy-.Novější nabíječky jsou tak zkonstruovány.Nu a alternátor na diodách také nemá půlvlny vyhlazeny.A napětí je seřízeno pomocí buzení rotoru.Čím vyšší napětí na baterii tím klesá buzení a také proud na výstupu - statoru.Pokud ovšem je správně seřízen regulátor.(buzení)

JABRAKA

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma dobíjení autobaterie

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]